  • 1. Data: 2005-06-15 02:08:00
    Temat: Sklep w lokalu mieszkalnym
    Od: "Miłosz K." <n...@m...WYTNIJTO.com>

    Zgodnie z wymaganiami postanowiłem uzupełnić wpis do ewidencji
    działalności gospodarczej o numery z PKD.
    Urzędniczka z UM, po przeanalizowaniu dosyc długiej listy numerów które
    wypisałem, przyczepiła się do kilku zaczynających się na "Sprzedaż
    detaliczna .....". Zapytała gdzie mieści się siedziba firmy, na co ja
    zgodnie z prawda odpowiedziałem że w lokalu mieszkalnym w bloku ( moje
    mieszkanie własnościowe ).
    Ona na to, że "Sprzedaż detaliczna ..." oznacza de facto zamiar
    prowadzenia sklepu, a takowy w mieszkaniu w bloku działać nie może.
    Poprosilem o podanie na jakiej podstawie prawnej odmawia przyjecia
    takiego wpisu (i dodalem, ze narazie to jest tylko deklaracja zamiaru
    takiej dzialalnosci a nie faktyczne wykonywanie). Ponieważ nie potrafiła
    mi wskazać konkretnego przepisów, w końcu przyjęła wpis w takiej postaci
    jak sobie tego zyczyłem.
    Ale moje watpliwosci pozostaly. I dotyczą dwoch spraw.

    1. Czy sa jakies przeszkody formalne zeby we wlasnym mieszkaniu
    prowadzic dzialalnosc typu sklep detaliczny ? Dodam, że byla by to
    sprzedaz specjalistycznych artykulow elektronicznych co zapewne nie
    podlega zadnym szczegolnym przepisom sanitarnym itp.

    2. Czy wpis do EDG moze zawierac pozycje które dotyczą działaności,
    ktorej de facto nie wykonuje ale mam taki realny zamiar w najblizszej
    przyszlosci ?

    --
    Miłosz Kłosowicz

    -------------------------------------
    http://www.miklobit.com
    [ AVR: narzędzia,moduły prototypowe ]
    -------------------------------------

  • 2. Data: 2005-06-15 12:37:09
    Temat: Re: Sklep w lokalu mieszkalnym
    Od: maHo <m...@p...net>

    Miłosz K. wrote:
    [ciach]

    > 2. Czy wpis do EDG moze zawierac pozycje które dotyczą działaności,
    > ktorej de facto nie wykonuje ale mam taki realny zamiar w najblizszej
    > przyszlosci ?

    to jest chyba bardziej na p.s.p.podatki pytanie, a tam chyba byś się
    dowiedział że masz rację.

    pozdrav

    maHo