  • 131. Data: 2009-07-02 14:33:53
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > Nie przeinaczaj, nieetyczne jest postepowanie polegające na tym, że
    > idziesz do sklepu z zamiarem obejrzenia towaru i z góry powziętym
    > założeniem, że zamówisz go bezpośrednio u producenta.

    Ciekawa jestewm, czy Ty zawsze kupujesz tylko to, co obejrzałeś w pierwszym
    sklepie. Ja nie, i to pewnie jest nieetyczne, bo przeciez obejrzane =
    kupione? Podobnie jak to, że jak kupuje kefir marki "Mleczna Dolina", to
    patrzę, czy produkuje go SM Chełm, czy SM Kalisz, bo jeden jest dobry, a
    drugi niekoniecznie.

    > Dla jednych tak, dla innych nie, w jednej branży tak, w innej nie.

    Ale to klient decyduje, co jest dla niego ważne, a i o ile sporzedawca ma
    obowiązek sie wykazać certyfikatami, atestami czymtam jeszcze, to ma to
    zrobic i sie odtentegować od etyki klienta.

    > Mam
    > bodaj 6-7 różnych rodzajów "kafelków" (glazura, terakota, gres) i po paru
    > latach mogę powiedzieć, że najlepsze okazały się te najdroższe oraz te
    > najtańsze. ;-)

    No i wszystko jasne;-). A zdajesz sobie sprawę, że prawdziwa cnota krytyk
    się nie boi, i sprzedawca rzetelny, udzielający informacji, odpowiadający na
    pytania ma lepsze obroty od gbura, który wie lepiej, co klientowi jest
    potrzebne i co jest dla niego lepsze?
    Justyna

  • 132. Data: 2009-07-02 14:43:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Potrafię czytać, widzę co napisała, więc mam właśnie takie przypuszczenie
    > graniczące z pewnością,

    I nie wybija Cię z tej pewności nawet jej wytłumaczenie, że źle ją
    zrozumiałeś? Niezłe ;-)

    > Ale po co mam ich rozróżniać?

    No to o co ten cały raban, że jak ktoś pyta z takiego powodu, to jest
    cwaniakiem, a jak z innego to już nie jest?

    > Stwierdziłem jedynie, że w moim przekonaniu
    > takie zachowanie jest cwaniactwem, nie jest uczciwie wobec sprzedawcy i
    > tyle.

    A co kogo obchodzi Twoje przekonanie?

    > Przecież nie o to tutaj chodzi.

    O to, tylko znów wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak z tego wybrnąć.

  • 133. Data: 2009-07-02 14:45:47
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Co nie znaczy, że nie można wyrazić swojej opinii o etycznej stronie
    > danego postępowania,

    A można, tylko nikogo ta Twoja opinia nie interesuje na grupie niezwiązanej
    z etyką.
    Możesz ją sobie na swoim blog wyrazić.

    > szczególnie gdy z punktu widzenia prawa rzecz nie
    > jest jednoznaczna.

    Jedynie dla Ciebie.

    > A "łośkami" to nazywaj swoich kumpli z lasu.

    Łośkami nazywam łośków :)

  • 134. Data: 2009-07-02 14:47:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Uzytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisal

    > Moj? To ty chcesz znac producenta plytek.

    Ja? To juz nawet nicki Ci sie myla? ;-)

  • 135. Data: 2009-07-02 14:49:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał

    > Oczywiscie. Nie widze nic niestosownego w pytaniu. Co innego jak chce
    > sie sprzedawce zmuszac do udzielania odpowiedzi na pytanie.

    Nikt nie musi nikogo zmuszać. Sprzedawca ma obowiązek podać taką
    informację.

  • 136. Data: 2009-07-02 14:55:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Taka pomoc, ze mogła obejrzeć towar na miejscu, zasięgnąć rady
    > sprzedawcy, a nie zamówić na ślepo towar u producenta. Sam to zresztą
    > napisałeś! "Po co ma jechać do fabryki (zresztą jakiej?? skoro nie wie,
    > kto jest producentem), jeśli towar obejrzeć może na miejscu.". Rozumiesz
    > chociaż to co sam piszesz?

    Facet czy Ty naprawdę masz coś z głową??
    Od kiedy to klient jest dla sklepu, a nie sklep dla klienta? Czy sprzedawca
    robi mi jakąś łaskę, że stoi w sklepie, udziela informacji i pokazuje
    towar? Jeśli to dla niego jakaś forma niesprawiedliwości społecznej, to
    niech zamknie swój kram i zajmie się czymś innym. Zresztą przy takiej
    mentalności interes sam mu się szybko zwinie.

    > Ależ ja bym takie informacje od razu podawał, ba, cieszyłbym się, że
    > cwaniaczki chcące przyoszczędzić 5 zł poszły w cholerę kupić gdzie
    > indziej i w przyszłości nie bedzię z nimi nieoczekiwanych problemów. ;-)

    No to gdzie widzisz problem?
    Sam już nie wiesz, o co Ci chodzi.

    Poza tym powalająca logika - ktoś chce kupić taniej = są z nim kłopoty.
    Normalnie nie wiem, co jeszcze dziś wymyślisz ;-)

  • 137. Data: 2009-07-02 14:57:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > A można, tylko nikogo ta Twoja opinia nie interesuje na grupie
    > niezwiązanej z etyką.

    Burzliwa reakcja mówi o tym, że jest dokładnie odwrotnie. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 138. Data: 2009-07-02 15:06:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    to pisze:

    > Podaj podstawę prawną. :-)

    Było:

    Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i
    niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających
    do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie
    producenta lub importera i kraj pochodzenia towaru, znak bezpieczeństwa
    i znak zgodności wymagane przez odrębne przepisy, informacje o
    dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do
    rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane
    wskazane w odrębnych przepisach.

    --
    spp

  • 139. Data: 2009-07-02 15:06:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Burzliwa reakcja mówi o tym, że jest dokładnie odwrotnie. ;-)

    Mi się nudzi, ale Ty chyba czujesz jakąś misję ;-)

  • 140. Data: 2009-07-02 15:07:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Nikt nie musi nikogo zmuszać. Sprzedawca ma obowiązek podać taką
    > informację.

    Albo nazwę importera. :)

    --
    spp