  • 121. Data: 2013-01-31 09:05:25
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid> napisał

    > Moze wymagac umiejetnosci liczenia do 60 w ciagu minuty.

    Nie znam przepisu który taką umiejętność czyni obowiązkiem obywatela.
    Tak samo jak obowiązkowe nie jest posiadanie stopera.

  • 122. Data: 2013-01-31 09:08:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Wykrycia przez policjanta, któremu się będzie chciało sprawdzać, że
    > jest to 59Hz, a nie 60.

    Zwłaszcza, że policjanci nie reagują nawet na zupełne nie działania
    (ściślej: nie używanie) migacza.

  • 123. Data: 2013-01-31 09:14:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Sęk w tym, że to "widać gołym okiem". Oczekiwanie, czy chwalenie
    > się, że ktoś to o ocenia licząc migi przez kwadrans trąci
    > trollingiem :)

    W przepisie nie powinno być liczb, na które współczesny człowiek bywa
    uczulony. Zamiast tego mogłoby być tak: "kierunkowskaz ma migać w
    tempie od adagio do andantino".

  • 124. Data: 2013-01-31 09:16:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid> napisał

    > to ze miga za wolno albo za szybko widac golym okiem.
    > Jak sie jezdzi to sie wrecz rzuca w oczy, ze cos jest nie tak.
    >
    > Policzenie migniec przez minute nie przekracza moich mozliwosci.

    Po co liczyć skoro widać gołym okiem?

  • 125. Data: 2013-01-31 09:23:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Otóż, aby zadowolić Alka, należałoby wprowadzić przepis,
    > że sankcja działa kiedy kierunkowskaz wykracza poza zakres
    > 60..120Hz, ale kierowca ma obowiązek przeprowadzenia
    > korekty po wykroczeniu poza 80..100 Hz.

    Nie, żeby zadowolić Alka należy wycofać z egzaminu na PJ idiotyczne
    pytania o duperele. Bo od tego się zaczęła dyskusja w tym podwątku.
    Żeby była jasność: przepis regulujący tempo migacza powinien być, ale
    jak napisałem w swoim pierwszym poście pytanie na ten temat może być
    na egzaminie dla diagnostów przeprowadzających przeglądy pojazdów a
    nie dla kierowców. Obecna formuła egzaminu na PJ jest niedorzeczna.
    Tak jakby miała za cel redukcję liczby kierowców czy nabijanie kasy
    WORD-om a nie zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu.

  • 126. Data: 2013-01-31 09:34:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Oczywiście jest to nieprawda - musisz bowiem wziąć pod uwagę zmiany
    > położenia i równowagi samego roweru, który nigdy nie jedzie idealnie
    > prosto,a ponadto "odczucia psychiczne" samego rowerzysty, mijanego
    > przez samochody na dziesiątki cm. W ogóle polecam przejechać się
    > parę kilometrów rowerem ulicą, co by nabyć pogląd na wypowiadane
    > tematy :P

    Przejechałem na rowerze grube tysiące kilometrów i wiem o czym piszę.
    Celowo napisałem o "stabilnie jadącym rowerzyście" i "wolnej jeździe
    maluszkiem". Np. na osiedlowych uliczkach gdzie jedzie się w ciasnocie
    ale powolutku, często wyprzedza się w odległości poniżej metra i
    bezpieczeństwo na tym nie cierpi. Ale zanim wyprzedzę patrzę kto na
    rowerze i jak jedzie. Bo jak rozchwiana starowinka to nie wyprzedzam
    wcale, bo wiem co może sie wydarzyć i ani metr ani półtora niczego nie
    gwarantują.

    > Intencja była taka, aby właśnie tacy "mistrzowie" nie uważali, że
    > oni mogą bezpiecznie minąć rowerzystę na 30 cm, bo nie mogą.
    >
    > Masz zachować *bezpieczny* odstęp,

    To czemu tego właśnie tak nie napisać? Wpisanie liczby do przepisu
    niczego nie zmienia, choćby dlatego że to jest nie do zmierzenia. W
    wielu innych miejscach prawo jest ogólne: bezpieczna odległość,
    szczególna ostrożność, niezwłocznie itp. określenia. A tu akurat
    liczby, których i tak nie ma jak zweryfikować.

  • 127. Data: 2013-01-31 09:38:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2013 09:23, Alek pisze:

    > kierowców. Obecna formuła egzaminu na PJ jest niedorzeczna. Tak jakby
    > miała za cel redukcję liczby kierowców czy nabijanie kasy WORD-om a nie
    > zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu.

    Redukcja liczby uczestników ruchu poprawia bezpieczeństwo.

    A *zapewnić* bezpieczeństwo w ruchu można by tylko poprzez jego
    całkowitą likwidację ;->

  • 128. Data: 2013-01-31 10:13:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > na egzaminie dla diagnostów przeprowadzających przeglądy pojazdów a nie
    > dla kierowców. Obecna formuła egzaminu na PJ jest niedorzeczna.

    A masz jakieś k-wa dowody na to, że takie pytanie pojawiło się na nowym
    egzaminie? Bo na starym (do 20 stycznia 2013) takiego nie było.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 129. Data: 2013-01-31 12:52:56
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > Wykrycia przez policjanta, któremu się będzie chciało sprawdzać, że jest
    > to 59Hz, a nie 60.

    Ale Hz to ilosc cykli w ciagu sekundy :))) 60Hz to by praktycznie swiecilo
    ciaglym swiatlem jak zarowka właczona do sieci :)))

  • 130. Data: 2013-01-31 22:42:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A masz jakieś k-wa dowody na to, że takie pytanie pojawiło się na
    > nowym egzaminie? Bo na starym (do 20 stycznia 2013) takiego nie
    > było.

    Nie, k-wa, nie mam. Ale nawet jeśli nie ma akurat takiego to mała
    strata, jest wiele innych.