  • 11. Data: 2006-04-03 13:45:58
    Temat: Re: Odebrane prawo jazdy na rok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Habeck Colibretto wrote:

    > Autor tytułowego posta pisał o odebraniu PJ a nie zakazie kierowania - Ty

    Źle się wyraził.

    > napisałeś, że PJ nie może zostać odebrane za jazdę na rowerze. Przeczytanie

    Za jazdę samochodem też nie,

    > x tego co napisałeś naprawdę nie pomoże mi zrozumieć, czy masz na myśli
    > odebranie PJ czy zakaz kierowania.

    Sądy wydają tylko zakazy kierowania pojazdami. Utrata prawka może być
    wynikiem przekroczenia przez taki zakaz pewnego limitu czasowego (rok, o
    ile dobrze pamiętam).

    > Inaczej bo widać nie tylko ja jestem po spożyciu - czy zakaz kierowania
    > jest równoznaczny z odebraniem PJ i na jakiej podstawie może mi zostać
    > odebrane PJ na samochód jeżeli jadę rowerem po pijaku a do jazdy rowerem PJ
    > nie jest potrzebne?

    I co z tego?

    Zakaz kierowania wydaje sąd - jest to jeden ze środków karnych do
    dyspozycji sądu w przypadku przestępstw przeciwko bezpieczeństwu w
    komunikacji.

    I to od sądu zależy, czy zakaz obejmuje konkretną kategorię pojazdów,
    wszystkie pojazdy mechaniczne czy też wszystkie pojazdy z rowerami włącznie.

    Przez analogię - do podróżowania po Polsce (czy obecnie nawet po
    Europie) żadne zezwolenie nie jest potrzebne. Ale jak nabroisz, to sąd
    może orzec ograniczenie wolności - i wtedy sobie legalnie nie popodróżujesz.

  • 12. Data: 2006-04-03 13:51:34
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.04.2006, o godzinie 15.45.58, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Źle się wyraził.

    Dzięki. <retorycznie> Skąd miałem wiedzieć? </retorycznie> :)

    <ciach>

    Dzięki. Więcej pytań nie będzie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 13. Data: 2006-04-03 14:36:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:03042006.7EC671FE@budzik61.poznan.pl...

    > osiedlowego sklepu. Niestety miał nieszczescie spotkac patrol policji
    > który
    > nie wyrobił dziennej normy złapanych pijanych kierowców.

    Ja bym to sformułowal: "... spotkać patrol, któremu się chce poważnie do
    swych obowiązków służbowych podchodzic".

    Twoje lekceważenie poważnego wykroczenia drogowego w zasadzie innego
    komentarza nie wymaga. Jak sobie podchmielisz, tak się wyśpisz (bez prawa
    jazdy).

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 14. Data: 2006-04-03 14:37:20
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:03042006.32391D7D@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail'a a...@o...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > a czytałes mojego posta?
    > on jechał 10 km/h rowerem po piaszczystej, bocznej drodze majac we krwi
    > 0,52 promila...

    To znaczy, że był juz nawalony jak stodoła ty relatywisto prawny.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 15. Data: 2006-04-03 15:30:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Budzik wrote:
    > chłopak jest na prawde porzadnym kierowca, nigdy nie jezdził po
    > pijanemu a te 0,52 promila na rowerze na bocznej osiedlowej drodze, sami
    > mam nadzieje, uznacie za przesade policji...

    A dlaczego?

    Jak cię ktoś walnie słabiej, a inny mocniej po gębie, to tego pierwszego
    powinni wsadzić na krócej niż tego drugiego, czy może tak samo?

  • 16. Data: 2006-04-03 17:43:27
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > Pani prokurator powiedziała podczas przesłuchania, ze bedzie mógł sie
    > ubiegac o zwrot PJ po pol roku. Czy to prawda? Jaki jest tryb takiego
    > postepowania? Na co sie powolac? Do kogo kierowac wniosek?
    >
    > P.S. Zeby uniknac ewentualnych kometarzy o jezdzie po pijanemu od razu
    > uprzedzam: chłopak jest na prawde porzadnym kierowca, nigdy nie jezdził po
    > pijanemu a te 0,52 promila na rowerze na bocznej osiedlowej drodze, sami
    > mam nadzieje, uznacie za przesade policji... zreszta chlopaki-radaraki
    > przyznali sie ze musza kogos zlapac i koniec!

    EEE jadac rowerem nie potrzebował mieć PJ,
    nawet jesli je miał to nie musiał sie przyznawac, ani nawet mieć go przy
    sobie, wtedy by mu nie zabrali,jakby doszli ze jednak posiada, to zawsze mogl
    przecież zgubić lub zostac okradzionym

  • 19. Data: 2006-04-03 18:39:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a r...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > EEE jadac rowerem nie potrzebował mieć PJ,

    moze i by mu sie udało, moze nie - nie ma co gdybac - chłopak sie przyznał
    i zastanawia sie jakie teraz ma opcje.

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłoœc jest tš, która trwa najkrócej."
    Molier

  • 17. Data: 2006-04-03 18:39:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To znaczy, że był juz nawalony jak stodoła ty relatywisto prawny.

    to znaczy ze wypił jedno piwo i nic wiecej - jak miałby 0,49 to mógłby
    jechac samochodem 90 km/h i dostałby tylko mandat, a miał 3/100 wiecej i
    nie mógł jechac 9 razy wolniej na rowerze... ale to jest dyskusja OT.
    Pytanie było zupełnie inne, moze jakbym napisał w PS ze chce porozmawiac o
    słusznosci kary to otrzymałbym odpowiedz na głowne pytanie?

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimœ innym.

  • 18. Data: 2006-04-03 18:39:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Ja bym to sformułowal: "... spotkać patrol, któremu się chce poważnie
    > do swych obowiązków służbowych podchodzic".

    no cóz, ja sformułowałem to tak jak mi przekazał znajomy i to co usłyszał
    od policjantów którzy go złapali...

    > Twoje lekceważenie poważnego wykroczenia drogowego w zasadzie innego
    > komentarza nie wymaga. Jak sobie podchmielisz, tak się wyśpisz (bez
    > prawa jazdy).

    nie chciałem dyskutowac o tym czy to dobrze ze *zakazano mu prowadzenia
    pojazdów* (trudno mówic o wykroczeniu drogowym skoro tam za bardzo drogi
    nie ma :)))) a o tym co chłopak ma zrobic i czy ma szanse na złagodzenie
    kary. Tym bardziej ze jak przypomniał Andrzej Lawa jezeli kara bedzie
    wykonana do konca i zakaz bedzie obowiazywał rok, to chłopak bedzie musiał
    raz jeszcze przystepowac do egzaminu, jeszcze raz wyrabiac PJ a jak wiadomo
    sa to juz konkretne koszty czasowe i pieniezne.

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 20. Data: 2006-04-03 21:47:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:03042006.57A0B79C@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > Pytanie było zupełnie inne, moze jakbym napisał w PS ze chce porozmawiac o
    > słusznosci kary to otrzymałbym odpowiedz na głowne pytanie?

    No i znaczy to tylko tyle, że miał pecha. Jakaś granica musi być. To
    tak samo jak z różnymi osobami, które np. nie uzyskały prawa do jakiegoś
    świadczenia, bo pracowały o 2 dni a krótko, albo ich dochód na osobę wynosi
    o 1 zł więcej niż wynosi górna stawka. Po prostu pech. Inna sprawa, że
    jakieś granice muszą być. Gdyby była np. tolerancja 5%, to i tak, ten u
    którego poziom alkoholu przekroczył by stężenie o 6%, powiedział by, że miał
    tylko o 0,01 promila więcej.