eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - wysyłka › Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
  • Data: 2009-09-20 21:53:46
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Andrzej Lawa pisze:


    > Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

    Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów
    przesyłki w przypadku uznania reklamacji.


    >
    > Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
    > niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
    > nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
    > rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    > niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    >
    > Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
    > pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.

    Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
    łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
    pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1