  • 1. Data: 2002-12-12 18:36:27
    Temat: Czy mogą mnie zawiesi
    Od: "Bronek" <b...@i...pl>

    Jestem nauczycielem gimnazjum uczę drugi rok i spotkało mnie cos takiego
    uczennica poskarżyła się na mnie o niestosowne zachowanie. Dyrektor wziął
    mnie na dywanik w obecności światków i wywalił we mnie stek oskarżeń
    pomówień i plotek ale oskarżenie w okuł którego sprawa się toczy nie padło
    (molestowanie) Następnie zasugerowano mi że najlepiej dla wszystkich było by
    jak bym się zwolnił. W przeciwnym wypadku sprawę będzie badał prokurator. Ja
    czuje się niewinny dlatego odpowiedziałem że się nie zwolnię i niech badają
    wtedy dyrektor zasugerował zawieszenie na czas trwania sprawy (nawet 2
    lata). Moje pytanie brzmi czy mówił poważnie czy to tylko kolejna próba
    zastraszania i nacisku. Bo zawieszenie na 2 lata to dla mnie klęska nawet
    jak udowodnię swoją niewinność z czegoś trzeba żyć.

  • 2. Data: 2002-12-12 19:30:47
    Temat: Re: Czy mogą mnie zawiesi
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Bronek" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastraszania i nacisku. Bo zawieszenie na 2 lata to dla mnie klęska nawet
    > jak udowodnię swoją niewinność z czegoś trzeba żyć.

    Karta Nauczyciela mówi, że:
    Art. 83. 1. Dyrektor szkoły może zawiesić w pełnieniu obowiązków
    nauczyciela, a organ prowadzący szkołę - dyrektora szkoły, przeciwko któremu
    wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie postępowania
    dyscyplinarnego, jeżeli ze względu na powagę i wiarygodność wysuniętych
    zarzutów celowe jest odsunięcie nauczyciela od wykonywania obowiązków w
    szkole. W sprawach nie cierpiących zwłoki nauczyciel i dyrektor szkoły może
    być zawieszony przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania
    dyscyplinarnego.
    2. Nauczyciel i dyrektor szkoły zostaje z mocy prawa zawieszony w pełnieniu
    obowiązków w razie jego tymczasowego aresztowania lub w razie pozbawienia go
    wolności w związku z postępowaniem karnym.
    3. Zawieszenie w pełnieniu obowiązków nie może trwać dłużej niż 6 miesięcy,
    chyba że przeciwko nauczycielowi lub przeciwko dyrektorowi szkoły toczy się
    jeszcze postępowanie wyjaśniające, w związku z którym nastąpiło zawieszenie.

    Czyli mogą to być w skrajnym przypadku 2 lata a nawet i więcej:

    i dalej:
    Art. 84. 1. Wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela w okresie zawieszenia w
    pełnieniu obowiązków może ulec ograniczeniu, a tymczasowo aresztowanego
    ulega ograniczeniu najwyżej do połowy, w zależności od stanu rodzinnego
    nauczyciela, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego
    następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zawieszenie.
    2. W okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków nie przysługują dodatki oraz
    wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
    3. W okresie odbywania kary pozbawienia wolności nauczycielowi nie
    przysługuje wynagrodzenie.
    4. Przepisy ust. 1-3 oraz art. 83 ust. 2 stosuje się także do nauczycieli
    zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.
    5. Jeżeli postępowanie dyscyplinarne lub karne zakończy się umorzeniem z
    braku dowodów winy albo wydaniem orzeczenia lub wyroku uniewinniającego,
    nauczycielowi należy zwrócić zatrzymane kwoty wynagrodzenia.

    Czyli bez środków do życia nie zostaniesz...

    A w ogóle to przeczytaj dokładnie rozdział 10 Karty Nauczyciela:
    http://www.menis.gov.pl/prawo/kartan/kn-spis.htm

    i - jeżeli jesteś niewinny - nie poddawaj się.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2002-12-12 19:57:35
    Temat: Re: [OT] Czy mog? mnie zawiesi
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    > ale oskarżenie w okuł którego
    ^^^^^^

    > Następnie zasugerowano mi że najlepiej dla wszystkich było by
    > jak bym się zwolnił.

    W kontekście powyższego cytatu - dyrektor zdecydowanie ma racje. Bez obrazy,
    ale z taką ortografią to można w szkole co najwyżej kible sprzątać.

    Rzadko zdarza się, że wytykam ludziom błędy ortograficzne. Prawie nigdy. Ale
    Ty jesteś nauczycielem do k... nędzy. Nie uchodzi takie coś.

    Piotr

  • 4. Data: 2002-12-12 20:13:24
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'Piotr C.' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:atapmc$rc5$1@topaz.icpnet.pl taką oto treść:

    | W kontekście powyższego cytatu - dyrektor zdecydowanie ma racje. Bez
    | obrazy, ale z taką ortografią to można w szkole co najwyżej kible
    | sprzątać.

    W kontekscie tematu, Twoj post jest nie na miejscu.
    Przestan dolowac goscia, bo i tak ma juz namieszane.

    ->piotr

  • 5. Data: 2002-12-12 20:19:11
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Piotr C." <P...@M...com.INVALID> napisał w wiadomości

> [...]
    Ale
    > Ty jesteś nauczycielem do k... nędzy. Nie uchodzi takie coś.

    Nauczyciel tez czlowiek i moze sie pomylic, zwlaszcza, jesli
    jest zestresowany. Albo moze miec dysortografie. Albo moze uczyc
    WF-u, gdzie - zgodzisz sie chyba - znajomosc ortografii nie ma
    decydujacego znaczenia.

    Michal Letowski

  • 6. Data: 2002-12-12 22:57:14
    Od: "Bronek" <b...@i...pl>

    Użytkownik Piotr C. <P...@M...com.INVALID> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atapmc$rc5$...@t...icpnet.pl...

> [...]
    Ale
    > Ty jesteś nauczycielem do k... nędzy. Nie uchodzi takie coś.

    No i co z tego że nauczycielem jak byś siedział przez dwie godziny na
    dywaniku u szefa i zastanawiał się czy to życie jest porąbane czy tylko
    ludzie to s......syny to naprawdę ortografia była by ostatnią rzeczą nad
    którą byś się zastanawiał

  • 7. Data: 2002-12-13 01:19:50
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 12 Dec 2002 21:19:11 +0100,Michal Letowski
    <ataqvp$9f3$1@news.tpi.pl> napisał/a:

> [...]
    > jest zestresowany. Albo moze miec dysortografie. Albo moze uczyc
    > WF-u, gdzie - zgodzisz sie chyba - znajomosc ortografii nie ma

    Pracowałam kiedyś w szkole podstawowej w sekretariacie.
    Dyrektor (matematyk) akurat obronił pracę magisterską i pochwalił się
    swoim dyplomem.Nie wstydził się trójki.Bardzo się cieszył,że już ma ten
    dyplom..Tylko jakie on straszne byki sadził...Po prostu tragedia :-(

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2002-12-13 07:52:52
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swoim dyplomem.Nie wstydził się trójki.Bardzo się cieszył,że już ma ten
    > dyplom..Tylko jakie on straszne byki sadził...Po prostu tragedia :-(

    Ale uczył matematyki a nie J.polskiego!!!
    Sam jestem dobry z ścisłych przedmiotów
    i zdarza mi się popełniać błędy i nie myślę żeby to
    był problem który kolidowałby z moim wykształceniem!!
    Jak się kończy polibudę to nikt nie patrzy czy zrobiłeś
    błąd ortograficzny na egzaminie z elektrotechniki, bo
    to nie ma znaczenia!! Tak że ograniczcie się może z tymi ocenami.
    Mam w takim razie pytanie, czy każdy z krytykujących
    potrafi np. obliczać różniczki i rachunek prawdopodobieństwa??
    I podobnie jest z ortografią!!!
    A pyza tym na grupie jest niepisana zasada że błędów ortograficznych
    się nie wytyka!!

    Pozdrawiam

    Darek

  • 9. Data: 2002-12-13 08:20:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Michal Letowski" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    Albo moze uczyc WF-u, gdzie - zgodzisz sie chyba - znajomosc ortografii
    nie ma
    > decydujacego znaczenia.

    I ćwiczy z uczniami:żót kólom,biek pszełajowy albo piłkem norznom;))))

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 10. Data: 2002-12-13 08:29:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A pyza tym na grupie jest niepisana zasada że błędów ortograficznych
    > się nie wytyka!!

    Dareczku!
    Po pierwsze: nie na temat.
    Po drugie: akurat Ty jesteś ostatnią osobą która powinna pisać o niepisanych
    zasadach.Zasadą zawartą w netykiecie jest cięcie postów a nie cytowanie
    wszystkich w wątku.A Ty tego albo nie potrafisz albo świadomie łamiesz tą
    zasadę.Cytuj tylko to na co odpowiadasz.To wiedzą największe lamy!Wystarczy
    przez tydzień czytać i nie wyrywać się ze swymi mądrościami;))
    Po trzecie: na polskiej grupie obowiązuje język polski a nie jego
    karykatura.Błędy ortograficzne(szczególnie te rażące w oczy) świadczą o
    niedbalstwie a co za tym idzie o braku szcunku dla czytających..Nie trzeba
    się śpieszyć-są słowniki.