  • 1. Data: 2009-03-11 20:14:07
    Temat: Oplaty za gaz z góry
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Takie mam pytanie.
    Z gazowni przychodza spisywac moj licznik raz na kilka miesiecy. Dostaję dwa
    rachunki do zaplacenia. Jeden za ostatnie miesiace, i drugi - tak zwana
    prognoze - na nastepne miesiace. Prognoza jest obliczana wdlug zuzycia gazu
    z poprzednich miesiecy. Poniewaz mam centralne ogrzewanie gazowe, wiec
    wiadomo, ze w miesiacach zimowych mam o wiele wieksze zuzycie gazu. Wiec jak
    mi przyjda w marcu, to wedlug prognozy na kwiecien i maj oblicza mi o wiele
    wieksza prognoze, niz wyniesie rzeczywiste zuzycie (bo wylicza wedlug
    zuzycia w styczniu i lutym). Oczywiscie pozniej - w lecie mi to zwroca, ale
    odsetki za te miesiace juz zostana u nich. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy
    gazownia ma prawo kazac mi placic za gaz, ktory dopiero zuzyje, z góry?
    Czyli placic za niewykonaną usługę? I odsetki od nadplaconej kwoty zostawiac
    sobie? Czy zgodnie z prawem moge sobie zazyczyc placenia co miesiac, lub co
    dwa?

  • 2. Data: 2009-03-11 20:43:14
    Temat: Re: Oplaty za gaz z góry
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadplaconej kwoty zostawiac sobie? Czy zgodnie z prawem moge sobie
    > zazyczyc placenia co miesiac, lub co dwa?
    Płać za zużyty. Ja tak robię i nie ma żadnego problemu. Konto mam, puszczam
    przelew i pa.
    Ale prawdę mówiąc to identyczna sprawa jest z prądem i też interpretuję to
    jako darmowe kredytowanie.
    Może szanowna grupa coś wymyśli
    CEzarys

  • 3. Data: 2009-03-11 21:07:37
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc
    spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i nienormalnego
    nie ma.

    *

  • 4. Data: 2009-03-11 21:32:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" napisał w wiadomości

    > Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc
    > spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i nienormalnego
    > nie ma.

    Zglaszalem nawet osobiscie w gazowni. Uslyszalem, ze tak nie mozna.

  • 5. Data: 2009-03-11 21:40:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc
    > spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i
    > nienormalnego nie ma.

    Z tym, ze najpierw bym zrobił symulację i policzył, ile tych ewentualnych
    procentów wyjdzie w skali całego roku. Bo to co się traci na wiosnę
    (prognoza z zimy, a ciepło), to zyskuje się w jesieni (prognoza z lata, a
    już zimno). W ostatecznym rozrachunku mogę wyjść groszowe i nie warte
    zamieszania różnice. Zwłaszcza, jeśli przy rozliczeniu tymi średnimi płaci
    się rachunki raz na dwa miesiące, a przy dokładnym raz na miesiąc, bo w tym
    momencie też nas gazowani kredytuje. Poza tym przy oprocentowaniu rzędu
    kilku procent (odsetki ustawowe są 13%!) i przecież nie jakiś olbrzymich
    kwotach za gaz, to i tak taka różnica będzie kilkuzłotowa. Ostatecznie
    różnica najpewniej wyjdzie niewielka i niekoniecznie na korzyść gazowni.

  • 6. Data: 2009-03-11 21:52:47
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

> [...]
    > olbrzymich kwotach za gaz, to i tak taka różnica będzie kilkuzłotowa.
    > Ostatecznie różnica najpewniej wyjdzie niewielka i niekoniecznie na

    Prawde mowiac wcale nie chodzi o odsetki. To jest najmniej wazne. Ale wole w
    zimie zaplacic co miesiac te 200zl,
    niz w grudniu ze 600, a pozniej w kwietniu czy maju 1000. Akurat jak probuje
    odlozyc na urlop. Po za tym
    przychodza rachuni raz na pare miesiecy, w nich totalne zamieszanie,
    prognozy, oplaty przesylowe itp. Sprobuj sie doliczyc, ile na prawde placisz
    za gaz :) Majac miesieczne rachunki w rece wiem, ile place, a majac takie
    wlasnie co kilka miesiecy,
    nie wiem, czy mnie nie oszukuja.
    A ze gazownia to jest jeden wielki oszust, to akurat u mnie w miescie
    wszyscy wiedza. Byla kiedys sprawa w sadzie przeciwko gazowni o kase
    wyłudzoną od ludzi. Chodzilo o ciezka kase. Oczywiscie gazownia przegrala.
    Ale nikt tu juz im nie ufa... Chociaz wtedy akurat nie chodzilo o rachunki.

  • 7. Data: 2009-03-12 06:33:08
    Od: ant <a...@n...tld>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > sobie? Czy zgodnie z prawem moge sobie zazyczyc placenia co miesiac, lub co

    Złóż reklamację u Krystyny, przyśle Ci korektę.

  • 8. Data: 2009-03-12 08:28:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zglaszalem nawet osobiscie w gazowni. Uslyszalem, ze tak nie mozna.

    Jaką masz taryfę? W ub.roku zmieniło się i w większości taryf można licznik
    spisywać/zgłaszać co miesiąc.

    *

  • 9. Data: 2009-03-12 10:27:07
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości

    > Złóż reklamację u Krystyny, przyśle Ci korektę.

    Przepraszam. Chyba pomylilem grupy. Myslalem, ze to jest pl.soc.prawo a nie
    pl.soc jaja.

  • 10. Data: 2009-03-12 10:40:24
    Od: ant <a...@n...tld>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości
    > Przepraszam. Chyba pomylilem grupy. Myslalem, ze to jest pl.soc.prawo a nie
    > pl.soc jaja.

    Ja całkiem poważnie mówię :) Pisząc Krystyna, miałem na myśli oczywiście
    Krystynę z gazowni :) Jeśli chcesz szczegółów, to spytam rodzicielkę,
    bo ona jakiś czas temu tę procedurę przeszła i nie wspominała o jakichś
    kłopotach (dostała na ok. 500zł, a po przedstawieniu wyliczeń i stanów
    licznika przysłali korektę, na której było już tylko 180zł).

    Odnośnie tej Krystyny, to może nie wiesz, ale była kiedyś taka reklama
    TPSA z Dudkiem i Krystyną z Gazowni, niestety jestem teraz zbyt głupi,
    by ją znaleźc na youtube. Może kto inny poratuje.