  • 1. Data: 2004-09-05 13:32:20
    Temat: Opis towaru przy zakupie z drugiej ręki przez Internet
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Może to dotyczyc takze Allegro.
    Zalozmy, ze ktos wystawia przedmiot z opisem nie donca
    jednoznacznym. Np. niech to bedzie zasobnik z tuszem do drukarki.
    Przykladowy opis aukcji brzmi: "Nowy. Waznosc do X.2005"
    Dostaje tusz, a tu opakowanie otwarte. Powtornie naklejona na
    dysze tasma.
    Zalozmy, ze kazda z osob spektaklu jest uczciwa.
    Zalozmy, ze sprzedajacy napisze prawde, ze brat mu otworzyl i ma
    pretensje do kupujacego, ze sie czepia, bo przeciez nie napisal,
    ze jest oryginalnie zapakowany i nieotwierany. I ze tusz jest
    rzeczywiscie nowy, ale ... zawsze w tej sytuacji pozostaje nieufnosc.

    Czy jakies przepisy cos wspominaja o tego typu sytuacjach? Czy
    jesli sprzedajacy nie zastrzeze, ze oferuje niepelny towar lub w
    innej konfiguracji niz wystepuje on w sprzedazy sklepowej, to
    mozna domniemywac, ze jest to identyczny towar ze sklepowym.

    Oczywiscie ta osoba odpowie na pytanie przed kupnem, ze
    opakowanie jest otwarte (pamietamy, ze jest uczciwa). Inna osoba
    na pytanie przed kupnem odpowie z pretensjami, ze przeciez nie
    napisala, ze sprzedaje otwarty, tylko nowy. W tym drugim
    przypadku nie dostalem odpowiedzi na moje pytanie. Moze to byc
    nieuczciwy sprzedajacy. Czy jesli od niego kupie, to moge miec
    pretensje tylko do siebie, ze nie bylem wystarczajaco dociekliwy?;-)

    To tylko teoretyczna sytuacja. Jednakze poparta wieloma
    obserwacjami i korespondencjami ze sprzedajacymi.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 2. Data: 2004-09-06 04:52:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <chf4gp$k2u$1@inews.gazeta.pl>, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > dysze tasma.
    > Czy jakies przepisy cos wspominaja o tego typu sytuacjach? Czy

    Raczej nie ma.

    > jesli sprzedajacy nie zastrzeze, ze oferuje niepelny towar lub w
    > innej konfiguracji niz wystepuje on w sprzedazy sklepowej, to
    > mozna domniemywac, ze jest to identyczny towar ze sklepowym.

    MZ tak. W tym wypadku nie jest to li tylko naruszenie opakowania, bo
    naruszenie owej taśmy wpływa na jakość samego towaru. Dodatkowo
    w tym wypadku stwierdzenie "Waznosc do X.2005" jest już kłamstwem
    (przynajmniej według kryteriów producenta).

> [...]
    > na pytanie przed kupnem odpowie z pretensjami, ze przeciez nie
    > napisala, ze sprzedaje otwarty, tylko nowy. W tym drugim

    Jak już jest otwarty (tu) to jest już używany czyli nie jest nowy.

    --
    Marcin