  • 1. Data: 2008-03-10 22:59:40
    Temat: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy w Polsce występuje obowiązek sprzedaży komputera z systemem
    operacyjnym? Jeżeli nie to czy kiedykolwiek istniał? I dlaczego go
    zniesiono?

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 2. Data: 2008-03-10 23:21:59
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Abu <a...@w...pl> pisze:

    > Witam,
    > Czy w Polsce występuje obowiązek sprzedaży komputera z systemem
    > operacyjnym? Jeżeli nie to czy kiedykolwiek istniał? I dlaczego go
    > zniesiono?

    A niby dlaczego niby miałby istnieć *obowiązek prawny*?

    System operacyjny w wielu schematach *płatnych* licencji może być
    po prostu przeniesiony na "nowszą" platformę sprzętową przy zachowaniu
    licencjonowanej liczby "aktywnych" instalacji a są jeszcze od dawna
    licencje *bezpłatne* które były jeszcze "przed Linuksem".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nie obrażaj się na bieg zdarzeń. One i tak tego nie zrozumieją.

  • 3. Data: 2008-03-10 23:25:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Abu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    A jaki by sens miał taki obowiązek? Przecież kupujący może posiadać swój
    legalnie kupiony system.

  • 4. Data: 2008-03-11 00:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Abu pisze:
    > Witam,
    > Czy w Polsce występuje obowiązek sprzedaży komputera z systemem
    > operacyjnym?

    MegaROTFL

    Może jeszcze obowiązek sprzedaży samochodów z kierowcą? ;->

  • 5. Data: 2008-03-11 01:11:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Abu wrote:
    > Witam,
    > Czy w Polsce występuje obowiązek sprzedaży komputera z systemem
    > operacyjnym? Jeżeli nie to czy kiedykolwiek istniał? I dlaczego go
    > zniesiono?

    Nie istnieje i nie istniał.

  • 6. Data: 2008-03-11 07:04:06
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Abu'
    Wpis z dnia 10-03-2008:

    > Witam,
    > Czy w Polsce występuje obowiązek sprzedaży komputera z systemem
    > operacyjnym? Jeżeli nie to czy kiedykolwiek istniał? I dlaczego go
    > zniesiono?

    HINT: sprzedaż wiązana

    Analogicznie ktoś mógłby Ci "kazać" kupić razem z telewizorem pakiet
    telewizji cyfrowej albo razem z zestawem kina domowego zestaw filmów DVD.

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 7. Data: 2008-03-11 07:07:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 02:11
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fr4m87$his$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie istnieje i nie istniał.

    Aczkolwiek w praktyce istnieje. Tzn. teoretycznie można walczyć o zwrot kasy
    i inne takie, ale to raczej popisówka niż codzienność i z punktu widzenia
    przeciętnego klienta jest to niemożliwe.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 8. Data: 2008-03-11 07:17:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 11 marzec 2008 08:04
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <560k0p5yekyg$.dlg@usenet.mail.op.pl>):

    > Analogicznie ktoś mógłby Ci "kazać" kupić razem z telewizorem pakiet
    > telewizji cyfrowej albo razem z zestawem kina domowego zestaw filmów DVD.

    a) No i? Są takie pakiety czasami

    b) porównanie złe... po prostu to jest komplet... Tak jak DVD właśnie czy
    telewizor z oprogramowaniem kupujesz i nie narzekasz, że byś chciał sam
    sprzęt. Po prostu producent produkuje i sprzedaje kompletne urządzenie.

    Wiadomo, jak się zamawia produkcję na zamówienie, to można w umowie określać
    detale, ale nie ma się co dziwić, że przy produkcji normalnej urządzenie
    jest kompletne

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 9. Data: 2008-03-11 07:31:58
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    > Aczkolwiek w praktyce istnieje. Tzn. teoretycznie można walczyć o zwrot kasy
    > i inne takie, ale to raczej popisówka niż codzienność i z punktu widzenia
    > przeciętnego klienta jest to niemożliwe.

    W praktyce, to Ty wybierasz, czy kupujesz kompa z systemem czy bez.
    Dotyczy to również laptopów. Jak sprzedawca mi proponuje jedynie z
    systemem idę do innego, tego który wyrósł z PRLowskiej sprzedaży wiązanej.

    Jurek W

  • 10. Data: 2008-03-11 08:04:13
    Od: ketiv <k...@o...pl>

    Jurek W pisze:

    > W praktyce, to Ty wybierasz, czy kupujesz kompa z systemem czy bez.
    > Dotyczy to również laptopów. Jak sprzedawca mi proponuje jedynie z
    > systemem idę do innego, tego który wyrósł z PRLowskiej sprzedaży wiązanej.

    bzdury
    o tym czy w danym modelu *markowego* komputera czy notebooka bedzie
    system operacyjny czy nie nie decyduje sprzedawaca, ani nawet
    dystrybutor tylko producent. przykladowo taka toshiba ma w ofercie serie
    L40 (najtanszych) notebookow ktore sa sprzedawane bez systemu a cala
    reszta jest standardowo wyposarzona w daną wersję OS i żaden sprzedawca
    nie bedzie skrobal licencji z obudowy (chyba ze to i tak bedzie wliczone
    w cene ;) )