  • 1. Data: 2003-03-04 08:05:48
    Temat: Nr KRS a spółka jawna
    Od: "Agata" <j...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów,
    może ktoś wie coś na temat numeru wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego?
    Rzecz w tym, że jest sobie spółka jawna - zarejestrowana w KRS - Rejestrze
    Przedsiębiorców.
    I teraz pytanie:
    czy uzyskany nr KRS musi ujawniać wszędzie, tj.
    - na pieczątce,
    - na fakturach, notach korygujących
    - na papierze firmowym,
    - we wszelkiego rodzaju pismach do kontrahentów i instytucji,
    - we wszystkich umowach

    Wydaje mi się to trochę bezsensowne, żeby wszędzie to ujawniać.
    Czy istnieje jakiś zapis na ten temat?

    Będę wdzięczna za poruszenie tego tematu.
    Agata

  • 2. Data: 2003-03-04 08:14:31
    Temat: Re: Nr KRS a spółka jawna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 09:05, Użytkownik Agata napisał:
> [...]
    > - na fakturach, notach korygujących
    > - na papierze firmowym,
    > - we wszelkiego rodzaju pismach do kontrahentów i instytucji,

    Nie musisz wpisywac tego numeru na dokumentach dot. obrotu
    gospodarczego, ale na życzenie kontrahenta (a właściwie kogokolwiek)
    masz ten numer podać.
    Ten numer jest z zasady jawny, tak samo jak wpis a KRS - w tej chwili za
    opłata kazdy może uzyskac wyciąg z KRS dowolnego podmiotu gospodarczego,
    nie trzeba miec w tym "interesu prawnego".
    Ale szczególnego obowiązku podawania go na dokumentach nie ma.
    Zwyczajowo wpisuje sie go umowach.

    Na drukach urzędowych wpisujesz go gdy jest wymagany.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-04 13:06:06
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zwyczajowo wpisuje sie go umowach.
    >
    > Na drukach urzedowych wpisujesz go gdy jest wymagany.

    Moze nie do konca zwyczajowo:

    Art. 206. § 1. Ks.h. Pisma i zamówienia handlowe spó?ki kierowane do oznaczonej
    osoby powinny zawiera?:
    1) firm? spó?ki, jej siedzib? i adres,
    2) oznaczenie s?du rejestrowego i numeru, pod którym spó?ka jest wpisana
    do rejestru.
    § 2. Obowi?zek okre?lony w § 1 nie dotyczy pism i zamówie? handlowych spó?ki
    kierowanych do osób pozostaj?cych ze spó?k? w sta?ych stosunkach gospodarczych.
    § 3. Przepisy § 1 i § 2 stosuje si? odpowiednio do oddzia?u spó?ki z ograniczon?
    odpowiedzialno?ci? maj?cej siedzib? za granic?.

    a ponadto:

    Art. 34. Ustawy o k.r.s 1. Podmioty wpisane do Rejestru s? zobowi?zane umieszcza?
    w o?wiadczeniach pisemnych, skierowanych, w zakresie ich dzia?alno?ci, do
    oznaczonych osób, nast?puj?ce dane:
    1) firm? lub nazw?,
    2) oznaczenie formy prawnej prowadzonej dzia?alno?ci,
    3) siedzib? i adres,
    4) numer w Rejestrze.
    2. Obowi?zek, o którym mowa w ust. 1, nie uchybia obowi?zkom okre?lonym w
    przepisach szczególnych.
    3. W przypadku niewykonania obowi?zku, o którym mowa w ust. 1, s?d rejestrowy,
    który stwierdzi niedope?nienie takiego obowi?zku, mo?e na?o?y? grzywn? na osoby
    odpowiedzialne za niewykonanie tego obowi?zku.
    4. Grzywna, o której mowa w ust. 3, nie mo?e by? wy?sza ni? 5.000 z?otych.
    5. Obowi?zek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy o?wiadcze? woli skierowanych do
    osób pozostaj?cych ze spó?k? w sta?ych stosunkach umownych.

    Pozdr.