  • 1. Data: 2005-06-15 06:54:14
    Temat: Oplaty notarialne.
    Od: "mandragor" <m...@y...com>

    Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa oplat notarialnych, tzn. czy te
    oplaty notarialne czesto bedace procentem od wartosci przedmiotu aktu
    notarialnego ida do kieszeni notariusza, czy tez do budzetu panstwa?

    mandragor

  • 2. Data: 2005-06-15 07:30:21
    Temat: Re: Oplaty notarialne.
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "mandragor" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > oplaty notarialne czesto bedace procentem od wartosci przedmiotu aktu
    > notarialnego ida do kieszeni notariusza, czy tez do budzetu panstwa?

    a czym jezdza i jak mieszkaja czlonkowie tej hmm zamknietej korporacji (
    choc nalezalo by uzyc innej nazwy )

    i juz masz odpowiedz

  • 3. Data: 2005-06-15 10:16:12
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    mandragor napisał(a), dnia 15-06-05 08:54 co następuje:

    > Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa oplat notarialnych, tzn. czy te
    > oplaty notarialne czesto bedace procentem od wartosci przedmiotu aktu
    > notarialnego ida do kieszeni notariusza, czy tez do budzetu panstwa?
    do kieszeni notariusza jest tylko taksa.
    Pcc, vat, opłaty sądowe są przez notariusza pobierane i wysyłane
    odpowiednio do US i sądu.

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-06-15 10:19:54
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w

    > do kieszeni notariusza jest tylko taksa.
    > Pcc, vat, opłaty sądowe są przez notariusza pobierane i wysyłane
    > odpowiednio do US i sądu.

    a ta "tylko taxa" jest mniej więcej w wysokości PCC,VAT itd razem
    wziętych...

  • 5. Data: 2005-06-15 10:57:23
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Slayer napisał(a), dnia 15-06-05 12:19 co następuje:

    > a ta "tylko taxa" jest mniej więcej w wysokości PCC,VAT itd razem
    > wziętych...
    nie mówię że notariusze źle zarabiają, ponieważ to jest baaardzo dobrze
    płatna praca.
    Nie dajmy się jednak zwariować, przy nieruchomości za 200.000 zł pcc to
    4.000 zł, taksa 1.800 zł, vat od taksy 396 zł, opłata sądowa 2.300 zł.
    Dodaj pcc, vat i opłatę sądową i dopiero porównaj taksę do reszty opłat.
    Jak dla mnie to nie wychodzi "mniej więcej w wysokości". Oczywiście 1800
    zł za maks. 2 godziny pracy to super wynagrodzenie.

    Radzisz

  • 6. Data: 2005-06-15 11:09:40
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak dla mnie to nie wychodzi "mniej więcej w wysokości". Oczywiście 1800
    > zł za maks. 2 godziny pracy to super wynagrodzenie.

    masz rację, troszkę przesadziłem...;-)
    no, ale w przypadku jak podatku nie ma, np. darowizna lokalu spełniająca
    wymagania określone w ustawie o podatku od spadków i darowizn, taxa się
    należy w normalnej wysokości ;-)
    więc jakby nie patrzył, średnia jest mniej więcej na poziomie pobieranych
    podatków :-) ale bez sensu takie dywagacje..

  • 7. Data: 2005-06-15 11:21:07
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Slayer napisał(a), dnia 15-06-05 13:09 co następuje:

> [...]
    > no, ale w przypadku jak podatku nie ma, np. darowizna lokalu spełniająca
    > wymagania określone w ustawie o podatku od spadków i darowizn, taxa się
    też fakt.

    > więc jakby nie patrzył, średnia jest mniej więcej na poziomie
    > pobieranych podatków :-) ale bez sensu takie dywagacje..
    Możemy dłuuuuugo wymyślać jakieś konkretne przypadki i raz racja będzie
    Twoja, innym razem moja :)
    To tak jak mówi "mądrość ludowa": z racją jak z d**ą każdy ma swoją ;)

    Radzisz

  • 8. Data: 2005-06-15 11:46:50
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości

    > To tak jak mówi "mądrość ludowa": z racją jak z d**ą każdy ma swoją ;)

    koniec koncow znajomy notariusz ( oczywiscie z genetycznego obciazenia ,
    innych chyba nie ma ) w przyplywie szczerosci przyznal sie ze ma okolo 50
    tys PLN miesiecznie ( ma kancelarie w duzym miescie wojewodzkim )

  • 9. Data: 2005-06-15 13:53:05
    Od: juma <j...@o...pl>

    Michał Buslik napisał(a):

    > koniec koncow znajomy notariusz ( oczywiscie z genetycznego obciazenia ,
    > innych chyba nie ma )

    Są :-)

  • 10. Data: 2005-06-18 22:31:36
    Od: Zosia <f...@f...domain.com.tw>

    juma napisał(a):

    > Są :-)
    Najprościej skończyć studia prawnicze, potem zrobić aplikacje ,
    popracować kilka lat i można zarabiać takie sumy o jakich piszą
    niektórzy, zachęcam, nic prostszego, po co zazdrościć skoro można mieć
    to wszystko samemu! Prawda że proste!?

    --
    Zosia <nasa.one.pl / zosia@>