  • 1. Data: 2004-09-05 18:29:35
    Temat: Jaka szansa na wygranie z firmą ubezpieczeniową
    Od: "Krzysztof " <r...@i...com.pl>

    Toczę negocjację z firmą ubezpieczeniową co do wysokości kwoty odszkodowania za
    szkodę samochodową z Autocasco. Firma wynajęła biegłego sądowego który po
    wycenie wartości samochodu przed szkodą (moim zdaniem zaniżonej)i po wycenie
    wartości naprawy/części (zawyżonej) orzekł szkodę całkowitą i odszkodowania
    16000zł. Ja wynająłem innego biegłego sądowego który wyżej oszacował wartość
    samochodu przed szkodą , niżej wycenił wartość naprawy i wyszło odszkodowanie
    26000zł(naprawa nie przekroczyła progu 80% wartości samochodu - nie osiągnięta
    została granica szkody całkowitej.

    Gdybym zdecydował się na sprawę sądową - to jak sądzicie opinia którego
    biegłego sądowego będzie przez sąd preferowana ? Czy powoła kolejnego biegłego
    do zbadania sprawy ???

  • 2. Data: 2004-09-05 18:32:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Gdybym zdecydował się na sprawę sądową - to jak sądzicie opinia którego
    > biegłego sądowego będzie przez sąd preferowana ? Czy powoła kolejnego biegłego
    > do zbadania sprawy ???

    Tak, a Ty za to zapłacisz. Na koniec sąd przyzna rację ubezpieczalni.
    Dlaczego? Popytaj znajomych prawników kto z kim popija, a kto jest li
    tylko dojną krową.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2004-09-05 18:41:50
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Krzysztof wrote:
    > Gdybym zdecydował się na sprawę sądową - to jak sądzicie opinia którego
    > biegłego sądowego będzie przez sąd preferowana ? Czy powoła kolejnego biegłego
    > do zbadania sprawy ???

    powoła kolejnego, zresztą w Twoim interesie będzie złożenie takiego wniosku
    opinia biegłego wydana poza postępowaniem nie ma dla sądu większego
    znaczenia, a jak jeszcze są rozbieżne

    KG

  • 4. Data: 2004-09-05 19:50:28
    Od: "krzysztof" <r...@i...com.pl>

    Dziękuję za sugestie.
    Zastanawiam się czy nie dało by się jakoś podważyć formuły "szkoda całkowita".
    Można łatwo wykazać , że niewielka zmiana wartości samochodu (lub wartości
    naprawy)- nawet o kilka złotych może spowodować przekroczenie owej granicy 80%
    wartości samochodu - przyjęcie szkody całkowitej - co powoduje że zmienia się
    metodyka liczenia odszkodowania , a dalej - kwota odszkodowania.
    W moim przypadku rzetelne przyjęcie wartości samochodu (34000zł)powoduje że
    należy się odszkodowanie 27000 zł, przyjęcie 33700zł powoduje że owe 27000 zł
    przekraczają 80% wartości samochodu , zmienia się metodyka liczenia
    odszkodowania i wówczas należy mi się odszkodowanie 16000 zł.

    Istnieje dziwna nieciągłość sposobu liczenia , następuje gwałtowny skok
    wielkości odszkodowania w momencie przekraczania przez wartość naprawy 80%
    wartości samochodu. Oczywiście firma stara się to wykorzystywać w każdym
    przypadku , i tak naciąga albo wartośc samochodu w dół , albo wartość naprawy w
    górę , albo jedno i drugie , aby doszło do przekroczenia tej granicy.
    Czy mam jakieś szanse ???????