    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 30 Jan 2013 01:10:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OC bez prawa jazdy
    <ke39ja$op6$1@usenet.news.interia.pl> <ke3a93$u5h$1@node2.news.atman.pl>
    <51052e8a$1@news.home.net.pl> <ke3g7f$4pm$1@usenet.news.interia.pl>
    <ke3ili$sf1$2@dont-email.me> <51061c8f$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke5il3$1k8$1@node2.news.atman.pl>
    <5106c593$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke6oq6$7ii$2@node2.news.atman.pl>
    <5106fc57$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301291355190.2080@quad>
    <51084a4e$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, Alek wrote:

    > Nie chodzi o żadne ciut czy nieciut.

    Ależ właśnie o to.

    > Jeśli coś ma być zmierzone i z tego mają
    > być wywodzone skutki prawne

    Otóż to.
    A ustawienie aby nie dało się "skutków prawnych" wyciągnąć
    (bo NA PEWNO zmieścimy się w zakresie wymaganym przepisem)
    jest skrajnie łatwe przy zupełnie podstawowej wiedzy i bez
    żadnych środków technicznych.

    > to pomiar musi odbywać się według legalnej metody
    > i przy pomocy legalizowanych środków technicznych.

    Oczywiście.
    Ale głupotą (lub tp) jest ustawianie migania na 60Hz, skoro mamy
    do dyspozycji zakres 90Hz +/- 30Hz.
    Spełnienie wymogu da się w 100% zrobić "na oko" i do tego NIE
    trzeba żadnych homologowanych sprzętów!
    Podobnie do zaparkowania 15m od przystanku kierowca NIE potrzebuje
    miarki, może na oko zaparkować 18m od słupka, a jak bardziej
    niedowidzi to 25 m i tyle.

    Sprzęt homologowany jest potrzebny do UWALENIA źle ustawionego
    migacza. Ale żeby do takiego stanu doprowadzić, trzeba lekkomyślności,
    zaniedbania lub głupoty.
    Podobnie miarka potrzebna będzie żeby do ukarać za naruszenie zasady
    parkowania "z zapasam na moje kiepskie oko".
    Tyle i tylko tyle.

    pzdr, Gotfryd