  • 1. Data: 2007-07-06 18:24:29
    Temat: Odmowa wszczęcia postępowania - co robić?
    Od: "BS" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Moja sytuacja w skrócie wygląda następująco:
    - sąsiad ma firmę związaną z obróbką drewna, którą prowadzi bez wymaganych
    pozwoleń (brak zgody na zmianę sposobu użytkowania obiektu, brak zgody straży
    pożarnej, itp.)
    - powiatowy inspektor nadzoru budowalnego odmawia wszczęcia postępowania w
    tej sprawie ponieważ uważa nie było zmiany sposobu użytkowania i ie potrzeba
    żadnych dodatkowych dokumentów - łapówka?
    - urząd gminy powołuje sie na pismo inspektora i twierdzi, że też nie są
    wymagane w/w dokumenty

    Czy w takiej sytuacji mogę wystąpić do wojewódzkiego inspektora nadzoru
    budowlanego o ponowne rozpatrzenie sprawy i zbadanie nieprawidłowości
    związanych z odmową wszczęcia postępowania administracyjnego? Jak powinno to
    wyglądać w kwestii formalnej? CZy takie pismo powinienem wysłać za
    pośrednictwem powiatowego inspektora nadzoru budowlanego?

  • 2. Data: 2007-07-07 11:17:50
    Temat: Re: Odmowa wszczęcia postępowania - co robić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BS" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    A co sąsiad w tych pomieszczeniach miał poprzednio?

  • 3. Data: 2007-07-07 12:42:56
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "BS" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co sąsiad w tych pomieszczeniach miał poprzednio?
    no pewnie budowę rakiet kosmicznych ,a tak na poważnie to ten BS chyba
    pasuje do przysłowia: " sam nie zje i innym nie da"

  • 4. Data: 2007-07-07 13:09:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no pewnie budowę rakiet kosmicznych ,a tak na poważnie to ten BS chyba
    > pasuje do przysłowia: " sam nie zje i innym nie da"

    Niekoniecznie. Zakład stolarski potrafi być potwornie uciążliwy. Natomiast
    informacja o tym, co tam było poprzednio konieczna mi jest do zajęcia
    stanowiska, czy nastąpiła zmiana sposobu użytkowania tego obiektu.

  • 5. Data: 2007-07-07 13:59:23
    Od: "barteks " <b...@W...gazeta.pl>

    > Niekoniecznie. Zakład stolarski potrafi być potwornie uciążliwy. Natomiast
    > informacja o tym, co tam było poprzednio konieczna mi jest do zajęcia
    > stanowiska, czy nastąpiła zmiana sposobu użytkowania tego obiektu.

    Wcześniej był tu magazyn maszyn i części zamiennych SKR. Uciążliwość jest
    faktycznie duża, bo sąsiad też pali tam trocinami w celu suszenia drewna a
    cały dym leci na mój dom, który znajduje się jakieś 20m od w/w budynku.

  • 6. Data: 2007-07-07 15:00:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    barteks wrote:

> [...]
    > jest faktycznie duża, bo sąsiad też pali tam trocinami w celu
    > suszenia drewna a cały dym leci na mój dom, który znajduje się jakieś

    boję się że masz marne szanse z tego kierunku w którym startujesz...

    spróbuj coś z zatruwaniem środowiska czy nadmierną uciążliwością, ale może
    być trudno, obiekt i dizłka miały charakter komercyjny, a na takich
    działkach wolno robić różne brzydkie rzeczy.

  • 7. Data: 2007-07-07 20:14:21
    Od: "barteks " <b...@W...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > być trudno, obiekt i dizłka miały charakter komercyjny, a na takich
    > działkach wolno robić różne brzydkie rzeczy.

    Pisałem do inspektoratu ochrony środowiska w związku z hałasem, ale okazało
    się, że jest w normie.... jeśli chodzi o dym, to jak oni mają go zmierzyć? Są
    jakieś normy? A co do nadmiernej uciążliwości to masz na myśli art. 144 KC?
    Ale to już sprawa w sądzie chyba....

  • 8. Data: 2007-07-07 20:26:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barteks " <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmierzyć? Są
    > jakieś normy? A co do nadmiernej uciążliwości to masz na myśli art. 144

    No to sprecyzujmy, z czym walczymy. Z tym hałasem, który jest w normie? Z
    dymem z trocin, czy z samym prowadzeniem zakładu stolarskie, tak dla samej
    idei?

  • 9. Data: 2007-07-08 05:54:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > No to sprecyzujmy, z czym walczymy. Z tym hałasem, który jest w
    > normie? Z dymem z trocin, czy z samym prowadzeniem zakładu
    > stolarskie, tak dla samej idei?

    czuję blusa że tamten kolega ma działkę w terenie komercyjnym i teraz ma
    problem, najlepiej sprzedać działkę i wybudować się na terenie przeznaczonym
    pod budownictwo mieszkaniowe.

  • 10. Data: 2007-07-08 09:36:38
    Od: "barteks " <b...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > czuję blusa że tamten kolega ma działkę w terenie komercyjnym i teraz ma
    > problem, najlepiej sprzedać działkę i wybudować się na terenie

    Kolego takich pomysłów to ja nie potrzebuje. Dom, w którym mieszkam stoi tu
    co najmniej od 60 lat, natomiast hala magazynowa (ktora nie stanowiła żadnej
    uciążliwości) a teraz hala do obróbki drewna ze śmierdzącym kominem jest dla
    mnie problemem bo nie mogę wyjść na dwór.