  • 1. Data: 2005-06-25 11:16:16
    Temat: Odpowiedzialność za długi /spółka cywilna/
    Od: " Max" <m...@g...pl>

    Witam, czy wspólnik nowo powstałej spółki cywilnej na zasadach karty
    podatkowej-odpowiada za długi wspólnika powstałe PRZED utworzeniem tej
    spółki ? Czy komornik może zająć np. zapłatę za rachunek wystawiony za
    usługę ?
    Jak mozna się zabezpieczyć przed taką ewentualnością ?/wspólnik jest osobą
    dla mnie obcą,nie znam jego sytuacji finansowej/

    Proszę o ewentualne sugestie, dziękuję

  • 2. Data: 2005-06-25 11:38:50
    Temat: Re: Odpowiedzialność za długi /spółka cywilna/
    Od: Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl>

    Max napisał(a):
> [...]
    > podatkowej-odpowiada za długi wspólnika powstałe PRZED utworzeniem tej
    > spółki ? Czy komornik może zająć np. zapłatę za rachunek wystawiony za

    Jeżeli długi wspólnika nie dotyczą zobowiązań zaciągniętych przez tą
    spółkę cywilną to nie odpowiadasz.
    Komornik nie może zająć rachunku firmowego spółki jeśli zaległość
    dotyczy zobowiązań, które nie są zobowiązaniami spółki.

    Pozdrawiam
    JaceK

  • 3. Data: 2005-06-25 13:26:35
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl> napisał(a):

> [...]
    > Komornik nie może zająć rachunku firmowego spółki jeśli zaległość
    > dotyczy zobowiązań, które nie są zobowiązaniami spółki.

    Witam i dziękuję za wyjaśnienia. Rozumiem - że jeśli będzie miał "prywtne"
    długi, to komornik nie zajmie dochodów spółki, mimo, że będzie wspólnikiem w
    spółce ?

  • 4. Data: 2005-06-25 13:52:16
    Od: Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> [...]
    > długi, to komornik nie zajmie dochodów spółki, mimo, że będzie wspólnikiem w

    Spółka cywilna nie może mieć dochódów. Może mieć tylko przychody za
    sprzedane towary i usługi. Dochody mają wspólnicy spółki.

    Wspólnik-dłużnik nie może powiedzieć komornikowi że akurat te pieniądze,
    rzeczy nabył z tutuł wykonywania działalnosci w spółce i nie podlegają
    zajęciu.

    Chodzi tylko o to że jak masz rachnek bankowy dla spółki a
    wspólnik ma na przykład wystawione BTE dla wszystkich rachunków
    prowadzonym w tym samym banku to BTE dotyczy tylko rachunków wspólnika
    (prywatnych i firmowych z działalnosci gospodarczej wspólnika)
    a nie spółki choć posiada pełnomocnitwo do nich.

    Pozdrawiam
    JaceK

  • 5. Data: 2005-06-25 14:18:05
    Od: " max" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Wspólnik-dłużnik nie może powiedzieć komornikowi że akurat te pieniądze,
    > rzeczy nabył z tutuł wykonywania działalnosci w spółce i nie podlegają
    ..
    Witam,
    napisałem o tym dlatego, ze gdzieś na grupie doczytałem się sytuacji,gdzie
    komornik wystosował list do kontrahenta takiego dłużnika /niestety nie wiem,
    czy to była spółka/, aby nie wypłacał dłużnikowi pieniędzy...
    Zastanawiam się tylko, co by było, gdyby wspólnik miał komornika na głowie /
    podejrzewam to, niestety / i chciałby przyjść do siedziby takiej spółki i
    zabrać np. komputer...
    Nie bardzo rozumiem też to zdanie :wspólnik-dłużnik nie może powiedzieć
    komornikowi, że.../ A jesli komornik się dowie, że on zakłada taką
    działalność w spółce ? Musi przecież złożyć wniosek o wpis, i zgłoszenie do
    US o formie opodatkowania...Wystawia się zatem "na strzał" ;(
> [...]
    > (prywatnych i firmowych z działalnosci gospodarczej wspólnika)
    > a nie spółki choć posiada pełnomocnitwo do nich.
    Czy na kartę podatkową jest obowiązek posiadania takiego konta ? I czy takie
    konto na spółkę jest na imiona i nazwiska wspólników, czy może mieć tylko
    nazwę np. "Max s.c" ?
    Przepraszam, że tak "męczę", ale mam to zrobić na dniach, a zupełnie
    jestem "zielony" z przepisów...
    Chciałbym to zrobić zgodnie z nimi :)

  • 6. Data: 2005-06-25 21:01:27
    Od: maHo <m...@p...net>

    max wrote:
    [ciach]
> [...]
    > komornik wystosował list do kontrahenta takiego dłużnika /niestety nie wiem,
    > czy to była spółka/, aby nie wypłacał dłużnikowi pieniędzy...

    To mi się wydaje nielogiczne. Bo skoro kontrahent nie wypłaci dłużnikowi
    pieniędzy, to komornik nie ma z czego ściągać. A więc działa na swoją
    szkodę.

    Chyba że ten komornik jest znajomym kontrahenta, i go "lojalnie ostrzega" :)

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-06-25 22:10:20
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    max wrote:
    To mi się wydaje nielogiczne. Bo skoro kontrahent nie wypłaci dłużnikowi
    pieniędzy, to komornik nie ma z czego ściągać. A więc działa na swoją
    szkodę.

    maHo

    Zle Ci sie wydaje. Zajecie wierzytelnosci polega na tym , ze dluznik zajetej
    wierzytelnosci /kontrahent/ nie moze zaplacic jej do rak swojego wierzyciela
    /dluznika w postepowaniu egzekucyjnym/, ale ma ja zaplacic wprost
    komornikowi.

    Dan.

  • 8. Data: 2005-06-25 22:35:26
    Od: " max" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dan <j...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    wierzyciela
    > /dluznika w postepowaniu egzekucyjnym/, ale ma ja zaplacic wprost
    Witam i dziękuję z posty :)
    Problem jednak tkwi w szczególe - czy w nowopowstałej spółce, wspólnikowi z
    długami grozi także podobna sytuacja ? Czy komornik może wejść np. na nie
    zapłacone jeszcze rachunki - wspólnej firmie, mając czynności egzekucyjne w
    stosunku tylko do jednego ze wspólników ?
    Zależy mi trochę na tym układzie, bo to mój dobry znajomy, chyba ma kłopoty
    finansowe - a ja mógłbym mu pomóc, ale muszę najpierw wiedzieć, na czym
    stoję...