  • 1. Data: 2002-12-12 20:09:29
    Temat: Nazwisko na dyplomie a rozwód
    Od: "tomciar" <t...@p...com>

    Witam, pisze w imieniu koleżanki i proszę o poradę.
    Czy rzeczywiście niemożliwa jest zmiana nazwiska na dyplomie uczelni wyższej
    (jak twierdzą panie w dziekanacie) po rozwodzie? Dziewczyna wzięła ślub
    cywilny miesiąc przed obroną pracy magisterskiej, przyjęła nazwisko męża -
    na to nazwisko został wypisany dyplom. Teraz jest po rozwodzie i wraca do
    nazwiska panieńskiego i ciężko starać sie o pracę z dyplomem gdzie widnieje
    inne nazwisko niż w dowodzie osobistym. Można starać się o wymianę tego
    dyplomu? A może jest jakaś inna droga (np. studia podyplomowe i nowy dyplom
    na obecne nazwisko)?

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2002-12-12 21:53:56
    Temat: Re: Nazwisko na dyplomie a rozwód
    Od: "maciekdorota" <m...@g...pl>

    Użytkownik tomciar <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ataqee$5hr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Tomek
    >
    > Coz wydjae mi sie, ze panie z dziekanatu maja racje.
    Dyplom zostal wydany na nazwisko studnetki powiedzmy X, coz pech chcial ze
    nastapil rozwod, ale studiowala jako X i tak juz musi zostac.
    Jezeli zmienila nazwisko to ma odpowiedni dokument z u.s.c i musi sie nim
    poslugiwac, zeby potwierdzic ze x to ona.

    Macko
    P.S Tak na marginesie czy kobiety zmieniaja nazwisko na swidectwie
    maturalnym po wyjsciu za maz

  • 3. Data: 2002-12-13 09:03:29
    Od: "tomciar" <t...@p...com>

> [...]
    > poslugiwac, zeby potwierdzic ze x to ona.
    >
    > Macko
    > P.S Tak na marginesie czy kobiety zmieniaja nazwisko na swidectwie

    Ja to wszystko rozumiem, ale szukajac pracy jako nauczyciel i przedstawiajac
    dyplom oraz orzeczenie sadu o rozwodzie wszyscy ewentualni pracodawcy
    dziekuja na wstępie. No nic, trzeba z tym zyc i tyle.
    Dzieki za odzew, przekaze zainteresowanej.

    Tomek.