  • 21. Data: 2011-02-18 09:02:04
    Temat: Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > wychodzi na to że masz rację i ustrzegłeś mnie w porę, zastanawia mnie
    > tylko, czy koleś nie zrozumiał co go pytałem, czy świadomie pozostawił
    > pewne kwestie, w delikatnie to mówiąc, niedomówieniu, aby nie
    > powiedzieć, błędzie

    W ogóle nie powiniens słuchać agenta. Jego wykładnie czy obietnice nie
    mają znaczenia.
    Tylko to co masz napisane i podpiszesz obowiązuje. Czyli czytać, a jak
    czegoś nie rozumiesz poprosić kogoś znającego się na rzecz - ale nie
    zainteresowanego agenta - o wyjaśnienie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 22. Data: 2011-02-18 10:21:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Tylko to co masz napisane i podpiszesz obowiązuje. Czyli czytać, a jak
    > czegoś nie rozumiesz poprosić kogoś znającego się na rzecz - ale nie
    > zainteresowanego agenta - o wyjaśnienie.

    zgadza się, ale ;)
    tylko widzisz, w umowie nie ma napisane tego wprost, jak czytasz i on
    tłumaczy, to wygląda wszystko ok, dopiero zwrócenie uwagi przez darr,
    pozwoliło wyłapać haczyk, który w niedomówieniu pozostawił agencina

  • 23. Data: 2011-02-18 10:28:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 11:21, szerszen pisze:

> [...]
    > tłumaczy, to wygląda wszystko ok, dopiero zwrócenie uwagi przez darr,
    > pozwoliło wyłapać haczyk, który w niedomówieniu pozostawił agencina

    No i gdzie teraz można sobie wsadzić te wszystkie radny najmądrzejszych
    na grupie "trzeba było czytać przed podpisaniem"? :)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-02-18 10:34:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > tylko widzisz, w umowie nie ma napisane tego wprost, jak czytasz i on
    > tłumaczy, to wygląda wszystko ok, dopiero zwrócenie uwagi przez darr,
    > pozwoliło wyłapać haczyk, który w niedomówieniu pozostawił agencina

    Jak czego nie ma w umowie tazn. że tego nie ma choćby nie wiem co
    opowiadał agent.
    Z tym, że nie tylko umowa a dodatkowo jeszcze pewnie jakieś "ogólne
    warunki".

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 25. Data: 2011-02-18 10:43:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak czego nie ma w umowie tazn. że tego nie ma choćby nie wiem co
    > opowiadał agent.

    ok, może wyraziłem sie nieprecyzyjnie

    pewnie że jak pójdziesz do sądu, to udowodnią ci że jest, tylko chodzi
    właśnie o ten podział na dwa konta, podstawowe i dodatkowe, o przymus
    wpłacania zadeklarowanej kwoty na podstawowe, a nie dodatkowe, o
    restrykcjach tu wspomnianych wypłacania z konta podstawowego itd

    po przeczytaniu i rozmowie, byłem przekonany że wszystko jest ok i że
    spokojnie mogę sobie wpłacać na dodatkowe konto, ale po zwróceniu uwagi i
    wnikliwym przeczytaniu, okazuje się że jednak mniej lub bardziej świadomie
    zostałem wprowadzony w błąd

    nauczka na przyszłość

  • 26. Data: 2011-02-18 20:39:12
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 18 Lut, 11:34, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Jak czego nie ma w umowie tazn. że tego nie ma choćby nie wiem co
    > opowiadał agent.
    > Z tym, że nie tylko umowa a dodatkowo jeszcze pewnie jakieś "ogólne
    > warunki".

    Ogólne warunki ubezpieczenia, a do tego jeszcze załącznik do ogólnych
    warunków ubezpieczenia. I to wszystko jest tam tak zakamuflowane, że
    Ty z tego nie wiesz praktycznie nic. Agent natomiast robi swoje, i
    może nawet Ci powiedzieć że jest ta opłata likwidacyjna. Tylko że on
    jeszcze przy tym doda, iż to inwestycja długoterminowa i wmówi Ci że
    Ty i tak nie będziesz chciał tych pieniędzy przez te ileś tam lat
    wypłacić...

    A najbardziej bulwersuje mnie wysokość tych opłat, która nie jest
    wyrażona kwotowo, a procentowo. Płacisz składkę obowiązkową przy
    wartości polisy 100k po 20k rocznie, a gdy zechcesz się wycofać z
    programu po powiedzmy pięciu latach, w sumie po opłaceniu wszystkich
    obowiązkowych składek, to oni Ci zabiorą 50000 złotych. I gdzie tu
    sprawiedliwość?
    No, a ja się tutaj burzę o jakieś tam marne 5 czy 6 tysięcy, lol.

    Spytam więc raz jeszcze - dlaczego w innych krajach UE już to
    ukrócono? Skoro to było takie OK, to co to tam komu przeszkadzało?

  • 27. Data: 2011-02-18 20:42:09
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 18 Lut, 11:43, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > wnikliwym przeczytaniu, okazuje się że jednak mniej lub bardziej świadomie

    Jak już wcześniej napisałem - agent robi "swoje". Trudno go o to nawet
    winić, powtarza co mu wpoili na szkoleniach i najczęściej robi to w
    jak najlepszej wierze.

    Życie, kruwa, życie...

  • 28. Data: 2011-02-18 20:55:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Lut, 21:39, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

    > Spytam więc raz jeszcze - dlaczego w innych krajach UE już to
    > ukrócono? Skoro to było takie OK, to co to tam komu przeszkadzało?

    To, ze czegos zabronila UE nie oznacza automatycznie, ze faktycznie
    bylo cos z tym nie tak. Zarowek tez zabronili.

  • 29. Data: 2011-02-18 21:24:29
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 18 Lut, 21:55, BK <b...@g...com> wrote:

    > To, ze czegos zabronila UE nie oznacza automatycznie, ze faktycznie
    > bylo cos z tym nie tak. Zarowek tez zabronili.

    Ja nikogo nie oskarżam, czuję się jednak pokrzywdzony w zaistniałej
    sytuacji.

    Skoro umowa jest skonstruowana w taki sposób, że należy wpłacać
    składki obowiązkowo przez pięć lat, byłyby do przyjęcia jakieś tam
    opłaty likwidacyjne w tym właśnie okresie. A tymczasem oni zmuszają
    klienta, żeby trzymał u nich pieniądze przez jeszcze kolejne pięć lat,
    i to pod rygorem odebrania ich większości temu klientowi. Gdyby jednak
    doszło do konieczności przedstawienia przez fundusz szczegółowego
    rozliczenia, na co te pieniądze zostały spożytkowane (zwłaszcza w
    przypadku dużej kwoty, rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych),
    zasłoniliby się zapewne tajemnicą przedsiębiorstwa.

    Ty patrzysz na to z innej perspektywy, starasz się uwzględnić interes
    drugiej strony, uzasadnić konieczność tych opłat. I zapewne nie
    rozmijasz się zbyt mocno z prawdą, gdyż pewne koszty w tego rodzaju
    przedsięwzięciach są nieuniknione. Ja jednak patrzę na to z perspektyw
    szarego, zwykłego klienta, i z mojego punktu widzenia takie metody
    działania funduszy nie są ani sprawiedliwe, ani do końca uczciwe.

  • 30. Data: 2011-02-18 22:16:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.02.2011 22:24), darr_d1 wrote:

    > Ja nikogo nie oskarżam, czuję się jednak pokrzywdzony w zaistniałej
    > sytuacji.
    >
    > Skoro umowa jest skonstruowana w taki sposób,

    Powiem Ci, że nie uważam samej opłaty 99% za niesprawiedliwej -
    odkładając na lokacie/obligacjach/akcjach mam obawę że to wszystko zbyt
    płynne jest i po prostu kiedyś wezmę, przejem i tyle będę mieć
    emerytury. Więc taki bezpiecznik nie jest zły.

    Tylko ... to powinno być jasno, wyraźnie i kilka razy powiedziane,
    "Panie, te pieniądze co Pan wpłacasz do nas to ich Pan przez 10 lat nie
    wyciągniesz choćby nie wiem co...".

    p. m.