    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 30 Apr 2013 15:03:42 +0200
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <517e160b$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e26b5$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e2fbd$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e37d6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e4190$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e4b64$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e56e7$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e65fa$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e7793$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e8942$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fb4d5$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fbb25$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale co, chcesz czerpać coś z idei wspólnoty? Przecież nie chcesz
    > czerpać z korzyści jakie daje wspólnota.

    Ale wiesz, wspólnota oszołomów będzie oparta na wolności jednostki. To inna
    wspólnota, niż Ty proponujesz.

    > Nie, dla mnie jest wspólnota nie kołchoz (choć nie wiem co przez to
    > słowo rozumiesz).
    >
    > kołchoz
    > 1. ?wielkie spółdzielcze gospodarstwo rolne w ZSRR?
    > 2. ?o miejscu, w którym na niewielkiej przestrzeni i w prymitywnych
    > warunkach przebywa wiele osób?

    Co to za wspólnota, jak chcesz dzielić i rządzić? Tan ma nie palic, ten nie
    ćpać, blokersi do gazu...

    > Ty też nie potrafiłaś. Bywa. Nie wszystko w życiu się udaje.

    Ale ja nie postuluję wprowadzenia zakazów z tego powodu.
    Nie zwalam winy na otoczenie za swoją nieudolność i nie oczekuję, że ono
    załatwi sprawę za mnie!

    > Ich. Ale na tym polega wspólnota, że sobie pomaga.

    Zatruwając życie innym (tu - palaczom)?

    > Nie. Bo dla całej reszty jest to tak samo szkodliwe.

    Nie możesz wypowiadać się za całą resztę.
    Nie masz prawa decydować za dorosłych ludzi, czy sobie zechcą zaszkodzić.

    I mamy też takich (jak ja czy Twoje starsze dziecko), co nie
    > potrafią i im ta obrona wspólnotowa przynosi zyski.

    Nie przynosi. Odbiera wolność do robienia sobie krzywdy na własne życzenie.

    > Co do strat z akcyzy, to nie uważam tego ani za sensowne ani za
    > prawdziwe. Gdyby akcyza była takim zyskiem,

    Gdyby akcyza nie była zyskiem, nie byłoby wojny z kontrabandą.

    > A tu wchodzimy w sensowność leków bez recepty. Trzeba by rozważyć
    > konkretne przypadki. I wspólnota nieraz podnosi to głosem mediów. Na
    > przykład tu:

    O właśnie. w ramach dbania o bydło w zagrodzie należy zakazać stosowania
    ziół. Tak! Nie będzie się jakaś baba leczyła syropem z sosny czy kwiatem
    lipy oraz okładała kapustą, jak może kupić fajny, koncernowy chemiczny lek.

    J.

    www.kontestacja.com