  • 1. Data: 2003-02-24 09:54:53
    Temat: wybajem mieszkania
    Od: "Tigre" <t...@t...pl>

    Witam,
    W najbliższych miesiacach zamierzam wynajac mieszkanie.
    Czego mam sie obawiac? Na co uwazac aby nie zostac oszukanym?
    Macie moze jakies sugestie, doswiadczenia?
    Na co uwazac przy podpisywaniu umowy?
    Jak taka umowa wyglada?
    Wiem, ze to duzo pytan ale pierwszy raz w zysiu wynajmuje mieszkania
    Pozdrawiam
    Tigre

  • 2. Data: 2003-02-24 21:02:38
    Temat: Re: wybajem mieszkania
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    "Tigre" <t...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Na co uwazac przy podpisywaniu umowy?
    > Jak taka umowa wyglada?
    > Wiem, ze to duzo pytan ale pierwszy raz w zysiu wynajmuje mieszkania

    witam, mam nadzieje, ze osoba od ktorej wynajmujesz okaze sie uczciwa, ale
    na wypadek, gdyby jednak nie lepiej sie ubezpieczyc:
    1.jezeli mieszkanie ma jakies uszkodzenia (brudna sciana, peknieta szyba,
    etc), napiszcie wspolnie protokol, w ktorym zostana one napisane.musza
    podpisac go obie strony,a wtedy bedziesz mial pewnosc, ze nikt potem nie
    oskarzy cie o zniszczenie.
    2.jezeli sa jakies sprzety ruchome, np. czajnik elektryczny- tez najlepiej
    je spisac, nikt nie powie, ze bylo ich wiecej, niz jest teraz.
    3.zastrzez sobie wygodny termin wypowiedzenia najmu, u mnie jest 1 miesiac-
    nie za dlugo i nie za krotko.
    4.w umowie trzeba dokladnie opisac wszytskie oplaty z zastrzezeniem, kto je
    ponosi. pamietaj o oplatach, ktore ponoosi sie sporadycznie, np.abonament
    radiowo-telewizyjny (teraz jest to okolo 80 zl)
    5.napisz, co ile i jaka droga bedziesz regulowal czynsz- np. 10 kazdego
    miesiaca wplacajac na konto lub np. raz na dwa miesiace. zawsze bierz
    pokwitowanie (jezlei pieniadze "dajesz do reki") albo dowod wplaty z banku.
    6.trzymaj wszystkie rachunki, ktore oplacasz: prad, telefon, etc.

    to chyba tyle.
    mam nadzieje, ze nie bedziesz mial zadnych problemow
    kasia

  • 3. Data: 2003-02-24 22:59:13
    Temat: Odp: wynajem mieszkania
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > 3.zastrzez sobie wygodny termin wypowiedzenia najmu, u mnie jest 1
    miesiac-
    > nie za dlugo i nie za krotko.

    dobrze jest na poczatu pobrac jakas kaucje w razie jakby wynajmujacy
    np. "olal" zaplacenie za ostatni miesiac, albo narozrabial i nie chcial
    placic (kaucja moze wynosic np. jedna oplate miesieczna i byla by
    zwracana wynajmujacemu po zakonczeniu wynajmowania)

    BTW (nie wiem czy nie zdradzam teraz jakiejs tajemnicy :-))
    jak znajomi wynajmowali mieszkanie umowa okreslala to nie jako
    wynajem calego lokalu, ale czesci (np. 80 % - bez 1 pokoju)
    w praktyce cale mieszkanie bylo do uzytku lokatorow, ale teoretycznie
    stary wlasciciel nadal zamieszkiwal w lokalu (nie ma w takich
    przypadkach problemow z szybkim pozbyciem sie lokatorow...)

    ZOMO

  • 4. Data: 2003-02-25 13:37:02
    Temat: Re: Odp: wynajem mieszkania
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > dobrze jest na poczatu pobrac jakas kaucje w razie jakby wynajmujacy
    > np. "olal" zaplacenie za ostatni miesiac, albo narozrabial i nie chcial

    Masz na mysli najemce pewnie... Gdyby wynajmujacy placili czynsz byloby bosko.. ale
    ciut bez sensu.

    Pozdr.