  • Data: 2013-04-23 10:03:07
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2013 09:37, Liwiusz pisze:

    > Rozwińmy tę kwestię - Przemysław chciałby, aby w takim przypadku (już
    > zaistniała choroba) chory nie był pozostawiony bez pomocy. Ale do tego
    > nie trzeba aż NFZ ze wszystkimi jego wadami. Jeśli uznamy bowiem, że
    > państwo ma fundować leczenie niektórym chorym, to równie dobrze (ba,
    > lepiej i taniej) byłoby, gdyby to państwo KUPOWAŁO odpowiednie usługi
    > dla danych osób na wolnym rynku medycznym, a nie bawiło się w
    > ubezpieczalnię i lekarza w jednym.

    No ale tak jest. Przychodnie nie są własnością NFZ, tylko są to prywatne
    jednostki, które kontrakty zawierają z NFZ. Dlatego jest tak, że idziesz
    do przychodni ,,termin na lipiec, a prywatnie to na jutro''. Bo moce
    przerobowe są na np. 100 pacjentów miesięcznie, ale NFZ wykupił na 10
    pacjentów miesięcznie.

    Szpitale też nie są raczej wprost własnością NFZ (aczkolwiek nie badałem
    wszystkich, może się mylę), choć z racji na rozmach i cenę, to nie są
    typowo własnością pojedynczych ludzi jak przychodnie. Ale nadal jest
    schemat, że NFZ wykupuje (zawierane są kontrakty) usługi medyczne u
    nich. I czy właścicielem jest fundacja czy Urząd Marszałkowski, to detal.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek