  • 1. Data: 2008-05-30 18:30:40
    Temat: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Witam.

    Sytuacja wygląda tak: zostałem potrącony przez samochód, schematyczny
    rysunek ulicy:

    -----------------
    chodnik
    ------- ------
    trawa | ja |trawa
    ------ vv ------
    ====
    ==== pas 2
    - - - -====- - -
    ==== pas 1
    ====
    ------- ^^ ------
    pas | xx |zieleni
    ------ ------

    Oba pasy ruchu w jedną stronę. Na pasie 1 zatrzymał się samochód
    (przepuszczał mnie i faceta z dzieckiem-xx-idącego z drugiej strony).
    Nagle zauważyłem, że wjechał we mnie polonez (jechał pasem 1 i
    postanowił ominąć ten stojący samochód, który nas przepuszczał).
    Przewiózł mnie dwa-trzy metry na masce, po czym zsunąłem się na trawę.
    Nic mi nie połamał, trochę obtarć naskórka, stłuczenie jednego i
    drugiego podudzia. Zatrzymał się, ludzie z tego pierwszego samochodu też
    się zainteresowali, przyjechało pogotowie, na SORze mnie przebadali,
    tego samego dnia pojechałem do domu, ale ze względu na ogólny stan (mimo
    wszystko trochę obolały jestem) przez tydzień jestem na zwolnieniu (od
    rodzinnego).

    I teraz mam takie pytania:
    Jaki mandat/punkty mógł dostać? (powiedzmy, że był trzeźwy)
    Czy jest opcja jakiegoś odszkodowania (i ewentualnie z jakiego tytułu?).

    dziękuję i pozdrawiam
    piotr.

  • 2. Data: 2008-05-30 18:53:16
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Nagle zauważyłem, że wjechał we mnie polonez (jechał pasem 1 i
    > postanowił ominąć ten stojący samochód, który nas przepuszczał).

    To mnie rozwaliło. Zauwazyłem, ze wjechał we mnie samochod :) Boskie.
    Ale powiedz lepiej, bo nie napisałes .... czy to było na przejsciu dla
    pieszych ? Jeśli nie, to spodziewaj się oskarzenia od tego kierowcy.
    Jeśli będzie mądry, to oskarży cię o wtargnięcie na jezdnię i jesli sąd
    uzna jego racje to będziesz musiał opłacić naprawe uszkodzen w jego
    samochodzie.

    Druga sprawa: czy była na miejscu policja i czy był sporzadzony protokol
    ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-05-30 19:00:30
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochodzie.
    >
    > Druga sprawa: czy była na miejscu policja i czy był sporzadzony protokol
    Rysunek wskazuje , ze byl na pasach - bezsprzeczna wina kierujacego
    polonezem.

    K.

  • 4. Data: 2008-05-30 19:06:06
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Rysunek wskazuje , ze byl na pasach - bezsprzeczna wina kierujacego
    > polonezem.

    To ze na ulicy są pasy to nie ma znaczenia. Liczy sie obecność znaków
    pionowych.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-05-30 19:33:42
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    KsZZysiek pisze:
    > To mnie rozwaliło. Zauwazyłem, ze wjechał we mnie samochod :) Boskie.
    > Ale powiedz lepiej, bo nie napisałes .... czy to było na przejsciu dla
    > pieszych ?
    Aaa, przepraszam. Tak, było to przejście dla pieszych, pasy, znaki pionowe.

    > Druga sprawa: czy była na miejscu policja i czy był sporzadzony protokol
    > ?
    Co do policji: nie było mnie przy tym jak przyjechali (byłem w drodze na
    SOR).
    Później w szpitalu rozmawiał ze mną policjant, badał trzeźwość, podał
    dane kierowcy, nr polisy itp. Stwierdził, że to definitywnie wina
    kierującego.

    pozdrawiam
    piotr

  • 6. Data: 2008-05-30 19:50:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KsZZysiek wrote:

    > To ze na ulicy są pasy to nie ma znaczenia. Liczy sie obecność znaków
    > pionowych.

    a od kiedy?

  • 7. Data: 2008-05-30 19:57:26
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    KsZZysiek pisze:
    > To ze na ulicy są pasy to nie ma znaczenia. Liczy sie obecność znaków
    > pionowych.

    Ty patrz. A ja myślałem, że istnieje coś takiego jak znak P-10 -
    przejście dla pieszych?? A tak BTW, czyżby znaki pionowe, były
    ważniejsze od poziomych?? Bo mnie się wydawało, że są tak jakoś na równi
    traktowane.

    A do autora wątku. Kierowca poloneza otrzymał prawdopodobnie mandat w
    wysokości maksymalnej tj. 500 zł, oraz wzbogacił się o calutkie 10
    punktów karnych. Cytat z taryfikatora:

    "Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się
    w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym. art. 97, 90 albo 86 par. 1 lub
    2 k. w. / art. 26 ust. 3 pkt 1 p. r. d."

    --
    Pozdrowienia
    Radek

  • 8. Data: 2008-05-30 20:07:45
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Buster pisze:
    > A do autora wątku. Kierowca poloneza otrzymał prawdopodobnie mandat w
    > wysokości maksymalnej tj. 500 zł, oraz wzbogacił się o calutkie 10
    > punktów karnych.
    Dzięki za odpowiedź.
    A opcja jakiegoś odszkodowania dla mnie?
    W końcu po coś ten policjant dane kierowcy i nr polisy mi podawał;)

    pozdrawiam
    piotr.

  • 9. Data: 2008-05-30 20:10:27
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik KsZZysiek napisał:

    > To ze na ulicy są pasy to nie ma znaczenia. Liczy sie obecność znaków
    > pionowych.

    Ku*wa ja pi*dole, kolejny, co kupil prawko :(

  • 10. Data: 2008-05-30 20:11:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KsZZysiek wrote:

    > To ze na ulicy są pasy to nie ma znaczenia. Liczy sie obecność znaków
    > pionowych.

    a ja myślałem, że obecność pieszego.