  • 61. Data: 2022-07-21 19:36:14
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 18:52, Shrek pisze:

    > Przed zakonnymi też:P

    O ile znany mi jest zakaz "cudzołożenia" wynikający z Dekalogu to ma
    ktoś pomysł z czego miałby wynikać ów zakaz przed ślubami czystości, czy
    małżeńskimi? Po prostu pytam. Stanowisko Kościoła Katolickiego jest mi
    znane, ale to nie o stanowisko chodzi :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2022-07-21 19:41:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O ile znany mi jest zakaz "cudzołożenia" wynikający z Dekalogu to ma
    > ktoś pomysł z czego miałby wynikać ów zakaz przed ślubami czystości, czy
    > małżeńskimi? Po prostu pytam.

    Chyba z ich interpretacji tego zakazu z dekalogu.

    > Stanowisko Kościoła Katolickiego jest mi
    > znane, ale to nie o stanowisko chodzi :-)

    A o jakie? Kto ci jeszcze zakazuje seksu przed ślubem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2022-07-21 19:42:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 21 lipca 2022 o 04:49:19 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Jak nie jak tak. Setki kobiet i rząd wielkości więcej facetów tak sobie
    > poczyna, a tu nagle huzia bo to córka posłanki pis.

    Ja nie hejtuję córki, ew. matkę.
    A hejt w stosunku do córki zaliczam do kosztów działalności córki.
    Dla uściślenia - "działalność" to nie pocieranie, byle nie roznosiła weneryków, a
    wydawanie książek o tym - popłacalny ekshibicjonizm (no chyba że tak naprawdę
    gawędziarstwo - ale w obszarach opłacalno-hejtogennych).

    > A co ma do rzeczy, jak łatwo komu przychodzi?

    Pytałeś o zakłamane uzasadnienie, czemu przy facecie uznano by to w PL za normę.

    > Według tego co Olin podlinkował nic takiego nie powiedziała. Nigdzie nie
    > widzę ani akceptacji, ani krytyki poczynań córki. Pewnie się jej
    > biedulka wstydzi przy takim stopniu nasrania jakie pprezentuje.

    Olin już sprecyzował o co chodzi, jest to na takim czarnym tle.
    Jak dziś czytałem linka pierwszy raz to też nie zauważyłem, już myślałem że usubęli
    albo gdzie indziej czytałem.

    > Ze 2/3 Twojej wypowiedzi to czepianie się córki i żaluzje do jej
    > nieobyczajnego prowadzenia się :)

    Widać podoba Ci się ta Kasia (zdrobniła sobie nazwisko, wesolutka ;)
    Żaluzje być musiały dla naświetlenia tematu.
    Ale wąty do mamusi za hipokryzję.

  • 64. Data: 2022-07-21 19:44:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 21 lipca 2022 o 19:36:17 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > małżeńskimi? Po prostu pytam. Stanowisko Kościoła Katolickiego jest mi
    > znane, ale to nie o stanowisko chodzi :-)

    Możliwe że z tego samego że zamiast 10 przykazań jest 9,5 (to już piwo 10,5 było
    lepsze - a wiadomo, skąd ta nazwa i czemu umarło?)

  • 65. Data: 2022-07-21 19:47:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 18:54, Shrek pisze:

    > Sądzę że to margines.
    > No i co z tego? Nie ma komu rzucać kamieniami:P

    A tak konkretnie, to jakie to prawo narusza?

    > Z ciekawości - jaką?

    Zdaje się, że uważają to za grzech. Z tym, że ja bym chętnie się
    dowiedział, z czego to wynika. Co więcej zauważam, ze na spowiedzi
    spowiada się z tego, co spowiadający za grzech uważa, a nie z tego, co
    za grzech ksiądz uważa. To nie do końca musi być to samo i nie chodzi mi
    wcale o ukrywanie jakiegoś grzechu.

    Dlatego też wiele kościołów doszło do wniosku, ze to "ślepa uliczka" i
    mamy spowiedź "powszechną".

    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2022-07-21 19:50:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 19:41, Shrek pisze:
    > Chyba z ich interpretacji tego zakazu z dekalogu.

    Też tak sądzę, ale nie do końca się z tym zgadzam. Przy czym na pewno
    nie powinienem być brany za jakiś wzór cnót, więc mogę się mylić. No ale
    jeśli - przykładowo - kobieta jest stanu wolnego, to czy ona jest
    czyjaś, by cudzołożyć?

    > A o jakie? Kto ci jeszcze zakazuje seksu przed ślubem?

    Źle interpretujesz. Chciałbym wiedzieć z jakiego prawa pochodzącego od
    Boga ów zakaz wynika, a nie, że hierarchia kościelna na spotkaniu
    ustaliła, że to złe. Bo prawda jest taka, ze niestety Kościół różne
    rzeczy za złe w historii uznawał, a później się okazywało, ze nie mieli
    racji.

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2022-07-21 20:06:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Możliwe że z tego samego że zamiast 10 przykazań jest 9,5 (to już piwo 10,5 było
    lepsze - a wiadomo, skąd ta nazwa i czemu umarło?)

    Nie. Tam był zakaz robienia wizerunków Pana Boga, co trochę blokowało
    sprzedaż różnych rzeczy przez kościół. bo ludzie nie zawsze dawali się
    namawiać na zakup wirtualnego towaru w tych czasach.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2022-07-21 20:07:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też tak sądzę, ale nie do końca się z tym zgadzam.

    To się nie stosuj:P Albo jeszcze uczciwiej olej całość instytucji z
    którą się nie zgadzasz.

    > Przy czym na pewno
    > nie powinienem być brany za jakiś wzór cnót, więc mogę się mylić. No ale
    > jeśli - przykładowo - kobieta jest stanu wolnego, to czy ona jest
    > czyjaś, by cudzołożyć?

    No według KK nie twoja, więc cudzołożysz. Mnie nie pytaj czemu:P

    > Źle interpretujesz. Chciałbym wiedzieć z jakiego prawa pochodzącego od
    > Boga ów zakaz wynika,

    Z żadnego - boga nie ma:P

    > a nie, że hierarchia kościelna na spotkaniu
    > ustaliła, że to złe.

    A widziałeś jak bozia przekazywał te tablice mojżeszowi? No jak nie, to
    musisz się tylko zdawać na to co inni twierdzą, że na nich było i co to
    oznacza. Albo olać temat.

    > Bo prawda jest taka, ze niestety Kościół różne
    > rzeczy za złe w historii uznawał, a później się okazywało, ze nie mieli
    > racji.

    No to myśl sam za siebie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2022-07-21 20:09:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możliwe że z tego samego że zamiast 10 przykazań jest 9,5 (to już piwo 10,5 było
    lepsze - a wiadomo, skąd ta nazwa i czemu umarło?)

    Jest z powrotem. A przynajmniej było. Za 10,50 za czteropak było rok
    temu:P Gówno takie, że tylko powrót EB był gorszy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2022-07-21 20:23:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A tak konkretnie, to jakie to prawo narusza?

    Nie wiem. Zapytaj księdza dobrodzieja. Zasadniczo żadnych bo póki co
    obowiązuje cię to, co jest zapisane w konstytucji ratyfikowanych umowach
    miedzynarodowych i ustawach, a z tego co wiem żadna ustawa ani konkordat
    nie zabrania w ogólności dupczenia przed małżeństwem. W sumie nawet
    dupczenia innych w czasie trwania małżeństwa też nie zabrania -
    przynajmniej nie wprost:P

    > Zdaje się, że uważają to za grzech.

    No i?

    > Z tym, że ja bym chętnie się
    > dowiedział, z czego to wynika.

    Pewnie jakaś zdrowaśka albo litania - tak kiedyś dawali za wszystko jak
    chodziłem - no ale wtedy jeszcze nie dupczyłem:P

    > Co więcej zauważam, ze na spowiedzi
    > spowiada się z tego, co spowiadający za grzech uważa, a nie z tego, co
    > za grzech ksiądz uważa. To nie do końca musi być to samo i nie chodzi mi
    > wcale o ukrywanie jakiegoś grzechu.

    O w końcu o prawie mówimy. No widzisz - jak ze świadkowaniem - jak się
    nie chce odpowiadać to najlepiej nie pamiętać albo nie wyskakiwać jak
    cię konkretnie nie pytają:P Tylko po co siebie samego oszukiwać (no i
    bozię wszechwiedzącą) jak można po prostu nie chodzić?

    > Dlatego też wiele kościołów doszło do wniosku, ze to "ślepa uliczka" i
    > mamy spowiedź "powszechną".

    Jak dla mnie bez sensu - to już żadne wyznanie grzechów, bo nawet ich
    nie wyszczególniasz sam przed sobą, pokuta ani żal - po co taka szopka?
    No ale ja się na tym nie znam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!