  • 1. Data: 2003-03-26 10:08:17
    Temat: Brzydka sprawa z WKU
    Od: xmarco <x...@i...pl>

    Witam
    W skrócie przedstawię mój problem.
    Dawno temu, po roku studiów, rozstałem się z wyższą szkołą. Niedługo
    potem przyszło - listem zwykłym - wezwanie do wojska, które (przyznaje
    mój błąd ale nie wiedziałem co zrobić) zignorowałem. Potem wyprowadziłem
    się z mieszkania - w którym jestem nadal formalnie zameldowany - i nie
    wiem czy przychodziły następne. Możliwe, że tak. Aktualnie mam 24 lata i
    jestem na ostatnim roku studiów. Nagle dostałem (na tamten adres ale
    osoba wynajmująca tamto mieszkanie, odebrała i przekazała mi list
    polecony za potwierdzeniem odbioru, w którym otrzymałem wezwanie do
    odbycia służby wojskowej. Proszę o poradę, co z tym fantem mam zrobić?
    Rozumiem, że w WKU raczej miło nie będą ze mną rozmawiać.
    Z góry dziękuję za wszystkie porady

    Pozdrawiam
    xmarco

  • 2. Data: 2003-03-26 10:15:56
    Temat: Re: Brzydka sprawa z WKU
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "xmarco" <x...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > odbycia służby wojskowej. Proszę o poradę, co z tym fantem mam zrobić?
    > Rozumiem, że w WKU raczej miło nie będą ze mną rozmawiać.

    No to ładnie ta osoba cię wkopała.
    Pozostało ci się stawić.
    Weź zaświadczenie, że studiujesz, dostaniesz odroczenie.

  • 3. Data: 2003-03-26 11:54:41
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > No to ładnie ta osoba cię wkopała.

    Nieee, to ta osoba sie wkopala ! I listonosz tez ;)

  • 4. Data: 2003-03-26 15:56:18
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Œr 26 mar 2003 12:54:41p KrzysiekPP napisal(a) nastepujace
    slowa :

    > Nieee, to ta osoba sie wkopala ! I listonosz tez ;)

    Prawda a tak w ogole, to slyszalem ze studenci maja mozliwosc odbycia
    "ochotnicznego przysposobienia obronnego" czy jakos tak. W kazdym razie
    podobno wyglada to tak, ze sa to normalne zajecia raz czy 2 w tygodniu a
    zapewniaja "uregulawny stosunek do sluzby wojskowej". Prawda?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-03-26 22:06:22
    Od: "Marcin Duszynski" <n...@n...mam>

    "xmarco" <x...@i...pl> wrote in message

    > Witam
    > W skrócie przedstawię mój problem. [...]

    na ksiazece masz (chyba) napisane, ze na wezwania WKU nalezy sie stawiac,
    wiec teoretycznie jakies tam konsekwencje moga byc ale z mojej autopsji
    wyniaka, ze:

    * jesli studiujesz to wez zaswiadczenie z dziekanatu, ze studiujesz i
    zawiesc to do WKU, szansa, ze dostaniesz bilet lub zostaniesz o cos
    oskarzony jest praktycznie rowna zero; sadze, ze na pewno dostaniesz
    odroczenie do konca studiow a potem zostaniesz zwerbowany do odbycia
    "swojego", lecz sledz uwazanie rozporzadzenia ministra poniewaz ostatnio
    duzo ludzi zostalo odeslano do rezerwy (absolenci, z niski dochodami, z
    dziecmi i rodzina) na czym np. ja skorzystalem

    PS skonczyles studia w 4 lata czy poszedles do podstawowki w wieku 6 lat?

    --
    Celebruj to, czego chcesz być godnym.

  • 6. Data: 2003-03-27 09:38:02
    Od: xmarco <x...@i...pl>

    huski napisał:

    > Prawda a tak w ogole, to slyszalem ze studenci maja mozliwosc odbycia
    > "ochotnicznego przysposobienia obronnego" [..]

    Nie orientujesz się może gdzie można znaleść jakieś bliższe informacje
    na ten temat?

  • 7. Data: 2003-03-27 09:47:06
    Od: xmarco <x...@i...pl>

    Marcin Duszynski napisał:

    > * jesli studiujesz to wez zaswiadczenie z dziekanatu, ze studiujesz i
    > zawiesc to do WKU,

    Dziękuję za pomoc i w sumie za słowa otuchy ;) Czyli nie pozostaje mi
    nic innego jak wząść zaświadczenie ze studiów i iść do WKU z nadzieją,
    że stamtąd wyjdę ego samego dnia.

    > PS skonczyles studia w 4 lata czy poszedles do podstawowki w wieku 6 lat?

    Jestem na studiach inżynierskich także nie widzę przeszkód aby skończyć
    wcześniej. Inna sprawa, że mam zamiar studiować dalej ale już w innej
    szkole.

  • 8. Data: 2003-03-27 11:40:36
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xmarco" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jestem na studiach inżynierskich także nie widzę przeszkód aby skończyć
    > wcześniej. Inna sprawa, że mam zamiar studiować dalej ale już w innej

    Trochę się pogubiłem: studiujesz czy nie?? Do mnie wysyłali wezwania przez
    trzy lata. Nie reagowałem, bo po co. Na jesieni napisałem do WKU prośbę o
    skierownaie na komisje lekarską i załączyłem opinię lekarską o problemach z
    kręgosłupem. Oczywiście skierowanie dostałem, pojechałem z różnymi
    zaświadczeniami od lekarzy, rentgenami itp. W milutkiej atmosferze dostałem
    D - na co czekałem. Poszło jak po maśle. WKU ma obowiązek szukać, wzywać
    osoby, które powinny iść do armii, ale uwierz mi nie biorą na siłę. Te czasy
    już minęły.

    remek

  • 9. Data: 2003-03-27 18:10:58
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Cz 27 mar 2003 10:38:02a xmarco napisal(a) nastepujace slowa :

    > Nie orientujesz się może gdzie można znaleść jakieś bliższe informacje
    > na ten temat?

    niestey nie szukalem, slyszlem o tym od znajomego studenta

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 10. Data: 2003-03-28 15:28:47
    Od: xmarco <x...@i...pl>

    Remek Halicki napisał:

    [..]

    Studiuję - jestem na ostatnim roku. Tylko (może trochę zawile)
    próbowałem wyjaśnić jakim cudem mogę skończyć studia w czasie krótszym
    niż 4 lata.

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam...