  • 1. Data: 2008-05-30 21:21:31
    Temat: Ochrona dóbr osobistych - komentarz Allegro
    Od: k...@g...com

    Witam,

    Sprawa z powodu błaha i wcale nie aż taka ważna dla mnie. Ale z
    drugiej strony mam poczucie, że przez setki takich spraw X ludzi
    zachowują się jak świnie i robią to bezkarnie.

    Dokonałem zakupu na Allegro i zgodnie z prawem odesłałem po zakupie
    towar. Sprzedawca nie zanegował tego, niemniej otrzymałem wpierw maila
    gdzie wyzwał mnie od żartownisiów (jakobym kupił towar dla żartu -
    tylko co to za żart???) i poinformowano o wciągnięciu na jakąś czarną
    listę (u tego sprzedawcy), następnie wystawił negatywną ocenę
    transakcji (bez podstaw merytorycznych) i opis w ocenie (widoczny
    publicznie) "Dokonal transakcji dla zartu. NIE POLECAM".

    Nie wnikam czy ktoś mnie poleca czy nie - to już jest subiektywne, ale
    komentarz opisujący czy jestem żartownisiem czy nie - już nie jest
    taki. Jestem na Allegro pod swoim imieniem i nazwiskiem i nie podoba
    mi się, że ktoś znajomy może odnieść wrażenie, że robię sobie jakieś
    transakcje dla żartu.

    Jako, że nie jest z drugiej strony jakiś mega dramat dla mnie ;) i mam
    do tego jakiś dystans, mam w związku z tym pytanie na ile kłopocząca
    jest walka prawna z czymś takim?

    Mam zamiar wystosować pismo do Sprzedającego z żądaniem usunięcia
    wpisu na podst. art. 23 i 24 KC (naruszenie wizerunku). Tylko co jeśli
    - jak zakładam - po prostu to oleje? Czy mam iść z tym do adwokata,
    czy też mogę sam złożyć jakiś wniosek do sądu i czy nie wpakuję się w
    jakieś rozprawy, cuda, wianki, tak, że mi to bokiem wyjdzie?

    Chodzi mi o zasadę takiej bezkarności, by nie stać bezczynnie i
    pozwalać takim ludziom robić co chcą.

    KK

  • 2. Data: 2008-05-30 21:33:14
    Temat: Re: Ochrona dóbr osobistych - komentarz Allegro
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 30 Maj, 23:21, k...@g...com wrote:

    > Jako, że nie jest z drugiej strony jakiś mega dramat dla mnie ;) i mam
    > do tego jakiś dystans, mam w związku z tym pytanie na ile kłopocząca
    > jest walka prawna z czymś takim?

    > KK

    Zapoznac sie z regulaminem allegro. To ono moze usuwac komentarze.
    Mozna tez skomentowac negatywny komentarz zdaniem "przedmiot zwrocilem
    zgodnie z prawem bo byl bezowy"

  • 3. Data: 2008-05-30 22:09:19
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Zapoznac sie z regulaminem allegro. To ono moze usuwac komentarze. Mozna
    > tez skomentowac negatywny komentarz zdaniem "przedmiot zwrocilem zgodnie
    > z prawem bo byl bezowy"

    Swoją drogą prawo pozwalające zwrócić towar bez podania przyczyn przy
    sprzedaży wysyłkowej jest wyjątkowo debilne...

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 4. Data: 2008-05-30 22:21:31
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Swoją drogą prawo pozwalające zwrócić towar bez podania przyczyn przy
    > sprzedaży wysyłkowej jest wyjątkowo debilne...

    Rzekłbym jednak, że wyjątkowo mądre. Bo na koszt zwracającego :)

    Niejednokrotnie padłem ofiarą niedopowiedzen na allegro. Na poczatku
    wręcz oszustw, ale ostatnio tylko niedopowiedzen. Taka jedna "pipa"
    nawet ostatnio oskarzyła mnie o próbę wyłudzenia jak się o swoje
    upomniałem, ale jestem twardy i bede dalej tam kupował :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-05-30 23:21:44
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent Użytkownik nadaje:

    > Dokonałem zakupu na Allegro i zgodnie z prawem odesłałem po zakupie
    > towar.

    Z jakim prawem?

  • 6. Data: 2008-05-31 03:04:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    k...@g...com napisał(a):

    [...]

> [...]
    > jakieś rozprawy, cuda, wianki, tak, że mi to bokiem wyjdzie?

    > Chodzi mi o zasadę takiej bezkarności, by nie stać bezczynnie i

    Podasz nr aukcji?

    j.

  • 7. Data: 2008-05-31 05:38:13
    Od: k...@g...com

    On 31 Maj, 05:04, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > k...@g...com napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Podasz nr aukcji?
    >
    > j.

    http://www.allegro.pl/item339613119_339613119.html

    Zgodnie z prawem, czyli zgodnie ze sprzedażą na odległość. Ja tu nie
    widzę problemu, bo sprzedawca dostał towar spowrotem a ja musiałem
    pokryć koszty odesłania (koszty wysyłki do mnie też musiałem pokryć).
    Kabel na zdjęciu wygląda tak, że pomyliłem go z innym - stąd
    odesłanie.

    Allegro nie usuwa takich komentarzy - w regulaminie jasno mają
    określone kiedy usuwają. Generalnie nie ingerują w komentarze i w tej
    sprawie nie ruszą palcem.

    Ale wracając do meritum - co z tym sądem? :)

  • 8. Data: 2008-05-31 05:58:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    k...@g...com napisał(a):

    [...]

    > Allegro nie usuwa takich komentarzy - w regulaminie jasno mają
    > określone kiedy usuwają. Generalnie nie ingerują w komentarze i w tej
    > sprawie nie ruszą palcem.

    > Ale wracając do meritum - co z tym sądem? :)

    Zerknij tu: http://prawo.vagla.pl/node/7442

    j.

  • 9. Data: 2008-05-31 06:55:50
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 30 Maj, 23:21, k...@g...com wrote:

> [...]

    Zapoznac sie z regulaminem allegro. To ono moze usuwac komentarze.
    Mozna tez skomentowac negatywny komentarz zdaniem "przedmiot zwrocilem

    Odnoszę wrażenie ze na to jest juz za późno - watkotwórca już skomentował
    negatyw. Zareagował dość impulsywnie ( napisał że został zwyzywany) na w
    miarę łagodny komentarz sprzedawcy ( Dokonal transakcji dla zartu.NIE
    POLECAM ). ja osobiscie nie widzę tu ani wyzwisk ani naruszenia dóbr
    osobistych , ale może w naszym kraju są miejsca gdzie nazwanie kogos
    żartownisiem spowoduje az taki odzew. W związku z tym mam nadzieje że moje
    stwierdzenie o impulsywnej reakcji wątkotwórcy nie spowoduje wyciągnięcia
    przeciwko mnie środków prawnych.

  • 10. Data: 2008-05-31 07:14:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 30 May 2008 14:33:14 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Zapoznac sie z regulaminem allegro. To ono moze usuwac komentarze. Mozna
    > tez skomentowac negatywny komentarz zdaniem "przedmiot zwrocilem zgodnie
    > z prawem bo byl bezowy"

    OIDP w regulaminie Allegro jest nawet inaczej -- że komentarza nigdy nie
    usuną, chyba że obie strony się na to zgodzą, a i wówczas podlega on
    wyłącznie 'wykreśleniu'.
    To oczywisty przykład -- nie jedyny -- niezgodności tegoż regulaminu z
    przepisami rangi ustawowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==