  • 1. Data: 2011-02-16 17:16:01
    Temat: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: "tp_grupy_dyskusyjne" <t...@p...fm>

    Witam,

    Przymierzam się powoli do własnego wesela i chciałbym znaleźć kamerzystę i
    fotografa, który nie będzie robił cyrków z wydaniem wszystkich materiałów,
    jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z
    przekazaniem praw autorskich.

    Czy ktoś ma wzór takiej umowy lub samego oświadczenia o przekazaniu praw
    autorskich? Przy okazji mnie naszła taka wątpliwość - czy
    kamerzysta/fotograf może w ogóle wydać tylko jedną kopię filmu na DVD
    (pomijając ustalenia zawarte w umowie) i zastrzec sobie prawo autorskie jak
    również zabronić kopiowania lub rozpowszechniania takiej płyty? Pytam w
    kontekście tego, że po znajomych wiem, że często kamerzysta daje tylko 1
    kopię filmu, za inne każe płacić jak za zboże i jeszcze debilny wg mnie
    nadruk na płycie i okładce, że wszelkie prawa autorskie zastrzeżone a np.
    jak klienci potencjalni przyjdą to na lewo i prawo pokazuje poprzednie
    materiały - nawet jeśli prawa autorskie są jego, to czy może pokazywać
    komukolwiek film albo bardziej wizerunki osób na nim zarejestrowanych?

    Pozdrawiam
    tp

  • 2. Data: 2011-02-16 21:18:53
    Temat: Re: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-02-16 18:16, tp_grupy_dyskusyjne wrote:
> [...]
    > pokazuje poprzednie materiały - nawet jeśli prawa autorskie są jego, to
    > czy może pokazywać komukolwiek film albo bardziej wizerunki osób na nim

    Ah, ta wiara, że ktokolwiek z własnej nieprzymuszonej woli będzie
    oglądać "film" ze ślubu czy wesela... i to właśnie twój...

    gacek

  • 3. Data: 2011-02-16 21:24:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.02.2011 18:16), tp_grupy_dyskusyjne wrote:
> [...]
    > materiałów, jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki,
    > itp) wraz z przekazaniem praw autorskich.
    [...]

    Macie do filmu takie prawa na jakie się umówicie. Domyślnie nie macie
    prawie żadnych, prawo autorskie "by default" stoi po stronie autora.

    Więc jeżeli chcecie żeby wam przekazał *wszystkie* materiały, to musicie
    to jawnie zapisać w umowie.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-02-16 21:54:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 3:24 PM, mvoicem wrote:
    > Więc jeżeli chcecie żeby wam przekazał*wszystkie* materiały, to musicie
    > to jawnie zapisać w umowie.

    a najlepiej nakrecić to samemu i ewentualnie dać do złożenia komuś innemu.

  • 5. Data: 2011-02-16 21:57:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-16 22:54, witek pisze:

    > a najlepiej nakrecić to samemu i ewentualnie dać do złożenia komuś innemu.

    któremu też przysługują prawa autorskie :-)

  • 6. Data: 2011-02-16 22:03:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 3:57 PM, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > któremu też przysługują prawa autorskie :-)

    do złożenia, ale przynajmnej masz coś z czym możesz zacząć w razie
    czego, a on nie ma praw do materiału.

  • 7. Data: 2011-02-17 07:54:04
    Od: "tp_grupy_dyskusyjne" <t...@p...fm>

    Użytkownik "gacek" napisał

    > Ah, ta wiara, że ktokolwiek z własnej nieprzymuszonej woli będzie oglądać
    > "film" ze ślubu czy wesela... i to właśnie twój...

    Ah te błędne założenia :) Sam nie mam zamiaru tego oglądać, przynajmniej nie
    w całości, ale za 10, 20, 30, 40 lat...kto wie. Zdecydowanie lepiej wg mnie
    przeżyć to na żywo niż oglądać.

    Pozdrawiam
    tp

  • 8. Data: 2011-02-17 08:43:17
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ijhh8s$11s$1@news.onet.pl...

    > któremu też przysługują prawa autorskie :-)

    Jakie prawo, montażysty. Jest to wykonanie zleconej czynności i koniec,
    montażysta może ewentualnie złożyć swój podpis na kopi...

  • 9. Data: 2011-02-17 09:08:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ijik6v$kqu$...@u...news.interia.pl...

    > Ah te błędne założenia :) Sam nie mam zamiaru tego oglądać,

    ale jak mniemam, "kamerzyście" to na słowo uwierzysz, że potrafi zrobić to
    za co mu zapłacisz i nie będziesz oglądał jego poprzednich produkcji, czyli
    wesel innych osób?

  • 10. Data: 2011-02-17 09:39:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-17 09:43, jerzy.n pisze:

    > Jakie prawo, montażysty. Jest to wykonanie zleconej czynności i koniec,
    > montażysta może ewentualnie złożyć swój podpis na kopi...

    Zlecić to możesz zamiecenie chodnika. Montaż jest to czynność z
    elementami działalności twórczej o indywidualnym charakterze.