    From: "kate" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wybajem mieszkania
    Date: Mon, 24 Feb 2003 22:02:38 +0100

    "Tigre" <t...@t...pl> wrote in message
    news:b3cq2r$io9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > W najbliższych miesiacach zamierzam wynajac mieszkanie.
    > Czego mam sie obawiac? Na co uwazac aby nie zostac oszukanym?
    > Macie moze jakies sugestie, doswiadczenia?
    > Na co uwazac przy podpisywaniu umowy?
    > Jak taka umowa wyglada?
    > Wiem, ze to duzo pytan ale pierwszy raz w zysiu wynajmuje mieszkania
    > Pozdrawiam
    > Tigre

    witam, mam nadzieje, ze osoba od ktorej wynajmujesz okaze sie uczciwa, ale
    na wypadek, gdyby jednak nie lepiej sie ubezpieczyc:
    1.jezeli mieszkanie ma jakies uszkodzenia (brudna sciana, peknieta szyba,
    etc), napiszcie wspolnie protokol, w ktorym zostana one napisane.musza
    podpisac go obie strony,a wtedy bedziesz mial pewnosc, ze nikt potem nie
    oskarzy cie o zniszczenie.
    2.jezeli sa jakies sprzety ruchome, np. czajnik elektryczny- tez najlepiej
    je spisac, nikt nie powie, ze bylo ich wiecej, niz jest teraz.
    3.zastrzez sobie wygodny termin wypowiedzenia najmu, u mnie jest 1 miesiac-
    nie za dlugo i nie za krotko.
    4.w umowie trzeba dokladnie opisac wszytskie oplaty z zastrzezeniem, kto je
    ponosi. pamietaj o oplatach, ktore ponoosi sie sporadycznie, np.abonament
    radiowo-telewizyjny (teraz jest to okolo 80 zl)
    5.napisz, co ile i jaka droga bedziesz regulowal czynsz- np. 10 kazdego
    miesiaca wplacajac na konto lub np. raz na dwa miesiace. zawsze bierz
    pokwitowanie (jezlei pieniadze "dajesz do reki") albo dowod wplaty z banku.
    6.trzymaj wszystkie rachunki, ktore oplacasz: prad, telefon, etc.

    to chyba tyle.
    mam nadzieje, ze nie bedziesz mial zadnych problemow
    kasia