  • Data: 2013-04-23 10:21:00
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Tak. Tylko że inny model jest działania komercyjnych ubezpieczalni. One
    > muszą zarobić. Jak jestem np. teraz w trakcie kolejnych operacji, kto

    No, a urzędnicy NFZ nie muszą zarobić? NFZ kosztuje zapewne więcej,
    niż czysto komercyjne ubezpieczenie, tyle że zysku nie wykazuje...

    Uważasz, że NFZ chętniej da na kosztowną terapię, bo "nie musi
    zarobić" w przeciwieństwie do komercjuszki? To wpisz sobie w wyszukiwarkę
    "NFZ nie refunduje" czy "nie finansuje" i poczytaj, jak to chorzy
    błogosławią tę charytatywną, nie nastawioną na zysk instytucję.

    Prywatny dentysta też chce zarobić. To nie implikuje tego, że będzie
    wyrywał mi zdrowy ząb żeby razem z nim wyrwać dodatkową kasę.

    > mnie ubezpieczy? Nikt. Bo prawdopodobieństwo że będą płacić jest = 1. A
    > NFZ przyjmuje nawet chorego od urodzenia, bo to inny model działa. To
    > wspólnotowa zrzuta narodowa. I zarząd (NFZ) tym zarządza, rozprowadza,

    Skoro to socjalistyczna zrzuta narodowa na zasadzie "każdemu się
    należy", to dlaczego nie jest normalnie finansowana z budżetu
    (z podatków)?

    Dodatkowo wtedy "służba zdrowia" może być państwowa, ale wcale nie musi.

    > Ale ona jest dla zdrowych, którym się przydarza raz coś. Pisałem już, że

    Tak, generalnie ubezpieczenie jest od zdarzenia przyszłego.
    Nie musi być jednorazowe (może być ciągłe), ale musi być _przyszłe_.
    Inaczej po prostu nie jest żadnym ubezpieczeniem.

    > ile sąsiad dostał za zarysowanie. Więc to co płacę to ubezpieczyciel
    > zjada na siebie, a jak trzeba wypłacić, to i tak sobie odbije
    > podskokiem. Chyba że faktycznie jest jakiś jednorazowy pech i

    No nie mów, że odkryłeś właśnie zasadę działania firm ubezpieczeniowych?
    Przecież wiadomo, że ze składek trzeba pokryć nie tylko odszkodowania,
    ale też własne koszty oraz zysk.

    > Nie dziwi. Ale dom to mienie a nie zdrowie, poza tym akcja ,,spalenie

    Sorry Winetou, ale zdrowie i życie zależy od kasy. Może smutne, ale prawdziwe.
    Wiem, że ociężali umysłowo lub manipulatorzy pieprzą, że życie ludzkie
    jest bezcenne, ale zgodnie z tą logiką samochody powinny się poruszać
    10 km/h, a beznadziejne przypadki leczone do samego końca bez zważania
    na koszty.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.