  • 1. Data: 2009-09-25 08:51:25
    Temat: Czy spamem jest...
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam,
    czy spamem jest rozsyłanie wiadomości e-mail zawierającej link do strony,
    która nie jest komercyjna i w żaden sposób nie zarabia (zero reklam)?
    Np. forum ludzi czytających książki :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-25 09:15:35
    Temat: Re: Czy spamem jest...
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    adam napisał(a) w <h9i03i$7o5$1@node2.news.atman.pl> :

    > Witam,
    > czy spamem jest rozsyłanie wiadomości e-mail zawierającej link do strony,
    > która nie jest komercyjna i w żaden sposób nie zarabia (zero reklam)?
    > Np. forum ludzi czytających książki :)
    Tak, taka wiadomość wysłana do nieznanych ci osób będzie spamem, przez
    niektórych znajomych twoich też może być potraktowane to jako spam.

    --
    Maciek

  • 3. Data: 2009-09-25 09:51:01
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, taka wiadomość wysłana do nieznanych ci osób będzie spamem, przez
    > niektórych znajomych twoich też może być potraktowane to jako spam.
    >
    > --
    > Maciek

    Czy jednak w świetle polskiego prawa jest to spam? W ustawie jest mowa o
    niekomercyjnych przesyłkach i takowe nie są uznawane za spam.

  • 4. Data: 2009-09-25 09:57:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:51:01 +0200, adam napisał(a):

    > Czy jednak w świetle polskiego prawa jest to spam? W ustawie jest mowa o
    > niekomercyjnych przesyłkach i takowe nie są uznawane za spam.

    Jest to spam niewątpliwy.
    Ustawa nie mówi o spamie, nie ma (jeszcze) ustawy o spamie. W ustawie
    jest mowa o niezamawianej informacji handlowej, która jest (także) spamem.

    I ogólniej: nie każdy spam jest niezamawianą informacją handlową, każda
    niezamawiana informacja handlowa jest spamem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-09-25 10:18:04
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Jest to spam niewątpliwy.

    Gdyż ponieważ?

    latet

  • 6. Data: 2009-09-25 10:40:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisał(a):

    > Gdyż ponieważ?

    Z definicji: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3978016

    j.

  • 7. Data: 2009-09-25 10:46:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 12:18:04 +0200, Latet napisał(a):

    > Gdyż ponieważ?

    Dodam, że będzie to spam, jeśli informacja będzie "od czapy", a otrzymają
    ją osoby, które nie poprosiły o przekazywanie takich rzeczy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-09-25 12:37:55
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    adam napisał(a) w <h9hoh4$guu$1@node1.news.atman.pl> :

    > Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jednak w świetle polskiego prawa jest to spam? W ustawie jest mowa o
    > niekomercyjnych przesyłkach i takowe nie są uznawane za spam.
    W jakiej ustawie i o jakich przesyłkach?
    Spam jest to wszelka niechciana informacja. Równie dobrze może to być
    informacja, ze w sklepach nie-tylko-dla-idiotów jest nowa promocja, jak i
    informacja że powstało nowe-niekomercyjne-forum-i-ludzie-zapisujta-sie.

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2009-09-26 13:45:36
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 25.09.2009 12:18 użytkownik Latet napisał :

    > Gdyż ponieważ?

    Gdyż ponieważ spam to dużo szersze pojęcie niż niezamówiona informacja
    handlowa. Spam to ogólnie niechciana przesyłka.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 10. Data: 2009-09-26 20:18:23
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl>

    > Gdyż ponieważ spam to dużo szersze pojęcie niż niezamówiona informacja
    > handlowa. Spam to ogólnie niechciana przesyłka.

    A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
    jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw
    musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),
    tym razem z pytaniem; będzie ona zawierała niezamówione informacje, np. adres
    nadawcy, o niechcianym pytaniu już nie mówiąc.

    Aha, że mogę najpierw zadzwonić? Niby tak - ale:
    - zajmę tym znacznie więcej czasu odbiorcy, wzywając go do telefonu - niż
    wysyłając "niechcianą przesyłkę"
    - skąd ja mogę wiedzieć, czy mój telefon jest chciany, czy może właśnie niechciany?

    A jak już ustalę, że moja przesyłka jest "chciana" - to jaką mam gwarancję, że
    zanim zdążę ją wysłać, to się odbiorca nie rozmyśli, i mój e-mail wprawdzie przy
    wysyłce jeszcze był chciany - ale przy odbiorze już, niestety, zupełnie nie?

    Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.