    Subject: Re: Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>
    Date: Mon, 26 Oct 2020 05:57:38 +0100

    W dniu 2020.10.24 o 22:31, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > ostatnio w modzie i tweety stanowią w tym Bantustanie "prawo".
    > Ktoś pomoże?
    >
    > Co mnie zainteresowało, to wykluczenia z noszenia namordników (ooo, jest
    > takie słowo, skoro korektor Thunderbirda nie podkreślił jego na czerwono
    > :-D )
    >
    > Mianowicie w różnych szmatławcach piszą:
    > 1)
    > "Maseczki nie trzeba zakładać w lesie, parku, zieleńcu, ogrodzie
    > botanicznym czy zabytkowym, na działce albo plaży..."
    > Zainteresowałem się definicją zieleńca. Chyba jedyna oficjalna jest na
    ecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/663,pojecie.h
    tml

    > W skrócie: trawnik z krzakami i jakąś ławką :-) Także przyblokowy. I
    > nie, nie musi być tabliczka z napisem "Zieleniec".

    ale jesli zieleniec nie jest wyznaczony do rekreacji, to mandat należy
    się za jego deptanie:

    Art. 144. § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
    niszczy lub uszkadza roślinność lub też dopuszcza do niszczenia
    roślinności przez zwierzęta znajdujące się pod jego nadzorem albo na
    terenach przeznaczonych do użytku publicznego depcze trawnik lub
    zieleniec w miejscach innych niż wyznaczone dla celów rekreacji przez
    właściwego zarządcę terenu,
    podlega karze grzywny do 1000 złotych albo karze nagany.