  • 11. Data: 2010-06-18 12:16:20
    Temat: Re: Odmowa wykonania usługi
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-06-2010 01:16, kogutek pisze:
    > Mylisz się. Jedyny i legalny sposób to długi termin wykonania.

    Aha, a bądź łaskaw jeszcze podeprzeć się aktualnie obowiązującym
    przepisem, bo na razie Twoje zdanie jest niewiarygodne.

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2010-06-18 13:58:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie najbezpieczniej byłoby właścicielowi drukarni przyjąć
    > zlecenie
    > i umówić się na jego wykonanie na 21 czerwca :-)

    W przypadku niektorych kandydatow nawet na 5 lipca

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-06-18 14:16:41
    Od: <s...@a...pl>

    > Zwykle nie. Ale może :)

    Chyba nie za bardzo. Każda musi być podpisana komitetem wyborczym i tylko on
    może zlecić. W praktyce idzie zwyczajny człowiek i zamawia, ale f-ra powinna być
    na komitet.

  • 14. Data: 2010-06-18 20:43:17
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 22:48:58 +0200, Iluminat napisał(a):

    > Witam,
    > czy firma może odmówić wykonania ulotek czy plakatów wyborczych (nie są
    > obraźliwe, bez treści, które łamałyby prawo) tłumacząc, że takiego
    > kandydata nie lubią, firma reklamowa umieszczenia reklam na banerach, radio
    > puszczania reklam czy TV wyświetlania (mam na myśli media prywatne)?

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi... ale jak to w końcu jest. Zamawiający
    komitet nie jest osobą fizyczną - czy przepisy dotyczące usług jak dla osób
    fizycznych dotyczą tego typu umowy/sprzedaży/wykonania usługi?

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 15. Data: 2010-06-19 08:19:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, WRonX wrote:

    > 1. Jak naklada sie na uslugodawce "zobowiazanie" wykonania swiadczenia
    > ("...do ktorego jest zobowiazany...")?

    IMHO na dwa sposoby:
    - administracyjnie, w sposób wynikający z przepisu; przykładem są
    wszelkie świadczenia o charakterze "powszechnym", typu dostawa
    wody, prądu czy połączeń telekomunikacyjnych: jak kto się
    w nie wpakuje, to ma zobowiązanie
    - umownie, tak jak opisał Andrzej. Sam usługodawca na siebie
    nakłada, występując z publiczną ofertą.

    > 2. Co znaczy "zaplate wyzsza od obowiazujacej"?

    Zajrzyj do Kodeksu cywilnego.
    Rząd ma prawo ustanawiania cen minimalnych i maksymalnych.
    Nie, to NIE JEST dowcip.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-06-19 08:22:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą - czy czasem w czasach powstawania tego przepisu nie
    > istniały ceny regulowane?

    Sugerujesz że dziś nie istnieją, i np. dostawca gazu może zupełnie
    z kapelusza i po uważaniu ustalić cenę, w sposób nie podlegający
    ingerencji żadnego państwowego urzędu?

    Inny współczesny przykład - maksymalna cena za roaming (chyba
    tylko SMSów, dobrze pamiętam?) na terenie .ue

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-06-19 08:27:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, Iluminat wrote:

    > Dzięki za wszystkie odpowiedzi... ale jak to w końcu jest. Zamawiający
    > komitet nie jest osobą fizyczną - czy przepisy dotyczące usług jak dla osób
    > fizycznych

    Poza przyuważonym w jednym poście powołaniem na "klauzule niedozwolone"
    nie widziałem odwołania do przepisów dotyczących jak mniemam konsumentów
    (bo pewnie pisząc "osób fizycznych" nie miałeś na myśli przedsiębiorców,
    choć to błąd - DG OF jest jak najbardziej "fizyczna"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-06-21 06:08:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@a...pl pisze:

    > Chyba nie za bardzo. Każda musi być podpisana komitetem wyborczym i
    > tylko on może zlecić. W praktyce idzie zwyczajny człowiek i zamawia, ale
    > f-ra powinna być na komitet.

    Hę? Niby dlaczego "tylko komitet"? Mam kandydata, chcę mu pokibicować
    indywidualnie zaprojektowanym plakatem, który sobie nakleję seryjnie na
    płot. Jaki przepis mi tego zabrania wg.ciebie?

  • 19. Data: 2010-06-21 06:10:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Poza przyuważonym w jednym poście powołaniem na "klauzule niedozwolone"
    > nie widziałem odwołania do przepisów dotyczących jak mniemam konsumentów

    Słuszna uwaga: dałem się zdryfować broniąc "szaremu konsumentowi"
    zamawiania plakatów i zapomniałem wspomnieć, że w sumie nie ma to
    znaczenia, bo wspominany przeze mnie przepis z KW nie ogranicza się do
    konsumentów w rozumieniu "osoba fizyczna nieprowadząca działalności".

  • 20. Data: 2010-06-21 06:11:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Sugerujesz że dziś nie istnieją, i np. dostawca gazu może zupełnie
    > z kapelusza i po uważaniu ustalić cenę, w sposób nie podlegający
    > ingerencji żadnego państwowego urzędu?

    Sugeruję tylko, że dawniej praktycznie wszystkie ceny były regulowane ;)