  • 1. Data: 2009-09-24 20:42:53
    Temat: Podkarpackie zawyżona moim zdaniem cena w serwisie Boguchwale u Włocha
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    Matiz mi w trakcie jazdy zgasł i już nie odpalił
    spieszyłem się do pracy więc zawiozłem go na lawecie do pierwszego serwisu
    jaki był po drodze bo podejrzenie padło na aparat zapłonowy lub jakiś
    element osprzętu. Mieli sprawdzić co się uszkodziło i wycenić naprawę. Taka
    była umowa ustna. Spodziewałem się realnego czasu i realnych kosztów.

    Wczoraj przez cały dzień od rana do wieczora w serwisie nie potrafili
    ustalić lub mnie zwodzili co do tego, że jest w trakcie sprawdzania a dziś
    okolo południa zadzwonili i stwierdzili, że zerwany pasek rozrzadu co
    niestety okazało się prawdą. Jak mi podali szacunkową cene naprawy
    uszkodzenia najpierw około 2 tys zł to zdecydowałem samochód zabrać bo cena
    naprawy to w końcu połowa jego wartości. Wprawdzie później zeszli do 1500
    ale już zorganizowałem transport a poza tym cały silnik można kupić taniej
    wiec nadal nie było to dla mnie opłacalne więc samochód zabrałem.
    I tu najdziwniejsze, w życiu bym nie podejrzewał, że sama diagnoza, czyli
    stwierdzenie, że urwany jest pasek będzie trwać 1,5 dnia i kosztować będzie
    244 zł.
    Byłem przygotowany na max 150.
    Podejrzewam, że serwis zrobił mnie w wała stwierdzając, że usterke bylo
    znalezć niezwykle trudno i musiało to aż tyle trwać i kosztować.
    W pierwszy dzień mówili coś o module w aparacie zapłonowym. Z tego co udało
    mi się dowiedzieć sprawdzenie czy uszkodzeniu wległ pasek dla serwisu to
    kilkanaście minut max.

    Skoro np przegląd dopuszczajacy do ruchu, ten który wbija się w dowód
    kosztuje stówe trwa max godzine i obejmuje X elementów to czy stwierdzenie,
    że urwał sie pasek musi trwać 1,5 dnia i kosztować 2 i pół razy tyle?

    Serwis jak mi sie wydaje celowo przeciagał i kobinował a później sobie
    naliczył odpowiednio zawyżoną cenę za usługę sprawdzenia i wyceny.
    Ponieważ transport już czekał zaplaciłem te 244 zł i zabrałem pojazd.
    Przypuszczam, ze inaczej by były problemy z wydaniem.
    Mam pytanie, czy można posiadajac fakture na wsponmianą sumę z pozycją
    Diagnozowanie Pojazdu zakwestionować teraz cenę usługi?

    Właściwie to chce to zrobić dla zasady raczej nie liczę na jakiś realny
    zwrot.

  • 2. Data: 2009-09-24 21:07:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl> napisał w wiadomości

    Po prostu marny serwis, jeśli im 1,5 dnia potrzeba na zdiagnozowanie
    takiego uszkodzenia. Chyba, że nie mieli mocy przerobowych i wzięli się za
    to znacznie później. Natomiast jeśli chodzi o znalezienie wszystkich
    skutków zerwania paska, to jest to już czasochłonne. De facto trzeba
    rozebrać i umyć części silnika.

  • 3. Data: 2009-09-24 21:10:45
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > I tu najdziwniejsze, w życiu bym nie podejrzewał, że sama diagnoza, czyli
    > stwierdzenie, że urwany jest pasek będzie trwać 1,5 dnia i kosztować
    > będzie 244 zł.
    > Byłem przygotowany na max 150.

    Kiedy rozrząd zmieniałeś?

  • 4. Data: 2009-09-24 21:19:06
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

> [...]
    > to znacznie później. Natomiast jeśli chodzi o znalezienie wszystkich
    > skutków zerwania paska, to jest to już czasochłonne. De facto trzeba

    nie rozbierali i nie myli części silnika, ograniczyli się własnie tylko do
    zdemontowania osprzętu i osłon,
    stwierdzili, że na pewno są uszkodzone dwa zawory i sprawdzili to "swoimi
    sposobami" a czy coś więcej to będą wiedzieć po rozebraniu silnika, do czego
    nie doszło bo się nie zgodziłem na proponowany koszt więc nie wiem
    ostatecznie nic więcej ponad
    to co tu napisałem.
    Gdybym za tą sumę otrzymał jasny przegląd części do wymiany i w 100%
    ostateczny koszt naprawy to bym się nie czepiał.

  • 5. Data: 2009-09-24 21:20:35
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy rozrząd zmieniałeś?

    przy 90 tys , teraz mam 140 więc kolejny pasek padł po 50 :(

  • 6. Data: 2009-09-24 21:32:06
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    mariuszmo pisze:

    > I tu najdziwniejsze, w życiu bym nie podejrzewał, że sama diagnoza,
    > czyli stwierdzenie, że urwany jest pasek będzie trwać 1,5 dnia i
    > kosztować będzie 244 zł.
    > Byłem przygotowany na max 150.

    nie znam się na samochodach, ale w przypadku komputerów, z którymi mam
    do czynienia często spotykam złomy/zabytki w których "coś przestało
    działać". Często klient słyszy ode mnie, że nie warto naprawiać - to się
    oburza. Ale znalezienie tego "co sie popsuło", może trwać bardzo długo i
    znowu klient jest niezadowolony z ceny.
    Tak to już jest ze starymi rzeczami ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 7. Data: 2009-09-24 23:45:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-24, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

> [...]
    > działać". Często klient słyszy ode mnie, że nie warto naprawiać - to się
    > oburza. Ale znalezienie tego "co sie popsuło", może trwać bardzo długo i

    Ekspertem od napraw samochodowych to ja tez nie jestem, ale tyle czasu
    na zidentyfikowanie akurat takiego uszkodzenia (o ile faktycznie
    szukali) to przegięcie. To cos klasy: padło 5V z Twojej działki, z
    podobnymi potencjalnie skutkami zresztą.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-09-24 23:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-24, mariuszmo <k...@n...spamowi.pl> wrote:
> [...]
    > Diagnozowanie Pojazdu zakwestionować teraz cenę usługi?
    >
    > Właściwie to chce to zrobić dla zasady raczej nie liczę na jakiś realny

    Zawsze możesz zakwestionować, ale nie sądzę aby to było w praktyce
    opłacalne, prawdopodobnie skuteczne i dające jakąkolwiek satysfakcje.
    Nawet jak ich pozwiesz, to rzecz pewnie sprowadzi się nie do negowania
    wysokosci kwoty (bo w takich granicach to ceny mogą MZ ustalać), a że
    akurat specjalnie zawyżyli ją dla Twojego przypadku.

    --
    Marcin