  • Data: 2016-02-13 21:59:42
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-02-16 o 21:15, witek pisze:

    > .. w razie uzasadnionego podejrzenie popełnienia czynu zabronionego pod
    > groźbą kary. art 15.1
    > Nie ma prawa mnie przeszukać bo nie chcę mu dać dowodu do ręki.
    > Moze sobie na poczekaniu wymyśleć inny.

    Nie musi. Żaden sąd nie zaprzeczy, że takie zachowanie daje podstawy do
    podejrzeń, że kierujący ma coś do ukrycia.

    > Procedurę postępowania znasz (ja też), wiec po co wymyślasz.

    No właśnie.

    > Nie ma zakazu spełniania prośby policjanta, ani policjant nie ma zakazu
    > proszenia o dokument do ręki.

    To, że normalnie policjant prosi nie zmienia tego, że jest to polecenie
    - po prostu wyrażone w kulturalny sposób. Nie zawsze się wrzeszczy: "Na
    ziemię, kurwa, na ziemię!". Czasem wystarczające bywa polecenie "Pan
    będzie uprzejmy się położyć, bo jak nie, to przestrzelę stopę". Jak
    zarepetujesz pistolet, to działa naprawdę.

    > Mowi o sytuacji, z ktorej wynika, że nie mamy takiego obowiązku

    Obowiązek wynika z polecenia - i poprzestańmy na tej konstatacji, bo nie
    chce mi się wymyślać na siłę.

    > Wiec po co policjant wydziwia.
    > Jak chce dostać prawo jazdy do reki, to jak ktoś mu chce go dac nie ma
    > sprawy. Ale jak nie chce nie ma obowiązku.

    Jest. To Ty uparłeś się przy swoim punkcie widzenia.

    Z polecenia policjanta. Nie znajdziesz na wszystko ustaw i rozporządzeń.
    Jak się kierowcy nie podoba, to po wykonaniu polecenia może sobie pisać
    skargę na policjanta, że mu kazał. To, co jest na podlinkowanym przez
    Ciebie filmie "woła po prostu o pomstę do nieba". Normalnie facet już
    gdzieś koło 1:41 nagrania powinien leżeć na asfalcie skuty kajdankami -
    z poprawką na uprzedzenie o użyciu ŚPB, które może by go sprowadziło na
    ziemię.