    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplaty za gaz z góry
    Date: Wed, 11 Mar 2009 22:52:47 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    > Z tym, ze najpierw bym zrobił symulację i policzył, ile tych ewentualnych
    > procentów wyjdzie w skali całego roku. Bo to co się traci na wiosnę
    > (prognoza z zimy, a ciepło), to zyskuje się w jesieni (prognoza z lata, a
    > już zimno). W ostatecznym rozrachunku mogę wyjść groszowe i nie warte
    > zamieszania różnice. Zwłaszcza, jeśli przy rozliczeniu tymi średnimi płaci
    > się rachunki raz na dwa miesiące, a przy dokładnym raz na miesiąc, bo w
    > tym momencie też nas gazowani kredytuje. Poza tym przy oprocentowaniu
    > rzędu kilku procent (odsetki ustawowe są 13%!) i przecież nie jakiś
> [...]

    Prawde mowiac wcale nie chodzi o odsetki. To jest najmniej wazne. Ale wole w
    zimie zaplacic co miesiac te 200zl,
    niz w grudniu ze 600, a pozniej w kwietniu czy maju 1000. Akurat jak probuje
    odlozyc na urlop. Po za tym
    przychodza rachuni raz na pare miesiecy, w nich totalne zamieszanie,
    prognozy, oplaty przesylowe itp. Sprobuj sie doliczyc, ile na prawde placisz
    za gaz :) Majac miesieczne rachunki w rece wiem, ile place, a majac takie
    wlasnie co kilka miesiecy,
    nie wiem, czy mnie nie oszukuja.
    A ze gazownia to jest jeden wielki oszust, to akurat u mnie w miescie
    wszyscy wiedza. Byla kiedys sprawa w sadzie przeciwko gazowni o kase
    wyłudzoną od ludzi. Chodzilo o ciezka kase. Oczywiscie gazownia przegrala.
    Ale nikt tu juz im nie ufa... Chociaz wtedy akurat nie chodzilo o rachunki.