  • 1. Data: 2003-06-25 06:42:45
    Temat: Obowiązki Sądu a powoda
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    Sšd prosi o uzupełnienie pozwu w cišgu 7 dni - inaczej go oddali. OK -
    uzupełniam. Ale potem czekam miesiac na jakakolwiek odpowiedz: czy
    zaakceptowali uzupelnienie, czy nie...
    Czy Sšd musi przestrzegać jakis terminów?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 2. Data: 2003-06-25 12:04:29
    Temat: Odp: Obowiązki Sądu a powoda
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Przyjazny Andrzej <a...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.1...
    > Sąd prosi o uzupełnienie pozwu w ciągu 7 dni - inaczej go oddali. OK -
    > uzupełniam. Ale potem czekam miesiac na jakakolwiek odpowiedz: czy
    > zaakceptowali uzupelnienie, czy nie...
    > Czy Sąd musi przestrzegać jakis terminów?

    :-) wiesz to jest jak u lekarza ...sedzia dostaje iles tam spraw,nastepnie
    wzywa do uzupelnienia braków formalnych a nastepnie wyznacza termin
    wg.wolnego miejsca w kalendarzyku prawniczym ,który nosi z sobą :-) jak ma
    jakis wolny termin np.w lipcu to wyznacza na lipiec jesli juz ma do wrzesnia
    np. powyznaczane sesje to wyznaczy na październik a ponadto teraz jest okres
    urlopowy w zastepstwie nikt nie rozpoznaje spraw danego sedziego chyba ,ze
    jest coś wyjatkowego np. jakis natychmiastowy areszt itp.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-06-25 13:12:01
    Temat: Re: Obowišzki Sšdu a powoda
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Sšd prosi o uzupełnienie pozwu w cišgu 7 dni - inaczej go oddali. OK -

    Nie oddali, tylko zwróci najpewniej...

    > uzupełniam. Ale potem czekam miesiac na jakakolwiek odpowiedz: czy
    > zaakceptowali uzupelnienie, czy nie...
    > Czy Sšd musi przestrzegać jakis terminów?

    Nie musi.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2003-06-26 08:56:10
    Temat: Re: Obowiązki Sądu a powoda
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:bdc73j$4kc$1@inews.gazeta.pl>
    Tomasz Waszczynski napisał(a):

    > Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:Xns93A558A17F0BA602777@127.0.0.1...
    >
    > Nie oddali, tylko zwróci najpewniej...

    > Nie musi.

    A jesli opieszałosc Sadu doprowadzi do tego, że moje roszczenie stanie
    sie praktycznie bezsasadne (bo pozwany zbankrutuje?)

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 5. Data: 2003-06-26 11:16:04
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > A jesli opieszałosc Sadu doprowadzi do tego, że moje roszczenie stanie
    > sie praktycznie bezsasadne (bo pozwany zbankrutuje?)

    To może oznaczać, że nie zastosowałeś wszystkich środków umożliwiających
    dochodzenia swych praw.
    Możesz zwrócić się do sądu z wnioskiem w trybie art. 730 kpc i nast. o
    wydanie zarządzenia tymczasowego w celu zabezpieczenia roszczenia. Takie
    zarządzenie sąd musi wydać w ciągu miesiąca.

    Zawsze też pozostaje skarga do Trybunału w Strasburgu. Polska przegrywa tam
    notorycznie właśnie ze względu na opieszałość wymiaru sprawiedliwości.

    Pozdrawiam,
    Washko