  • 1. Data: 2004-09-05 13:24:41
    Temat: Wycinanie drzew
    Od: dziegiel <d...@n...gazeta.pl>

    Czy może ktoś się orientuje jak kształtują się kary za nielegalne wycinanie drzew?

    Pytam bo mam problem z sąsiadką, która wycieła trzy olszyny (conajmniej 50 cm
    średnicy) z czego dwie stały na granicy.
    I tu jest moje drugie pytanie, czy miała prawo wyciąć drzewa z granicy bez mojej
    wiedzy
    i jak jest z własnością drzew rosnących na granicy dwóch działek.

    Darek

  • 2. Data: 2004-09-05 15:51:30
    Temat: Re: Wycinanie drzew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dziegiel" <d...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy może ktoœ się orientuje jak kształtują się kary za nielegalne
    wycinanie drzew?

    > Pytam bo mam problem z sąsiadką, która wycieła trzy olszyny (conajmniej 50
    cm œrednicy) z czego dwie stały na granicy.
    > I tu jest moje drugie pytanie, czy miała prawo wyciąć drzewa z granicy bez
    mojej wiedzy
    > i jak jest z własnoœcią drzew rosnących na granicy dwóch działek.

    Drzewa stanowią współwłasność.

  • 3. Data: 2004-09-05 16:56:07
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 05/09/2004 15:24, dziegiel wrote :

> [...]
    wiedzy
    > i jak jest z własnością drzew rosnących na granicy dwóch działek.

    Od 51 cm do 100 cm, kara za wycięcie olszy wynosi 91 zł za centymetr.

    Podstawa prawna: Rozporządzenie RM (6 maja 2003 r.) w sprawie
    jednostkowych stawek kar za usuwanie drzew (na podstawie art. 47l ustawy
    o ochronie przyrody).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 4. Data: 2004-09-05 21:54:10
    Od: "piszczyk_dino" <p...@t...pl>

> [...]
    mojej wiedzy
    > i jak jest z własnością drzew rosnących na granicy dwóch działek.

    tryb nakładania kar reguluje:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA
    z dnia 26 czerwca 2003 r.
    w sprawie trybu nakładania administracyjnych kar pieniężnych za usuwanie
    drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz za zniszczenie terenów
    zieleni albo drzew lub krzewów.
    (Dz. U. Nr 113, poz. 1074)

  • 5. Data: 2004-09-06 08:51:30
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos dziegiel
    <d...@n...gazeta.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot
    przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    Obawiam sie, ze nic nie zrobisz.
    U nas na osiedlu facet wycial kasztana wysokosci 4 pieter i
    nikt mu nawet slowa nie powiedzial.

    Klapuch

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^ www.klapuch.komrel.net
    : '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
    mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

  • 6. Data: 2004-09-06 10:53:38
    Temat: Odp: Re: Wycinanie drzew
    Od: dziegiel <d...@n...gazeta.pl>

    Obawiam sie, ze nic nie zrobisz.
    U nas na osiedlu facet wycial kasztana wysokosci 4 pieter i
    nikt mu nawet slowa nie powiedzial.

    ale ja mogę napisać (i napiszę) pismo do wójta gminy i do
    Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska i mam nadzieję,
    że zareagują.

    Darek