  • Data: 2018-10-07 21:38:31
    Temat: Re: Obowiązek brania paragonu, bo ochrona nie wypuści
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracownik ochrony ma uprawnienia opisane głownie w Ustawie o Ochronie
    > Osób i Mienia, choć jest tu jeszcze kilka ustaw, tyle że w opisywanej
    > przez Ciebie sytuacji nie mających znaczenia.Co do zasady może ująć
    > osobę podejrzaną o wykroczenie / przestępstwo. Nie spotkałem się w
    > Polsce z prawe do kontrolowania paragonów. Co najmniej kiedyś, a być
    > może nadal był taki obowiązek na Chorwacji i tam były stosowne tablice
    > nawet w języku polskim na drzwiach sklepu.
    >
    > Tak więc ochroniarz może Cię ująć i przekazać w ręce Policji, ale nie za
> [...]

    ZTCW to w tym kraju nie ma jeszcze obowiązku zabierania paragonu.
    Wystawiania to i owszem, ale zabierania nie. Mówiąc w skrócie ochroniarz
    może ci nagwizdać. W razie zatrzymania mnie przez takiego dupka
    zażądałbym wezwania Policji, pobrania kopii paragonu z kasy, a następnie
    przeprosin i odszkodowania za bezpodstawne zatrzymanie.

    --
    Sonn