  • Data: 2016-02-13 21:15:28
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/13/2016 2:00 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Drogi Witku! Twój brak zrozumienia tej sytuacji nie zmieni konstatacji,
    > że policjant ma prawo "przeszukać" kierowcę w celu wzięcia jego
    > dokumentów do ręki, a kierowca policjanta nie. Po cholerę piętrzyć
    > proste sytuacje?

    .. w razie uzasadnionego podejrzenie popełnienia czynu zabronionego pod
    groźbą kary. art 15.1

    Nie ma prawa mnie przeszukać bo nie chcę mu dać dowodu do ręki.
    Moze sobie na poczekaniu wymyśleć inny.

    Procedurę postępowania znasz (ja też), wiec po co wymyślasz.

    > Normalnie ludzie dają ten dokument do ręki

    Nie ma zakazu spełniania prośby policjanta, ani policjant nie ma zakazu
    proszenia o dokument do ręki.

    Mowi o sytuacji, z ktorej wynika, że nie mamy takiego obowiązku

    > Tak więc po prostu z praktyki odradzam wydziwianie. po co nawzajem sobie
    > utrudniać i tak skomplikowane życie?

    Wiec po co policjant wydziwia.
    Jak chce dostać prawo jazdy do reki, to jak ktoś mu chce go dac nie ma
    sprawy. Ale jak nie chce nie ma obowiązku.

    > A i jeszcze jest w prawie, że policjant ma prawo wydawać polecenia
    > legitymowanemu, a legitymowany policjantowi nie, ale nie chce mi się z
    > wieczora wikłać w wywód, z czego by polecenie wydania dowodu osobistego
    > miało wynikać.

    No właśnie z czego?