  • Data: 2013-04-26 20:36:09
    Temat: Re: kary i nagrody Re: OT (naród itd)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Apr 2013, Maruda wrote:

    > Podobnie, zamiast naliczać wściekłe kary za wycięcie drzewa, to można by
    > zwiększyć podatek gruntowy od każdego m2, a jeśli na tym metrze rośnie
    > drzewo, to właściciel dostaje zwrot zależny od gatunku i obwodu tego drzewa.
    > :)

    Żeby nie było, sam miewałem wizje podobnych rozwiązań - w innej sprawie,
    ale również "podatku gruntowego", konkretnie dramatyczne zróżnicowanie
    w zależności od "terenu wyłączonego z dostępu publicznego" (wcale nie
    tylko jego powierzchni, ale "skutku odcinającego" - ci co mają płot
    na rogu dostają zwrot, ci ze środka terenu "odcinającego" płacą
    jak za zboże, może któryś zdecyduje się zgodzić na ścieżkę).
    Niemniej obawiam się konsekwencji "wersji hikiego".
    Wystarczy przejrzeć listę wszelkich ulg i odliczeń, zazwyczaj
    służących do "wpuszczenia" podatnika w maliny :>

    > Oczywiście na podstawie 10-stronicowego wniosku z dołączonymi opiniami
    > leśnika i inspektora ochr. środowiska.

    O toto.
    Z odpłatnym certyfikatem, ktoś na tym powinien zarobić :>

    > (Ale ciiii... bo ta banda jeszcze to podchwyci i wprowadzi...)

    Obawiam się, że będzie gorzej.
    Sami coś wymyślą.

    pzdr, Gotfryd