  • 1. Data: 2006-08-27 15:21:59
    Temat: Obowiazki wynikajce z decyzji a postepowanie adminsitracyjne
    Od: "Dzordz" <d...@g...pl>

    Witam

    Otrzymałem (w zasadzie nie ja) od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
    pismo z zapytaniem czy decyzje (polegajace na doprowadzeniu pomieszczen
    piwnicznych do stanu poprzedniego oraz rozbiorce rozbudowanej czesci garazu)
    zostaly wykonane. Jezeli takowe decyzje nie zostaly wykonane zostanie
    wszczete postepowanie egzekucyjne w administracji.

    Oczywiscie decyzje te nie zostaly wykonane z powodu tego, ze Pan ktory jest
    adresatem tego pisemka przebywa od 3 miesiecy poza granicami kraju. Dlatego
    pytam sie - czy da sie cos z tym zrobic? Czy napisac jakies pismo do tego
    INB z wyjasnieniami?
    Co z tym fantem zrobic?
    Nie chcialbym aby do posesji, ktora sie opiekuje podczas nieobecnosci
    gospodarza wkroczyli jacys dziwnie panowie i czegos rzadali.

    Z góry dziekuje za podpowiedzi

  • 2. Data: 2006-08-27 17:22:00
    Od: p...@n...pl

> [...]
    > Nie chcialbym aby do posesji, ktora sie opiekuje podczas nieobecnosci
    > gospodarza wkroczyli jacys dziwnie panowie i czegos rzadali.

    Pytanie - doręczono stronie skutecznie decyzję PINB o doprowadzeniu do stanu
    poprzedniego tych pomieszczeń? zawsze można się odwoływać, później skarżyć i
    wnosić kasację, droga jest długa, wyczerpanie trybu instancyjno-sądowego da
    właścicielowi rok, a może i dwa jak się postara - na wykonanie decyzji -
    oczywiście przy założeniu, że decyzja nie jest jeszcze prawomocna.

    Co z tym fantem zrobić - najbezpieczniej wykonać decyzje PINB i zawiadomić o ich
    wykonaniu. W przypadku ich niewykonania - egzekucja na koszt zobowiązanego.
    Ewentualnie - ale to jest uzależnione od okoliczności sprawy - można
    zalegalizować /jeśli oczywiście prawo pozwoli/ wykonane roboty i tym samym
    ustrzec się egzekucji - z reguły trochę to kosztuje.