  • 1. Data: 2009-09-25 09:05:36
    Temat: Oświadczenie o dodatkowym ztrudnieniu
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Witam.
    Pracodawca oczekuje (na mocy przepisów nadrzędnych) złożenia oświadczenie, w
    którym należy podać m.in. informację o prowadzonej działalności.
    W ramach tegoż należy podać przedmiot działalności.
    Pomijając fakt, że czasem trudno krótko określić tenże zakres, czy wymaganie
    takich informacji jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2009-09-25 09:07:41
    Temat: Re: Oświadczenie o dodatkowym ztrudnieniu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > Pomijając fakt, że czasem trudno krótko określić tenże zakres, czy
    > wymaganie takich informacji jest zgodne z prawem?

    To zależy jaki pracodawca. Jeśli pracujesz np. jako urzędnik, to może.

    Jeśli jest to normalny, prywatny pracodawca, to nie masz obowiązku
    udzielania takiej informacji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-25 09:14:04
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > To zależy jaki pracodawca. Jeśli pracujesz np. jako urzędnik, to może.
    >
    > Jeśli jest to normalny, prywatny pracodawca, to nie masz obowiązku
    > udzielania takiej informacji.

    To szkoła.

  • 4. Data: 2009-09-25 09:50:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:05:36 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

    > Pracodawca oczekuje (na mocy przepisów nadrzędnych) (...) czy
    > wymaganie takich informacji jest zgodne z prawem?

    Skoro na mocy "przepisów nadrzędnych" to może chociaż wskazał te przepisy?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-09-25 13:14:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Sep 2009 11:05:36 +0200, "Marcin [3M]"
    <m...@g...pl> wrote:

    >Pracodawca oczekuje (na mocy przepisów nadrzędnych)
    [...]
    >czy wymaganie
    >takich informacji jest zgodne z prawem?
    No skoro powoluje sie na przepisy to pewnie te przepisy sa prawem :)

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2009-09-25 15:11:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9i1ku$bcg$1@achot.icm.edu.pl Marcin [3M]
    <m...@g...pl> pisze:

    > To szkoła.
    Chodzi zapewne o to, że szkoła chce płacić niższe składki czy też jest to
    kwestia ulgi podatkowej. Sorry, że piszę ogólnikowo, ale juz nie pamiętam
    szczegółów, niemniej w wielu szkołach wystąpiło takie zjawisko.
    IMO nie mają prawa żądać nie tylko takich oświadczeń.
    A jak żądają to niech oni podają podstawę prawną.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-09-25 19:35:57
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > Pomijając fakt, że czasem trudno krótko określić tenże zakres, czy
    > wymaganie takich informacji jest zgodne z prawem?

    pewnie to uczelnia wyższa ... i jest zdaje się w prawie, że pracownik
    naukowy może pracować na więcej niż jednym etacie za zgodą rektora.

    Co do określenia działalności, to masz chyba w regonie numerek
    działalności wiodącej ? to go podaj i tyle.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 8. Data: 2009-09-25 20:59:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak żądają to niech oni podają podstawę prawną.

    Przede wszystkim moim zdaniem za podanie nieprawdy w tym zakresie nie grozi
    żadna sankcja.

  • 9. Data: 2009-09-27 14:30:12
    Od: Wiola <s...@g...com>

    On 25 Wrz, 17:11, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

> [...]
    > IMO nie mają prawa żądać nie tylko takich oświadczeń.
    > A jak żądają to niech oni podają podstawę prawną.

    raczej chodzi o to, że szkołę obowiązuję ustawa z dnia 21 listopada
    2008 r. o pracownikach samorządowych(Dz.U.08.223.1458), której artykuł
    31 brzmi:

    "Art. 31. 1. Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku
    urzędniczym, w tym kierowniczym
    stanowisku urzędniczym, jest obowiązany złożyć oświadczenie o
    prowadzeniu działalności gospodarczej.
    2. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej pracownik jest
    obowiązany określić jej
    charakter. Pracownik ten jest również obowiązany składać odrębne
    oświadczenia w przypadku zmiany
    charakteru prowadzonej działalności gospodarczej.
    3. Pracownik samorządowy, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany
    złożyć kierownikowi jednostki,
    w której jest zatrudniony, oświadczenie o prowadzeniu działalności
    gospodarczej, w terminie 30 dni od
    dnia podjęcia działalności gospodarczej lub zmiany jej charakteru.
    4. W przypadku niezłożenia w terminie oświadczenia o prowadzeniu
    działalności gospodarczej na
    pracownika samorządowego, o którym mowa w ust. 1, jest nakładana kara
    upomnienia albo nagany.
    Przepisy art. 109 § 2 i art. 110-113 Kodeksu pracy stosuje się
    odpowiednio.
    5. Podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy w oświadczeniu o prowadzeniu
    działalności gospodarczej
    powoduje odpowiedzialność na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego."

    Dodam jeszcze, że nie wszystkie stanowiska pracy w szkole są
    stanowiskami urzędniczymi. Na pewno będą to wszyscy referenci,
    specjaliści, sekretarka, główny księgowy, ale już sekretarz szkoły i
    kierownik gospodarczy (co mnie nieodmiennie śmieszy) i wszystkie
    stanowiska pracownicze typu sprzątaczka, robotnik do pracy lekkiej,
    konserwator nie są stanowiskami urzędniczymi.

  • 10. Data: 2009-09-27 16:33:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jotte napisal:
> [...]
    > IMO nie mają prawa żądać nie tylko takich oświadczeń.
    > A jak żądają to niech oni podają podstawę prawną.

    Dla szkol wyzszych art.129 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r.
    Prawo o szkolnictwie wyzszym (Dz. U. z dnia 30 sierpnia 2005 r.)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek