  • 1. Data: 2003-03-26 12:12:57
    Temat: Odpowiedzialnosc za zle wykonana usluge
    Od: "Piotr" <s...@k...chip.pl>

    Witam,

    Sytuacja wygląda tak :

    Wstawiłem auto do warsztatu samochodowego (lakiernik). Naprawa drzwi została
    wykonana, ale tak paskudnie że nie mogę na to patrzeć - wygląda jak gdyby
    ktoś to robił pierwszy raz. Niestety straciłem pieniądze gdyż lakiernik
    uparł się abym zapłacił z góry za materiały... Czy istnieje jakaś możliwość
    pociągnięcia do odpowiedzialności tego pseudo fachowca? Za wykonaną usługę
    zażądałem rachunku, ale w ten czas okazało się że właściciel zawiesił
    działalność firmy i nie może mi takiego wystawić. Wynika z tego że robił to
    "na czarno". Co mogę teraz zrobić ???

    Proszę o pomoc!
    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2003-03-26 12:31:19
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za zle wykonana usluge
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > działalność firmy i nie może mi takiego wystawić. Wynika z tego że robił
    > "na czarno". Co mogę teraz zrobić ???
    >
    > Proszę o pomoc!
    > Pozdrawiam !

    Kiedyś słyszałem, że jak ktoś miał taki problem, to postraszył skarbówką.
    pomogło.
    Jacek

  • 3. Data: 2003-03-26 12:32:16
    Od: "Piotr" <s...@k...chip.pl>

    > Kiedyś słyszałem, że jak ktoś miał taki problem, to postraszył skarbówką.
    > pomogło.

    Też o tym myślałem, może udam się do skarbówki że firma "ta i ta" nie chce
    mi wystawić faktury?? Ale to jest strasznie chamskie i chciałbym tego
    uniknąć :( Ale dzięki :)

  • 4. Data: 2003-03-26 13:42:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Też o tym myślałem, może udam się do skarbówki że firma "ta i ta" nie chce
    > mi wystawić faktury?? Ale to jest strasznie chamskie i chciałbym tego
    > uniknąć :( Ale dzięki :)

    No przecież było, że "postraszył", a nie "nasłał" ;). A chamski to jest
    chyba właściciel zakładu :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-03-27 09:22:17
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

> [...]
    > zażądałem rachunku, ale w ten czas okazało się że właściciel zawiesił
    > działalność firmy i nie może mi takiego wystawić. Wynika z tego że robił

    reklamować na podstawie przepisów ustawy a dnia 27 lipca 2002r, o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego. (Dz.U. z 2002r, Nr 141, poz. 176):

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
    1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed
    upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem
    właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów
    żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość
    tych towarów.

    kodeks cywilny: Art. 6271. Do umowy zawartej, w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa przyjmującego zamówienie, z osobą fizyczną, która zamawia
    dzieło, będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością
    gospodarczą ani zawodową, stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży
    konsumenckiej.";

    ponadto zgłosić sprawę w urzędzie skarbowym, nie jest to chamstwo - więcej
    asertywności ludzie!

    pzdr

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-03-27 09:48:35
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    marlid wrote:
> [...]
    > dzieło, będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością
    > gospodarczą ani zawodową, stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży

    Czy na pewno jest to "dzieło, będące rzeczą ruchomą"?

    KG

  • 7. Data: 2003-03-27 10:05:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy na pewno jest to "dzieło, będące rzeczą ruchomą"?

    hehe, samochod sie rusza :)
    a na powaznie to nie sadze aby bylo mozna zastosowac ten art.

  • 8. Data: 2003-03-27 14:29:08
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > hehe, samochod sie rusza :)
    > a na powaznie to nie sadze aby bylo mozna zastosowac ten art.
    >
    > a czym jest malowanie samochodu, jak nie umową o dzieło? może umowa
    zlecenia (usługi ) czyli starannego działania - czyli: panie kochany,
    starałem się pomalować, ale mi nie wyszło i dlatego płać pan kasę, bo mi się
    należy ...

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2003-03-27 20:50:07
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    lidmar wrote:

    > zlecenia (usługi ) czyli starannego działania - czyli: panie kochany,
    > starałem się pomalować, ale mi nie wyszło i dlatego płać pan kasę, bo mi się
    > należy ...

    o dzieło jest, ale to nie o to było pytanie. Moim zdaniem w
    sformułowaniu "o dzieło będące rzeczą ruchomą" chodzi o wykonanie takiej
    rzeczy (a nie o to, żeby przedmiotem umowy w sensie obiektu, na którym
    wykonywane sąd działania była rzecz ruchoma). Malowanie samochodu nie
    pasuje mi do tej definicji, odesłanie do ustawy ma sens gdy całość ma
    więcej wspólnego ze sprzedażą

    KG

  • 10. Data: 2003-03-31 10:29:43
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    > wykonywane sąd działania była rzecz ruchoma). Malowanie samochodu nie
    > pasuje mi do tej definicji, odesłanie do ustawy ma sens gdy całość ma

    doktryna i orzecznictwo rozstrzygnie :-),
    natomiast podkreślić należy, że jeśli nie ustawa z 27 lipca to k.c. i wtedy
    bardzo podobne roszczenia przysługują,

    pzdr

    marek radwański