  • 1. Data: 2003-02-24 09:58:49
    Temat: kupno mieszkania
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Mam do was bqardzo wazne pytanie. Jutro podpisuje umowe przedwstepna na
    zakup mieszkania ktore kosztuje 80000 zlotych, za posrednictwem Agencji
    Nieruchomosci. Wiem ze taka umowa nie musi byc potwierdzana notarialnie -
    przynajmniej jak skladam wniosek o kredyt to bank tego nie wymaga, ale... no
    wlasnie. Bede wplacala 10 % wartosci tego mieszkania. Zalezy mi zeby poniesc
    jak najmniejsze koszty i ja rowniez nie nalegam zeby notariusz byl przy tym
    podpisywaniu obecny, poniewaz to sa dodatkowe koszty - skadinad wiem, ze
    jezeli taka umowa jest sporzadzana za posrednictwem agencji to nie ma sie
    zcego obawiac...A co wy o tym sadzicie? Teraz druga sprawa. Bank wymaga 20%
    wkladu wlasnego przy zakupie mieszkania, tak wiec 10% ktore uiszcze gotowke
    przy umowie przedwstepnej a pozstale 12000 zlotych mam na ksiazeczce
    mieszkaniowej. Pani z Banku mi powiedziala ze musze miec wtedy sporzadzony
    jakis akt ostateczny - ale ja nie wiem co to znaczy, a ona nie ejst w stanie
    mi tego wytlumaczyc w prosty sposob. Czy ktos z was sie orientuje w tej
    calej biurokracji zwiqzanej z kredytem mieszkaniowym, ksiazeczka
    mieszkaniowa, i kupnem mieszkania???? Bardzo prosze o pomoc..

    Dziekuje bardzo z gory...
    Iza