  • 1. Data: 2006-12-28 13:26:49
    Temat: Niszczenie pieniędzy
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Witam

    Wczoraj jakos sie tak zgadalismy pszy flaszce na temat niszczenie
    pieniedzy. Łot przyklad stoje sobie na ulicy i na oczach policjanta dre
    na strzepy banknot 100zl (pomijajac kwestie sensownosci takiego
    dzialania). Padlo stwierdzenie że moge miec z tego powodu duze klopoty.
    Nikt nie potrafil podac podstawy takiej kary oraz jaka ona jest. Wiec
    pytanie do Was szanowni grupowicze. Czy moge zostac ukarany, z jakiego
    paragrafu i jaka konkretnie moze byc kara. Z góry dziekuje za odpowiedzi.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-28 17:42:00
    Temat: Re: Niszczenie pieniędzy
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Wiec pytanie do Was szanowni grupowicze. Czy moge zostac ukarany, z
    > jakiego paragrafu i jaka konkretnie moze byc kara. Z góry dziekuje za
    > odpowiedzi.

    Nie! Twoje pieniądze = Twoja własność.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2006-12-28 18:08:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 18:42:00 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > Nie! Twoje pieniądze = Twoja własność.

    No nie wiem... Ja bym sie zastanowił nad Art. 69 KW.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-12-28 18:17:11
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    *piotr'ek* napisał(a):
    > Nie! Twoje pieniądze = Twoja własność.

    wlasnie o to szła dyskusja ze moje i moge zrobic co zechce. jedni
    twierdzili ze tak a inni ze nie. dlatego pytam o ewentualna podstawe lub
    jej brak co by rozwiac wątpliwości :)

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-28 18:21:09
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    scream napisał(a):
    > No nie wiem... Ja bym sie zastanowił nad Art. 69 KW.

    Art. 69. Kto umyślnie niszczy, uszkadza, usuwa lub w inny sposób czyni
    bezskutecznymi znaki umieszczone przez organ państwowy w celu
    stwierdzenia tożsamości przedmiotu, zamknięcia go lub poddania
    rozporządzeniu władzy,podlega karze aresztu, grzywny albo karze nagany.

    No w sumie mogloby byc. Chodz tez mozna dyskutowac bo precyzyjnie nie
    jest to okreslone. Zakladajac ze kara mialaby byc z tego paragrafu to
    jaka grzywne mozna nalożyc i jak dlugą karę aresztu?

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-28 18:26:50
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 19:08:05 +0100, scream w wiadomości
    <news:rlh2h79volv0.15x5305ip9o7x$.dlg@40tude.net> napisał(a):

    > No nie wiem... Ja bym sie zastanowił nad Art. 69 KW.

    Czemu uważasz, że czyn spełnia znamiona?

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2006-12-28 18:34:37
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Szerr napisał(a):
    > Czemu uważasz, że czyn spełnia znamiona?

    Niszczenie znaków pozostawionych przez organ państwowy na banknotach.

    Chodz to dyskusyjna kwestia. Masz moze pomysl pod co innego można by to
    podciągnąć? Chetne posłucham innych argumentów za i przeciw :)

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-12-28 18:44:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 19:26:50 +0100, Szerr napisał(a):

    > Czemu uważasz, że czyn spełnia znamiona?

    Tak uważam. A Ty?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-12-28 18:44:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    akanid napisał(a):
> [...]
    > pytanie do Was szanowni grupowicze. Czy moge zostac ukarany, z jakiego
    > paragrafu i jaka konkretnie moze byc kara. Z góry dziekuje za odpowiedzi.

    Swego czasu byly jakies jaja z bilonem sprzed denominacji. Byl on wazny,
    lecz gowno warty, wiec wielu ludzi uzywalo go jako przerozne podkladki
    pod eternit, czy cos takiego. Pamietam, ze ukarano tych ludzi, lecz nie
    pamietam jakie byly zarzuty.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 10. Data: 2006-12-28 18:49:53
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 19:34:37 +0100, akanid w wiadomości
    <news:en12kb$qq7$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Niszczenie znaków pozostawionych przez organ państwowy na banknotach.

    A umieszczono je tam w celu określonym w art. 69 kw.?

    --
    Sz.