  • Data: 2016-02-14 02:23:43
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja nie piszę o przeszukaniu, tylko sprawdzeniu. Inna ustawa, inna
    > procedura. Bardzo często z niej wychodzi wykroczenie polegające na
    > odmowie okazania dokumentu tożsamości (bo ma w kieszeni, a twierdzi, ze
    > nie ma) i nie spotkałem się z poglądem, że to nielegalne. Oczywiście
    > być może kiedyś jakiś sąd tak postanowi, ale póki co pozostaję na
    > stanowisku, że to legalne.

    Napisałeś "policjant ma prawo "przeszukać" kierowcę", też potrzebujesz
    rzecznika prasowego który nam wytłumaczy że pisząc białe miałeś na
    myśli czarne ?
    Skoro dowód "okazał" tak samo jak policjant swoją legitymację
    to nie widzę podstaw do przeszukiwania czy rewizji.

    > Podstawy legitymowania masz w rozporządzeniu i ufam, że je znasz.
    > Oświadczenia ustnego nie ma. Brak dokumentów jest wykroczeniem, a zatem
    > na czas ustalenia tożsamości można delikwenta nawet w areszcie
    > zatrzymać. Strasznie kiepski pomysł.

    Dla zastrachanego Jasia bardzo kiepski.
    Dla człowieka wykształconego i obrotnego okazja do powalczenia
    z policyjna głupotą, indolencją oraz nieznajomością przepisów
    i mijanie się z własnym regulaminem.

    Przegapiłem przepis zezwalający na patrol bez terminala ?

    > Był czas - nie tak dawno - że Brytyjczycy paszporty wysyłali pocztą, a
    > dowodów osobistych w ogóle nie mieli. Ale to tak kilkanaście lat temu
    > się skończyło. Teraz mają dowody osobiste. Prawa jazdy chyba zawsze
    > mieli i nadal mają. Jeśli dysponujesz wiarygodnymi informacjami, ze jest
    > inaczej, to daj znać. Mam polskojęzyczną koleżankę w tamtejszej Policji
    > - zapytam. Ale wydaje mi się to nieprawdopodobne - mogę się mylić.

    Nie mają obowiązku noszenia tych dokumentów.
    Podają swoje dane a policjant ma je sobie w systemie sprawdzić.
    I co ciekawe to działa.
    Co ciekawe w przypadku obcokrajowca potrafią potwierdzić jego dane
    telefonicznie z osobą wynajmującą mu lokal/mieszkanie.
    Tyle że tam za bezpodstawne zatrzymanie policjant może zostać ukarany.
    Więc straszenie że niegrzeczny Jasio zostanie zatrzymany i więziony
    do wyjaśnienia to metoda naszej postkomunistycznej mundurowej mafii.