  • Data: 2013-04-23 12:27:19
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2013 12:11, Dominik & Co pisze:
    > Chyba wyjaśniałeś jednak coś innego :-)
    > Jawnie nie jest.

    Jak nie jawnie? Wypełniam PIT i mam podatek płacony na leczenie, podatek
    płacony na Organizacje Pożytku Publicznego (choć tu wolałbym wziąć dla
    siebie, a też muszę płacić) i podatek płacony na cele inne, gdzie nie
    mam jawnie podane wprost ile na co.

    > Po co farsa pt Ewuś i straszenie lekarzy za co to ich
    > nie pociągną, jak wypiszą receptę "nieuprawnionemu"?

    No bo chcemy leczyć swoich, a nie obcych? I jak taki ukrainiec przez
    granicę się przedrze w Bieszczadach albo jak się trafi jakiś Polak, co
    się wypisze z systemu, to im nie przysługuje. Przysługuje tym, co dają
    składki

    > Przecież zdrowie każdego menela w socjaliźmie jest bezcenne,
    > czy płacił "składkę" czy nie- trzeba go leczyć.

    I tak i nie. Społeczeństwo uznało, że jak uznał, że nie chce i sam
    zrezygnował, to już jego problem. Choć zgadzam się z tobą, ten cały Ewuś
    i inne takie też mi się do końca nie podobają. Ale to jest bez związku z
    tym, co omawiamy.

    > A i tak poziom kosztów
    > leczenia nie zależy od wysokości składki, nieprawdaż?

    Owszem, na tym polega ten system. To nie tak, że otrzymujesz tyle ile
    zapłaciłeś. To jest tak, że społeczeństwo uznało, żeby wszystkim dać
    równe prawo głosu i że bogatsi powinni łożyć na biedniejszych.

    Rozumiem, że taka etyka ci nie odpowiada. Ale taka została przez
    społeczeństwo wypracowana.

    > Chory a biedny i dzisiaj pójdzie do piachu, bo na leczenie prywatne
    > go nie stać, a NFZ skończyły się "limity".

    Na moje leczenie na razie się nie skończyły.

    Na jakieś się skończą, to nie raz omawialiśmy, bo studnia z kasą nie
    jest bez dna. Ale to, że 100 pójdzie do piachu to nie argument za tym,
    żeby wysłać 1000. Skoro kasy wystarczy tylko na uratowanie 900 to nadal
    nie zmienia mojej argumentacji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek