  • 1. Data: 2003-01-23 14:50:34
    Temat: Odwołanie od mandatu drogowego
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Czy istnieje możliwość odwoływania się od mandatu wlepionego przez policję?

  • 2. Data: 2003-01-23 15:19:11
    Temat: Re: Odwołanie od mandatu drogowego
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy istnieje możliwość odwoływania się od mandatu wlepionego przez
    policję?

    kodeks postepowania w sprawach o wykroczenia:

    Art. 101. § 1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę
    nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie
    następuje na wniosek ukaranego złożony w zawitym terminie 7 dni od daty
    uprawomocnienia się mandatu lub z urzędu.
    § 2. Uprawnionym do uchylenia prawomocnego mandatu karnego jest sąd właściwy
    do rozpoznania sprawy, na którego obszarze działania grzywna została
    nałożona. W przedmiocie uchylenia mandatu karnego sąd orzeka na posiedzeniu.
    Przed wydaniem postanowienia sąd może zarządzić stosowne czynności w celu
    sprawdzenia podstaw do uchylenia mandatu karnego.
    § 3. Uchylając mandat karny nakazuje się podmiotowi, na rachunek którego
    pobrano grzywnę, zwrot uiszczonej kwoty.

    pozdrawiam
    ssj5

  • 3. Data: 2003-01-23 15:28:05
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Bardzo Ci dziekuje za odpowiedź. Może potrafił bys mi konkretnie poradzić,
    co należy zrobić w takim przypadku: podczas parkowania kierowca lekko
    uderzył w stojacy na parkingu samochód i lekko uszkodził jego tablicę
    rejestracyjną. Tylko. Nic więcej. Kierowca był trzeźwy.Dostał mandat 200zł =
    6pkt karnych. To chyba przesada!?
    Pozdrawiam,
    Luiza

  • 4. Data: 2003-01-23 15:47:54
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > uderzył w stojacy na parkingu samochód i lekko uszkodził jego tablicę
    > rejestracyjną. Tylko. Nic więcej. Kierowca był trzeźwy.Dostał mandat 200zł

    troche za malo napisalas w jakich to bylo okolicznosciach moglo to byc np.
    wykroczenie z art.86 lub 97 kodeksu wykroczen . na mandacie powinien byc
    wpisany artykul wykroczenia. sprawdz w podanym linku:
    http://rzeczpospolita.pl/prawo/doc/man1106/man2.html

    jesli kwota mandatu sie miesci - nic nie zrobisz. skoro nastapilo przyjecie
    mandatu, to kierowca zgodzil sie z takim wykroczeniem i z kwota zaplaconego
    mandatu. mogl odmowic przyjecia mandatu i wowczas skierowany zostalby
    wniosek do sadu grodzkiego.

    pozdr
    ssj5

  • 5. Data: 2003-01-23 16:04:04
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    szczerze mówiąc bardziej chodzi o te punkty karne. Czy są jakieś zasady
    przyznawania pkt karnych?

    Użytkownik ssj5 <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0p2pn$k0q$...@n...tpi.pl...

  • 6. Data: 2003-01-23 16:21:43
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > szczerze mówiąc bardziej chodzi o te punkty karne. Czy są jakieś zasady
    > przyznawania pkt karnych?

    prosze:
    http://rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Mandaty/man1.html
    ?k=on;t=1997010120021115
    ssj5

  • 7. Data: 2003-01-23 17:27:16
    Od: A...@w...net.pl (Artur Golański)

    "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy są jakieś zasady przyznawania pkt karnych?
    Poczytaj: http://strony.wp.pl/wp/artgola/punkty.htm

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-01-23 23:20:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Luisa wrote:

    > szczerze mówiąc bardziej chodzi o te punkty karne. Czy są jakieś zasady
    > przyznawania pkt karnych?

    1) Odpowiadamy pod cytowanym tekstem
    2) Za kolizje jest 6 punktow.

  • 9. Data: 2003-01-24 10:16:34
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0ppr6$avv$...@n...tpi.pl...
    Luisa wrote:

    > szczerze mówiąc bardziej chodzi o te punkty karne. Czy są jakieś zasady
    > przyznawania pkt karnych?

    1) Odpowiadamy pod cytowanym tekstem

    Wiem. Przepraszam, to niewybaczalne, ale pisałam jedną ręką, bo na drugiej
    trzymałam dziecko. Myślisz, że czasami można odstapić od reguły? Tym
    bardziej, że w poprzednich postach się do niej stosowałam?

  • 10. Data: 2003-01-24 18:13:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Luisa wrote:

> [...]
    > trzymałam dziecko. Myślisz, że czasami można odstapić od reguły? Tym
    > bardziej, że w poprzednich postach się do niej stosowałam?

    Alez oczywiscie ze mozna, myslalem ze nie wiesz :) Nie sprawdzalem w
    poprzednich postach.