  • 1. Data: 2011-02-19 14:05:57
    Temat: Ochrona Danych Osobowych, a niemożliwość spełnienia ustawy/rozporządzenia
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    rozporządzenie odnośnie ochrony danych osobowych wymaga np. logowania do
    systemu informatycznego, rejestrowania kto pierwszy wprowadził dane.
    Niestety są przypadki, gdy to jest niemożliwe. przykładowo weźmy tak
    skomplikowaną strukturę jak szpital. Jest tam gazylion dziupli z
    urządzeniami do badań, które funkcjonują na zasadzie podobnej np. do RTG:

    a) pacjent wlecze się do dziupli ze skierowaniem

    b) Siostra Rentgenowa wklepuje jego Imię, Nazwisko, pesel do Rentgena Za
    Takie Pieniądze, Że Ja Tyle Nie Zarobię Przez Całe Kilka Żyć.

    c) Doktorek w Pokoju Opisowym odbiera to zdjęcie do Specjalnego Programu
    Dostępnego Z Urządzeniem dokonuje opisu w bazie ala ,,zestaw plików w
    wordzie albo programik bez niczego''

    I ten schemat występuje przy różnych urządzeniach. O ile jeszcze Program
    Do Opisów mógłby zapewniać logowanie, jak się przyciśnie producenta albo
    zamówi program a nie wordopliki, ale dane szwendające się w Maszynach Za
    Miliony są nie do przeskoczenia.

    Jak prawnie rozwiązać to, że Ustawia ni cholery nie uwzględnia czegoś
    poza Typowymi Systemami Zarządzania Bazami Danych?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-02-19 16:47:03
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

> [...]
    > skomplikowaną strukturę jak szpital. Jest tam gazylion dziupli z
    > urządzeniami do badań, które funkcjonują na zasadzie podobnej np. do RTG:
    [..]
    > Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
    > ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
    > aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)
    Kurna niech nazywa tak:
    peselel_szczesciarza_co_dostal_skierowanie/pesel_teg
    o_co_zrobił_dobrze_szczesciarzowi
    Powiedz tylko jak te badania załatwić
    CEzarys

  • 3. Data: 2011-02-19 18:45:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Tylko bez jaj.

    -----

  • 4. Data: 2011-02-19 19:25:52
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko bez jaj.
    >

    > -----

    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dlaczego bez, to też chciałbym zbadać :)
    CEzarys

  • 5. Data: 2011-02-19 20:57:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > rozporządzenie odnośnie ochrony danych osobowych wymaga np. logowania do
    > systemu informatycznego
    [...]
    > b) Siostra Rentgenowa wklepuje jego Imię, Nazwisko, pesel do Rentgena Za
    > Takie Pieniądze, Że Ja Tyle Nie Zarobię Przez Całe Kilka Żyć.

    Czy ten wynalazek stanowi część "systemu" i czy w nim jest BAZA?
    (bo pojedynczy wpis "bazą w rozumieniu ustawy" nie jest)
    Zajrzałem do ustawy, ale nie mam zdrowia przebijać się przez całość:
    oczywiście taki rekord z danymi pod ustawę *podlega*.
    Ale to nie jest tożsame z ograniczeniami dotyczącymi *zbioru*.
    Co wymaga logowania - dostęp do danych czy dostęp do zbioru?
    (w szczególności jak się zalogować do kartki papieru ;))

    > Jak prawnie rozwiązać to, że Ustawia ni cholery nie uwzględnia czegoś
    > poza Typowymi Systemami Zarządzania Bazami Danych?

    IMVHO zaatakować "brak bazy" w danym miejscu.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-02-19 20:58:45
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > b) Siostra Rentgenowa wklepuje jego Imię, Nazwisko, pesel do Rentgena Za
    > Takie Pieniądze, Że Ja Tyle Nie Zarobię Przez Całe Kilka Żyć.
    >..... dane szwendające się w Maszynach Za Miliony są nie do przeskoczenia.

    Nie rozumiem:
    1) Jak nie wpisze każedej danej to użądzenie nie zadziała?
    Nie może wpisywać jakiejś "maski" typu nieistniejący pesel spełniający
    warunki poprawności?
    NIe wystarczy jej imię i nazwisko, by pacjęci sie nie pomylili?

    2) Czy ona nie podpisywała , że nie wolno jej udostepniać danyh?
    3) Nie wystarczy zeszyt z wpisywaniem kto kiedy miał dostęp do maszyny?

    --
    Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
    sz, -ii -> -i)

  • 7. Data: 2011-02-19 21:47:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > [...]
    > Czy ten wynalazek stanowi część "systemu" i czy w nim jest BAZA?

    No jak rozumiesz BAZA? No trzaska fotki i te fotki są opisane Kaczor
    Donald PESEL, a Doktorek Opisujący dodaje ,,widzę skrzywienie 7 kręgu
    dolnego penisa i dwa zwyrodnienia kolana łokciowego''.

    I analogicznie np. badania z innych maszyn. Imię, nazwisko, Pesel i
    wyniki badań.
    Czasami dodatkowe opisy medyczne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek