  • 1. Data: 2004-09-05 18:54:30
    Temat: Odstapienie od umowy kupna-sprzedazy samochodu
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    Witam

    Taka sytuacja: kolega sprzedal samochod. Po 2 tygodniach zepsul sie silnik i
    kupujacy mowi, ze sprzedajacy musi mu oddac kase, bo to wada ukryta. A jak
    nie bedzie chcial, to go poda do sadu.

    Pytania:

    1. Moze to zrobic i wygra w sadzie ?
    2. Jaki jest czas na odstapienie od umowy po jej zawarciu (kiedy mozna to
    zrobic) i z czego to wynika ? Z kodeksu cywilnego ? Prosilbym o konkretny
    art.
    3. Umowa nie miala daty. Czy wobec tego nalezy uznac ja za niewazna ? I tak
    jak wyzej prosilbym o konkretny art.

    Dziekuje, pozdrawiam.

    --
    Paweł K.
    r...@w...pl

  • 2. Data: 2004-09-05 18:56:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Paweł K. wrote:
    > 1. Moze to zrobic i wygra w sadzie ?

    kto to wie...

    > 2. Jaki jest czas na odstapienie od umowy po jej zawarciu (kiedy mozna to
    > zrobic) i z czego to wynika ? Z kodeksu cywilnego ? Prosilbym o konkretny
    > art.

    przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi. Zaczynają się od art.556

    > 3. Umowa nie miala daty. Czy wobec tego nalezy uznac ja za niewazna ?

    ważna

    KG

  • 3. Data: 2004-09-05 19:33:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł K." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Moze to zrobic i wygra w sadzie ?

    W sądzie będzie się liczyła opinia biegłego. Nie piszesz co to za
    uszkodzenie, więc trudno nawet próbować prognozować wynik procesu.

    > 2. Jaki jest czas na odstapienie od umowy po jej zawarciu (kiedy mozna to
    > zrobic) i z czego to wynika ? Z kodeksu cywilnego ? Prosilbym o konkretny
    > art.

    Podał kam

    > 3. Umowa nie miala daty. Czy wobec tego nalezy uznac ja za niewazna ? I
    tak
    > jak wyzej prosilbym o konkretny art.

    Umowa jest ważna oczywiście. Ważna co najmniej od daty jakiegokolwiek
    dokumentu, w którym o niej wspomniano.

  • 4. Data: 2004-09-05 22:25:15
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    kam wrote:

    > przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi. Zaczynają się od art.556

    Uno momento... bo może ja się pogubiłem:
    zgodnie z powyższym o rękojmi nie może być mowy, bo kupujący nie była "tzw.
    firma"...
    Więc jak to ma w końcu być?

    --
    Gooral

  • 5. Data: 2004-09-06 10:26:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 5 Sep 2004 20:54:30 +0200, "Paweł K." <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    >kupujacy mowi, ze sprzedajacy musi mu oddac kase, bo to wada ukryta. A jak

    1a. Może
    1b. tylko w przypadku, jeśli to była wada ukryta o której sprzedający
    wiedział lub powinien wiedzieć.

    >2. Jaki jest czas na odstapienie od umowy po jej zawarciu (kiedy mozna to
    >zrobic) i z czego to wynika ? Z kodeksu cywilnego ? Prosilbym o konkretny
    >art.

    Nie ma.

    >3. Umowa nie miala daty. Czy wobec tego nalezy uznac ja za niewazna ? I tak
    >jak wyzej prosilbym o konkretny art.

    Nie ma znaczenia, ważny jest sam fakt dokonania sprzedaży.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-09-06 10:55:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <q...@4...com>, Adam Płaszczyca wrote:
    > 1b. tylko w przypadku, jeśli to była wada ukryta o której sprzedający
    > wiedział lub powinien wiedzieć.

    Tylko?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-09-06 12:14:11
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    > Tylko?

    Tutaj raczej chodzi o wady prawne auta, a nie wynikające z zużycia auta. Jak
    sprzedający może brać odpowiedzialność za potencjalną awarie auta 2 tygodnie
    później. Sprzedający nie udzielił przeciez gwarancji na auto.

  • 8. Data: 2004-09-06 12:23:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <chhjvt$14a2$1@mamut.aster.pl>, Boombastic wrote:
    > Tutaj raczej chodzi o wady prawne auta, a nie wynikające z zużycia auta. Jak
    > sprzedający może brać odpowiedzialność za potencjalną awarie auta 2 tygodnie

    Jeśli w umowie nie ma wyłączenia rękojmi za wady fizyczne to jak
    najbardziej ponosi taką odpowiedzialność. Co najwyżej można argumentować,
    że oceniając rozsądnie kupujący powinień takich wad się spodziewać, ale to
    już dość mocno zależy od konkretnego przypadku.

    > później. Sprzedający nie udzielił przeciez gwarancji na auto.

    Ustawodawca udzielił w imieniu sprzedającego rocznej rękojmi, chyba że
    ten ostatni ją wyłączył co jest praktyką powszechną w tego typu umowach,
    ale o tym tu nie wspomniano.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-09-06 12:56:17
    Od: "Piotr Borawski" <j...@p...onet.pl>

    > Taka sytuacja: kolega sprzedal samochod. Po 2 tygodniach zepsul sie silnik

    No tak , kumpel sprzedaje takie "padaki" i jeszcze porady prawnej oczekuje.
    Niezły tupet.

    Piotr Borawski

  • 10. Data: 2004-09-06 13:45:46
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Borawski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chhmal$c2n$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak , kumpel sprzedaje takie "padaki" i jeszcze porady prawnej
    oczekuje.
    > Niezły tupet.

    A skąd wiesz, że to wina sprzedającego ?
    Wystarszy, ze kupujący w ramach "jazdy próbnej" zrobił niechcący dziórke w
    misce olejowej, nie zauważył, że kontrolka ciśnienia oleju świeci, albo
    przestała działać i zatarł silnik.

    Wg. Ciebie to będzie wina sprzedajacego !!!!????

    --
    Krzysiek M.
    Scorpio 2,0 DOHC EFI