  • Data: 2018-10-07 19:04:18
    Temat: Re: Obowiązek brania paragonu, bo ochrona nie wypuści
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-10-18 o 12:53, Queequeg pisze:.

    > Czy może nie mam racji i muszę brać paragony, bo każdy ochroniarz może
    > mnie oskarżyć o kradzież i pozbawić wolności za samo to, że istnieję?

    Pracownik ochrony ma uprawnienia opisane głownie w Ustawie o Ochronie
    Osób i Mienia, choć jest tu jeszcze kilka ustaw, tyle że w opisywanej
    przez Ciebie sytuacji nie mających znaczenia.Co do zasady może ująć
    osobę podejrzaną o wykroczenie / przestępstwo. Nie spotkałem się w
    Polsce z prawe do kontrolowania paragonów. Co najmniej kiedyś, a być
    może nadal był taki obowiązek na Chorwacji i tam były stosowne tablice
    nawet w języku polskim na drzwiach sklepu.

    Tak więc ochroniarz może Cię ująć i przekazać w ręce Policji, ale nie za
    rak paragonu, tylko gdy będzie podejrzewał, że ukradłeś towar. Paragon
    ma tu niewiele do rzeczy. Przecież mogą sobie wtórnik z kasy wydrukować.