    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 26 Apr 2013 21:16:33 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl> <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl>
    <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl> <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl>
    <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl> <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl>
    <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl> <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl>
    <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <klatnt$eac$1@news.task.gda.pl>
    <5178fd7b$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <klauqa$ic8$1@news.task.gda.pl>
    <517907b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb1if$pkp$1@news.task.gda.pl>
    <51794f4b$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <kld8jb$6b0$1@news.task.gda.pl>
    <517a2bd0$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 26 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tak? I widziałeś jak to działa?
    > Nawet jak nawet Baba Na Wsi widzi, że medyk nawalił na całej linii,
    > to i tak skazać go to niemożliwość.

    Czy Ty czasem nie udowodniłeś, że że cała promowana przez Ciebie
    "koniecznie niezbędna" certyfikacja państwowa tak zwyczajnie leży i kwiczy?

    > Poza tym, kto miałby być biegłym? Przy braku certyfikacji Pan Dochtór z
    > Wyższej Szkoły Polsko-Niemieckiej Zenek i Helmut sp. z o.o. ma takie samo
    > prawo głosu i tak samo jest ,,dobry'' jak inny. Obecnie społeczeństwo
    > ustaliło jaka linia medycyny jest uznana przez społeczeństwo. Jak
    > zlikwidujesz to ustalenie, to potem jest jak w informatyce, że sąd sobie
    > uzna, że ktoś spiracił oprogramowanie na licencji GNU i działał na szkodę
    > Internetu, którego siedziba jest w Warszawie.

    Primo, to nie sąd uznał, cytowany swojego czasu tekst to było pismo
    biegłego (które stanowi dowód w sprawie, ale nie wyrok), a secundo
    wyżej wykazałeś że "państwowa certyfikacja" jakoś na skutki
    (w postaci orzeczeń, w tym wyroków) nie wpływa.
    Ergo, dziwnie wychodzi z Twoich argumentów - mianowicie iż głównie
    chodzi o poprawę samopoczucia. Cóż, rzecz cenna.

    > Tobie się teraz wydaje, że Obiektywnie Najlepszy Jest Lek. Med. z tych
    > obecnie certyfikowanych.

    Jesteś pewien, że nie pomyliłeś stron dyskusji?
    Jakoś tak wydawało mi się, że Liwiusz jest za *dobrowolnym*
    certyfikowaniem (państwowego dobrowolnego nie wykluczając).

    > Nasze społeczeństwo wybrało linię medycyny, która mu odpowiada.

    Taka argumentacja prowadzi do trudnego pytania: czy nasze
    społeczeństwo wybrało wysokie bezrobocie?

    > Może i się zgodzę. Byleby jasno było oddzielone i rozpoznawalne, a nie jak
    > Taxi i pseudoTaxi, co wsiadasz, jedziesz, a potem się okazuje, że nie 2,30 za
    > km ale 23,0 za km. Bo gdzieś było małą czcionką cenniczek, a nazwa nie była
    > Taxi tylko Taxii albo inaczej.

    O.
    I za to podszycie się powinna być poważna kara plus odszkodowanie,
    wcale nie w skali 1:1 (wartości żądanej zapłaty).
    Uprzedzę, że regulacje z prawa autorskiego zamykają usta wszystkim
    twierdzącym że odszkodowanie NIE MOŻE przekraczaj wartości szkody :>

    > No i pod warunkiem, że jak będę miał wypadek, atak, cokolwiek, to mnie
    > nie zabierze z drogi Pygotowie do Szpitula zamiast Pogotowie do
    > Szpitala.

    Czy Ty aby nie pijesz do hasła "pavulon"?

    > Jak zostawisz Wspólnotowe certyfikowanie to owszem.

    Ale Liwiusz nie proponował zakazu udzielania państwowych certyfikatów.
    Pisze o zezwoleniu na *świadomy* wybór.

    Załóż, że znajdujesz się w sytuacji, że dostajesz termin udzielenia
    świadczenia zdrowotnego na lipiec 2016, do wyboru jeszcze masz
    wyłożenie 15 000 zł ze swoich pieniędzy.
    Pytanie czy wersja z *możliwością* wyłożenia niższej kwoty
    dla "niecertyfikowanej" usługi jest lepsza czy gorsza?

    > No właśnie tą gwarancją jest uprawnienie architekta, uprawnienie budowniczych
    > itp.

    Albo i nie.
    Wiesz gdzie była największa do zawalenia hali w Katowicach katastrofa
    budowlana w powojennej Polsce?
    (tak, to jest już TRZECI wiadukt od wojny :>)

    > No to się ubezpieczę.

    Ciekawe u kogo :)

    > Albo zbuduję dom dla siebie, potem go sprzedam i zniknę.
    > A dom się zawali. Bo se sam zaprojektowałem.

    Odwróć kota ogonem.
    KUPISZ taki dom?

    > Jak? Jak nie będzie certyfikatów?

    To jest Twój pomysł!
    (aby nie było certyfikatów w ogóle)
    Mam nadzieję że Liwiusz opisał dość jasno.

    > No. I co, kolejne tabuny policjantów i monitoringu i jęk że wolność się
    > ogranicza, że Państwo Policyjne?

    Bez jednego i drugiego piesi WIEDZĄ że czerwone coś znaczy.
    Jeśli przechodzą na czerwonym to robią to ŚWIADOMIE i "szkolenia"
    poprzez dydaktykę nic tu nie zmienią!
    Jeśli coś tu zmieni, to sankcje - i mogą one nazywać się "szkoleniami",
    choć faktycznie sprowadzą się do straty czasu, ale to może wystarczyć
    w roli czynnika motywującego :>

    > Nie lepiej żeby każdy rowerzysta przeszedł
    > szkolenie i wiedział, że nie ma machać gałęziami przelatując przed maską na
    > zielonym ludziku tylko zejść z roweru

    On to wie.
    Szkolenie nic nie zmieni.

    Kierujący samochodami TEŻ wiedzą że mają ustąpić na przejeździe
    rowerowym i przejściu. Jakieś wnioski?

    > I że nie ma co dzwonić i pędzić jak szalony po chodniku

    Jeszcze raz: "on to wie"!

    Co najwyżej usprawiedliwia się, że STOSUJE SIĘ do tego co wrzeszczą
    przez otwarte okienko kierowcy - żeby sp... na chodnik :P
    Jak to mawiasz, "społeczeństwo chce"?

    > zagrażając moim dzieciom

    Masz 100% mojego poparcia.
    Co z tego, jak na chodniku maluje się DDR :>
    (chcesz obejrzeć?)

    > Mandat co najwyżej na przyszłość.
    >
    > A prewencji na innych nie można zwalać (choć owszem, należy ich do niej
    > motywować).

    Mandat to prewencja czy nie prewencja, bo trochę się gubię?

    pzdr, Gotfryd